Základem je nový motor K15C (vychází z K15B, který má i Jimny), 16ventilový čtyřválec s proměnným časováním ventilů o objemu 1,5 litru o výkonu 75 kW při 6000 otáčkách. Zdroj: Suzuki

Základem je nový motor K15C (vychází z K15B, který má i Jimny), 16ventilový čtyřválec s proměnným časováním ventilů o objemu 1,5 litru o výkonu 75 kW při 6000 otáčkách. | Zdroj: Suzuki

K dispozici je mu jeden výkonný elektrický motor-generátor (24 kW) a 140V lithium-iontová baterie. Zdroj: Suzuki

K dispozici je mu jeden výkonný elektrický motor-generátor (24 kW) a 140V lithium-iontová baterie. | Zdroj: Suzuki

Kombinovaný výkon ústrojí je 85 kW (115 koní) a maximum točivého momentu činí 138 N.m. Právě tady mnozí viděli podobnost s pohonným ústrojím třeba Toyoty Yaris, která má taktéž hybridní patnáctistovku s kombinovaným výkonem 85 kW.  Zdroj: Suzuki

Kombinovaný výkon ústrojí je 85 kW (115 koní) a maximum točivého momentu činí 138 N.m. Právě tady mnozí viděli podobnost s pohonným ústrojím třeba Toyoty Yaris, která má taktéž hybridní patnáctistovku s kombinovaným výkonem 85 kW.  | Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki

Suzuki Vitara (2021) | Zdroj: Suzuki

| Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid Foto: Ondřej Kroutil

| Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid | Foto: Ondřej Kroutil

| Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid Foto: Ondřej Kroutil

| Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid | Foto: Ondřej Kroutil

K dispozici je mu jeden výkonný elektrický motor-generátor (24 kW) a 140V lithium-iontová baterie. Zdroj: Suzuki
Kombinovaný výkon ústrojí je 85 kW (115 koní) a maximum točivého momentu činí 138 N.m. Právě tady mnozí viděli podobnost s pohonným ústrojím třeba Toyoty Yaris, která má taktéž hybridní patnáctistovku s kombinovaným výkonem 85 kW.  Zdroj: Suzuki
Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki
Suzuki Vitara (2021) Zdroj: Suzuki
9
Fotogalerie

Konečně máme jasno! Suzuki Vitara dostává nový hybrid s výkonem 85 kW a pádly pod volantem

Britská tisková zpráva nám ujasňuje nové pohonné ústrojí pro Suzuki Vitara, které bude mít i příbuzný S-Cross.

Suzuki rozšiřuje paletu motorů pro Vitaru a uvádí nový Full Hybrid, který v nabídce doplní mild-hybrid s 48voltovou technologií. Nová motorizace pomůže snížit flotilové emise (121 g/km) a nabídne zákazníkům spotřebu 4,4 l/100 km. Vitara Full Hybrid bude dodávána z továrny Magyar Suzuki v Maďarsku, kde se vyrábí i nový S-Cross.

Tento hybrid Suzuki avizovalo již v loňském listopadu a kolegům ze slovenského Autožurnálu ho již vyzradil čtenář prostřednictvím uniklého nizozemského ceníku. Nyní už v tom máme jasno i z technického hlediska. Základem je nový motor K15C (vychází z K15B, který má i Jimny), 16ventilový čtyřválec s proměnným časováním ventilů o objemu 1,5 litru o výkonu 75 kW při 6000 otáčkách. K dispozici je mu jeden výkonný elektrický motor-generátor (24 kW) a 140V lithium-iontová baterie.

Kombinovaný výkon ústrojí je 85 kW (115 koní) a maximum točivého momentu činí 138 N.m. Právě tady mnozí viděli podobnost s pohonným ústrojím třeba Toyoty Yaris, která má taktéž hybridní patnáctistovku s kombinovaným výkonem 85 kW. O další pomoc ze strany Toyoty ale v tomto případě nejde, protože hybridní jedna-pětka yarisu je tříválcová.

Suzuki zmiňuje také dva jízdní režimy Eco a Standard. Zatímco v prvním se spalovací motor častěji odpojuje, ve druhém motor-generátor více pomáhá akceleraci. V obou případech si umí auto sbírat energii rekuperací z brzd. Standardní výbavou je pak automatická převodovka AGS, kterou lze ovládat i pádly pod volantem.

Samozřejmostí pak zůstává možnost pohonu všech kol Allgrip Select s vícelamelovou elektronicky řízenou spojkou a čtyřmi volitelnými režimy včetně Lock, který pohání všechna čtyři kola při rozjezdu a od 60 km/h se automaticky přepne do režimu na sníh. O příchodu motorizace na český trh vás budeme informovat.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud