Konečně cesta, jak dostat do elektromobilů i průměrné zákazníky? Stellantis přináší řešení, které má smysl

32 komentářů

Martin P.
1. srpna • 17:44

Není to cesta protože průměrný zákazník v Evropě měl a má problém kupovat nové auta a platit nové bydlení, což je také na splátky. Tedy nebude v měsíční splátce otevřený a bonitní o nic víc než je teď. Dokud nebude něco v segmentu C jako jediné auto do rodiny pod 25000€ bez dotace je jedno jestli to rozdělíte na dvanáct , dvacet čtyři nebo dvě stě čtyřicet splátek.Jinak se bavíme o fyzické osobě která si to z daní rozhodně neodečte......

Zelí
28. července • 21:56

Elektromobil nikdo nechce vlastnit...... pravda, tesat do žuly.

Martin P.
1. srpna • 17:53

Klidně, si nejen já nové auto zase pořídím je jedno jestli ev , benzín nebo nafta. V momentu prodeje ojetého oboje má stejný scénář . Perou se jak bazarníci tak obyčejný pičmudové kdo ho koupí . A obzvláště obyčejný Pepíci, který nad pivem mají silné keci, že nikdo normální si ho nekoupí nové auto. Vám budou doslova lízat boty pokud opravdu prodáváte dobrou ojetinu. Ono solidní ojeté auta v bazarech nedělají jen firemní flotily. A není důvod proč by to u EV nemělo být jiné.

25. července • 9:25

Pořád ta tupá novinářská mantra, že i za dvacet let budou elektrická auta o tolik dražší.
Ceny klesají sice pozvolna, naproti tomu ale výrazně roste uživatelská přívětivost EV, a píčusálkové budo pořád chlístat ty svoje nesmysly o tom, jak auta budou drahá, a že je nebudeme moci vlastnit.

jozka
26. července • 15:38

Ceny klesaji pozvolna. Nahoru.

viacakoboh
6. září • 10:32

s cenami aut ide samozrejme nahoru aj cena prenajmu. kto si moze dovolit dlhodoby prenajom, si moze dovolit aj vlastnit

Dusan
23. července • 21:23

Nevidím na EV nic dobrého. Denně 160 km do práce a zpět. Nevím, kdy bych nabíjel a při nynějších cenách elektřiny? A ještě platit měsíčně paušál za něco co pak bude mít nulovou prodejní cenu? Kdo koupí EV s baterií před smrtí? A platit stále za něco i když to pak vrátím zpět? Dle mě jen pro bohaté, ale ne pro normální pracující lidi.

miandys
26. července • 14:11

To je život co? :-) A ne a ne s tím něco udělat.
Aneb jak uvedl níže pistatel, co je na dojíždění do práce autem 160km denně normálního? Naprosto nic!

viacakoboh
6. září • 10:31

ked byvas na dedine a robis specializovanu robotu(skoro vzdy velke, ci hlavne mesto), tak musis dochadzat tam kde ta robota je.

Jan
24. července • 23:34

Normální pracující lidi na sjedou denně za prací 320 km. To bychom tu planetu rychle zhuntovali kdyby to bylo normální

homer
24. července • 22:14

Denně strávíš 5 hodin dopravou do práce a z práce? Nějak se mi tomu nechce věřit.

Rejpal
24. července • 23:38

On tím možná myslel 80 km tam a 80 km zpět.Akorát to pak vypadá, že kdyby byl vlastníkem snadno přístupné třífázové zásuvky a ideálně i kousku volné střechy, tak by pro něj byl BEV ideální.
Takže asi nejspíš opravdu to bude 320 km za den.

Motor
22. července • 13:01

Pokud jsou elektromobily drahé a nevyplatí se (a to ani přes masivní dotaci, přesun ceny CO2 pokutou ze spalováků), tak na tom způsob financování nic nezmění.Maximálně může přenést ztrátu z koncového zákazníka na automobilku (proč by to ale dělala? ze zoufalství?), nebo případně na stát (tzn. zpět na koncáka, daňového poplatníka).

tom
23. července • 12:08

Nechci se zbytečně dohadovat, ale ve stejné třídě jsou elektroauta stejně drahé jako spalováky. Ovšem do spalováku mi Lidl, Billa, Penny, Kaufland zadarmo nenatankuje :-). Nehledě na to, že neměním olej, rozvody, spojku, filtry a další hnusoty poplatné mechanickému motoru s hořením uvnitř :-).Ale je to jen názor a není do pranice. Nikdo nenutí lidi aby spalováky prodávali. Když kdokoli chce jezdit draho, je to jeho vlastní volba :-)Tom

viacakoboh
6. září • 10:27

som to pocital. EV megan je 2x drahsi ako megan so spalovakom. keby si jazdil 20 000km rocne(tusim), a neplatis za elektrinu, tak za celkove naklady EV so spalovakom vyrovnaju za 8 rokov. ked pripocitame cenu elektriny, tak je to este viac, minimalne 10 rokov. a to je vek kedy bude baterka zrela na vymenu, cim sa to posunie o dalsich mozno 5 rokov a to uz bude EV zufalo zastarale.inak povedane, EV sa pri tychlo cenach neoplati

Josef
27. července • 8:50

Nechci vám hanit příspěvek, ale u nás na malém městě mi zadarmo nikdo nenatankuje ani do toho elektroauta.
A vlastně ani za peníze. Jelikož nabíječka není pro malé město priorita.
Takže pokud člověk nebydlí někde ve velkém městě, kde vlastně auto ani nepotřebuje, tak je mu elektroato k ničemu.

jozka
23. července • 18:44

Stejne drahe... jedine ve vlhkych snech kde TMS je ekvivalent S-Klasse. Jinak ani omylem,

miandys
22. července • 12:31
Rejpal
23. července • 21:38

To se PSA ta koupě FIATu vyplatila.

tom
23. července • 8:45

Jojo - to je ono. Stel. si tím řeší problémek.
Jinak za tu cenu bych vzal na pronájem ty auta dvě, za tu cenu se to vyplatí.T.

Jahoda
21. července • 22:44

To by mě zajímalo, kde ti jejich vizionáři neustále berou dojem, že lidi už nechtějí auta vlastnit. Spíš si malují svoje vlhké sny o tom, jak nás budou kasírovat za předplatné, které by nám všem rádi naordinovali ze svých vlastních zájmů ...

Motor
22. července • 13:08

Já bych na vlastnění netrval.
Nic proti operáku nemám.
Vadilo by mi jen sdílení - lézt do auta po cizím člověku. To už bych rovnou mohl jezdit MHD! Čili až nám politici zakážou spalováky a budeme muset jezdit EV a bude výhodnější si ho vzít na operák, tak proč ne.
Jen nevím, jak by k tomu došlo. Automobilka potřebuje vydělávat, takže těžko může dlouhodobě a ve větším měřítku lidem auta dávat operákem nějak zásadně výhodněji, než normálním úvěrem.

viacakoboh
6. září • 10:22

z principu prenajom musi byt vzdy drahsi ako vlastnenie. ak je to produkt ktory chces dlhodobo, je vzdy vyhodnejsie si ho kupit. ak ho potrebujes iba na kratko, tak samozrejme prenajom.

Rejpal
22. července • 19:28

To nemusí být nutně pravda. U běžných OL se o zisk dělí automobilka s bankou, a to kolikrát je v tom banka mnohem lépe (když nepočítáme úvěry uzavřené loni, před nečekanou inflační vlnou).
Tento nový trend je poskytování auta "as a service", podobně jako se tomu děje běžně už v mnoha jiných odvětvích. Automobilka tak zůstává vlastníkem svého produktu a získává z něj příjem po celou dobu jeho životnosti. Zároveň má celou dobu kontrolu nad jeho servisem, takže nějaké nutné servisní zásahy (svolávačky) přestávají být ostudou, protože se o nich zákazník nemusí dovědět.

Jim
21. července • 17:19

Bezva Stellantis objevil operák. To je větší objev než učinil Kolumbus.

jozka
21. července • 15:49

Klobouk dolu pred Stellantisem, auta na leasing, to jeste nikoho nenapadlo. Tohle je ten "gejmcendzr".

Rejpal
22. července • 19:15

Ono je to ale trochu jiný speciální typ výpůjčky. Víc, než leasingu se to podobá car-sharingu, ale je to dlouhodobější. Ten model se už nějakou dobu používá u Citroën Ami.

Pikus
22. července • 10:58

Slusna cast operaku je rozdil u zustatkove hodnoty. Proto jsou operaky drazsi u EV nez na spalovat se stejnou porizovackou. Jestli bude operak tvorit vetsi cast prijmu automobilky, tak se mozna dockame aut, ktere po nejakych 5/10 letech pujdou snadno upravit/upgradovat. Bych necekal, ze si nekdo koupi starsi EV treba misto jednickovy oktavky na doziti.

Prokop Buben
24. července • 7:49

Byste nečekal, nebo vy byste nečekal?

Rejpal
22. července • 19:19

Obecně platí, že operativní leasing dražšího auta je dražší, než operativní leasing levnějšího auta.
A z toho pohledu je většinou operativní leasing u BEV výhodnější než u stejně drahých spalováků.

boshinken
22. července • 6:08

To není leasing. Na konci leasingu vám zbyde auto. Tohle je čistý pronájem.

jozka
22. července • 10:14

Operativni leasing je taky leasing :-D. Ale jo, mate v zasade pravdu.

Doporučujeme

Články odjinud