Laso, vodotrysk, děravý hrnec... Znáte význam všech kontrolek ve vašem autě?

Ještě nedávno byste kontrolky ve voze spočítali na prstech jedné ruky. Jenže s rostoucím počtem zejména bezpečnostních asistentů se zvyšuje také počet indikací, které nás upozorňují, když se něco děje. Projděte si s námi ty hlavní...
Laso, vodotrysk, děravý hrnec... Znáte význam všech kontrolek ve vašem autě?

Varovné kontrolky jsou součástí automobilů napříč všemi generacemi i segmenty. Jejich počet a varianty se však liší, nejčastěji v závislosti na bezpečnostních prvcích i pestrosti výbavy. Rozhodně je ale dobré si připomenout, co rozsvícení které kontrolky může znamenat.

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele často trápí

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele často trápí

Základní rozdělení lze často určit již zbarvením kontrolky. Zatímco oranžově podsvícený symbol má za úkol informovat, v případě červeného zvýraznění je potřeba se mít na pozoru mnohem více - jedná se o kontrolky výstražné.

V následující galerii naleznete přehled kontrolek základních, ale i takových, které byly do automobilů přidány teprve nedávno...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků