Konec Zenosu? Výrobce sportovních vozů je v platební neschopnosti

Britský výrobce lehkých sportovních vozů se ocitl v nepříjemné situaci. Finanční stránku svého podnikání nezvládl a musel vyhlásit platební neschopnost
Konec Zenosu? Výrobce sportovních vozů je v platební neschopnosti

Malosériovému výrobci lehkých sportovních vozů hrozí zánik. Britská firma v roce 2013 představila svůj první roadster s označením E10 a následovaly také výkonnější verze S a R. Výroba začala v roce 2015 a prodejní výsledky nebyly úplně špatné. Dokonce se připravovaly příchody dalších modelů. Vše je ale jinak.

Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V posledním období se Zenos Cars potýká s velkým počtem zrušených objednávek. Při nízkým objemu výroby dokonce musela společnost vyhlásit platební neschopnost.

Je tak otázkou, zda se podaří najít nové investory. Pokud ne, britská firma zřejmě nadobro zmizí z automobilového trhu.

Společnost Zenos Cars vznikla v roce 2012. Britskou automobilku založilo duo Ansar Ali a Mark Edwards, kteří v minulosti spolu pracovali pro Lotus Cars a Caterham Cars. Zanedlouho po založení představili svoje první auto s označením E10. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků