Konec Zenosu? Výrobce sportovních vozů je v platební neschopnosti

Britský výrobce lehkých sportovních vozů se ocitl v nepříjemné situaci. Finanční stránku svého podnikání nezvládl a musel vyhlásit platební neschopnost
Konec Zenosu? Výrobce sportovních vozů je v platební neschopnosti

Malosériovému výrobci lehkých sportovních vozů hrozí zánik. Britská firma v roce 2013 představila svůj první roadster s označením E10 a následovaly také výkonnější verze S a R. Výroba začala v roce 2015 a prodejní výsledky nebyly úplně špatné. Dokonce se připravovaly příchody dalších modelů. Vše je ale jinak.

Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V posledním období se Zenos Cars potýká s velkým počtem zrušených objednávek. Při nízkým objemu výroby dokonce musela společnost vyhlásit platební neschopnost.

Je tak otázkou, zda se podaří najít nové investory. Pokud ne, britská firma zřejmě nadobro zmizí z automobilového trhu.

Společnost Zenos Cars vznikla v roce 2012. Britskou automobilku založilo duo Ansar Ali a Mark Edwards, kteří v minulosti spolu pracovali pro Lotus Cars a Caterham Cars. Zanedlouho po založení představili svoje první auto s označením E10. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků