Konstrukční řešení motoru SVC získává cenu „Nejlepší novinka“.

Konstrukční řešení motoru SVC (Saab Variable Compression) bylo časopisem Popular Science oceněno jako „Nejlepší novinka“ v oblasti automobilové techniky. Redaktoři nejčtenějšího vědeckotechnického časopisu na světě zvolili koncepci motoru SVC...
Konstrukční řešení motoru SVC získává cenu „Nejlepší novinka“.
Konstrukční řešení motoru SVC (Saab Variable Compression) bylo časopisem Popular Science oceněno jako „Nejlepší novinka“ v oblasti automobilové techniky. Redaktoři nejčtenějšího vědeckotechnického časopisu na světě zvolili koncepci motoru SVC jako jednu ze stovky „Nejlepších novinek“ - a zařadili ji na každoročně vydávaný seznam pokrokových nových produktů a technologií.

Koncepce SVC je radikálně nové řešení motoru, které umožňuje výrazné snížení spotřeby paliva při zvýšení výkonu vztaženého na 1 litr zdvihového objemu. Díky kombinaci nižšího zdvihového objemu, vysokého přeplňovacího tlaku a unikátního systému proměnné komprese využívá motor SVC energii paliva s mnohem větší účinností než dnešní konvenční automobilové motory.

Koncepce SVC snižuje spotřebu paliva konvenčního nepřeplňovaného motoru až o 30%, přitom poskytuje úctyhodný výkon. Pětiválcový motor SVC vyvinutý firmou Saab má zdvihový objem 1,6 l a za normálních podmínek využívá energii paliva se stejnou účinností jako konvenční motor o objemu 1,6 l. V případě potřeby však dokáže vyvinout výkon srovnatelný se špičkově vyladěným třílitrovým motorem. Emise oxidu uhličitého (CO2) se snižují úměrně se spotřebou paliva, zatímco emise CO, HC a NOx umožní motoru SVC splnit všechny současné i budoucí navrhované emisní normy.

Na internetových stránkách časopisu Popular Science (www.popsci.com) může hlasovat i motoristická veřejnost, protože jako každý rok bude i letos udělena „Cena čtenářů“, která vzejde z tohoto hlasování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků