Kopecký pro AutoRevue.cz: Zpráva o sněhu přišla pozdě

Na lednovou Rallye Monte Carlo nebude jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport vzpomínat v nejlepším. Jan Kopecký slavnou soutěž pokazil, ale v dalších vystoupeních si chce s vozem Škoda Fabia Super 2000 napravit reputaci. Potíž byla v tom, že při úvodním díle Intercontinental Rally Challenge zvolil špatné pneumatiky.

„Nejeli jsme špatně, ale bohužel jsme naše letošní premiérové představení ve druhé etapě završili špatnou volbou pneumatik. Tím jsme ztratili přes osm minut a veškerou naději na boj o bednu. Byla to zásadní chyba, konec pomyšlení na dobrý výsledek. Osmé místo je pro mě velkým zklamáním,“ litoval Kopecký v rozhovoru pro AutoRevue.cz a odpovědnost za selhání vzal sportovně na sebe.

V týmu se o přezouvání diskutuje, ale poslední slovo má obvykle jezdec se svým inženýrem. „Informace z trati popisovaly momentální čas. Situace odpovídala přechodným pneumatikám do mokra a pro ně jsme se také rozhodli. Jenže když jsme opustili servisní zónu, přišla další upřesňující zpráva o tom, že na trasách rychlostních zkoušek začalo chumelit. To už jsme ale byli ze servisního parku venku a nemohli s tím nic dělat. Do sněhu by bylo samozřejmě nejlepší vyrazit na zimních gumách s ocelovými hroty. Byla to možná otázka pár minut, ale to už je teď jedno. Příště se to nesmí stát,“ konstatoval smutně rodák z Opočna.

Kalendář sezony ještě nezná

Kopecký loni skončil v šampionátu IRC druhý za svým stájovým kolegou Juho Hänninenem. Zatímco Fina vyslal Škoda Motorsport do mistrovství světa S-WRC, český pilot se spolujezdcem Petrem Starým se bude dál věnovat šampionátu IRC. „Nejbližším podnikem je dubnová rallye na Kanárských ostrovech. Zatím ale máme ještě dost času, vlastně ani nevíme, jestli tým tuto soutěž obsadí. Tak se zatím budeme snažit vylepšit něco na autě,“ sdělil devětadvacetiletý jezdec.

Jediná možnost, kdy ho budou mít čeští fanoušci možnost spatřit na domácí trati, nastane nejspíš při srpnové Barum Czech Rally na tratích v okolí Zlína, která je součástí dvanáctidílného seriálu IRC. „Přesný plán sezony ještě neznáme, ale předpokládám, že na Barumce, která je největším domácím podnikem, se Škodovka bude chtít ukázat,“ uvedl Kopecký.

V posledních dnech ho zasáhla zpráva o havárii polského jezdce formule 1 Roberta Kubici, s nímž si je velice blízký. O jeho nehodě se ovšem nechtěl příliš vyjadřovat. „To po mně opravdu nechtějte. S Robertem jsme kamarádi a mohu říct jen to, že mu přeji brzké uzdravení. Dál to nebudu komentovat. Je to tragédie, ale hlavní je, že se uzdravuje,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Kopecký – Starý na zasněžených tratích Rallye Monte Carlo
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků