Konkurence pro české Luka EV? Britové chystají elektrický retro sporťák

Společnost Watt Electric Vehicle Company připravuje elektromobil na vlastní platformě. K rychlosti a vyššímu dojezdu si pomáhá extra nízkou hmotností.

Cornwallská firma v nedávné době představila svou univerzální elektrickou platformu, na níž teď staví své první vlastní auto. Toto kupé s pragmatickým názvem Coupe je poháněno uprostřed uloženým elektromotorem o výkonu 119 kW (162 k), což se může na první pohled zdát jako velmi málo. Nicméně vůz váží méně než tunu, takže na 100 km/h zrychlí přibližně za pět sekund. Se svou 40kWh baterií by mělo ujet až 370 km. Coupe se může chlubit téměř dokonalým rozložením hmotnosti, zajímavá jsou také 16“ kola s s 60procentními pneumatikami.

Znáte český elektromobil Luka EV? Nová verze je levnější, přišla však o tři motory

Znáte český elektromobil Luka EV? Nová verze je levnější, přišla však o tři motory

Testovací prototyp nezapře podobnost s klasickým Porsche 356 a výrobce tuto inspiraci přiznává, na své kapotáži ale provedl změny kvůli lepší aerodynamice. Na kombinaci retro hávu a nízké hmotnosti mimochodem spoléhá také český elektromobil Luka EV, nabízený za ceny 30 až 40 tisíc eur bez DPH.

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

Definitivní verze Coupe bude představena letos v létě, zájemci mohou již nyní objednávat exempláře z jedenadvacetikusové úvodní série s cenou 81.250 britských liber (cca 2,5 milionu korun). První vozy jim budou dodány začátkem roku 2022.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků