Konstrukční řešení motoru SVC získává cenu „Nejlepší novinka“.

Konstrukční řešení motoru SVC (Saab Variable Compression) bylo časopisem Popular Science oceněno jako „Nejlepší novinka“ v oblasti automobilové techniky. Redaktoři nejčtenějšího vědeckotechnického časopisu na světě zvolili koncepci motoru SVC...
Konstrukční řešení motoru SVC získává cenu „Nejlepší novinka“.
Konstrukční řešení motoru SVC (Saab Variable Compression) bylo časopisem Popular Science oceněno jako „Nejlepší novinka“ v oblasti automobilové techniky. Redaktoři nejčtenějšího vědeckotechnického časopisu na světě zvolili koncepci motoru SVC jako jednu ze stovky „Nejlepších novinek“ - a zařadili ji na každoročně vydávaný seznam pokrokových nových produktů a technologií.

Koncepce SVC je radikálně nové řešení motoru, které umožňuje výrazné snížení spotřeby paliva při zvýšení výkonu vztaženého na 1 litr zdvihového objemu. Díky kombinaci nižšího zdvihového objemu, vysokého přeplňovacího tlaku a unikátního systému proměnné komprese využívá motor SVC energii paliva s mnohem větší účinností než dnešní konvenční automobilové motory.

Koncepce SVC snižuje spotřebu paliva konvenčního nepřeplňovaného motoru až o 30%, přitom poskytuje úctyhodný výkon. Pětiválcový motor SVC vyvinutý firmou Saab má zdvihový objem 1,6 l a za normálních podmínek využívá energii paliva se stejnou účinností jako konvenční motor o objemu 1,6 l. V případě potřeby však dokáže vyvinout výkon srovnatelný se špičkově vyladěným třílitrovým motorem. Emise oxidu uhličitého (CO2) se snižují úměrně se spotřebou paliva, zatímco emise CO, HC a NOx umožní motoru SVC splnit všechny současné i budoucí navrhované emisní normy.

Na internetových stránkách časopisu Popular Science (www.popsci.com) může hlasovat i motoristická veřejnost, protože jako každý rok bude i letos udělena „Cena čtenářů“, která vzejde z tohoto hlasování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků