Konec úmrtím dětí v rozpálených autech? Pomoci může mobilní aplikace

Po celém světě rodiče zapomínají děti v rozpálených automobilech. Výjimkou bohužel není ani Česko. Pomoci může jednoduchá aplikace pro smartphony.

I přes odstrašující případy rodiče neustále zapomínají své děti v zaparkovaných autech. A to na ten nejhorší scénář - úmrtí vlivem vysoké teploty ve voze - stačí i hodina ve stínu. Jen nedávno na podobný případ upozornila také česká média. Tříletou holčičku v Brně strážníci zachránili z rozpáleného auta téměř v bezvědomí. Všemu se přitom dalo jednoduše předejít.

Řeč je o mobilní aplikaci The Backseat. Ke stažení je zdarma pro přístroje se systémy iOS i Android a k dispozici je také pro český trh. O její vývoj se postaral tatínek z americké Arizony. Jeho snahou je snížit riziko zranění a smrtelných případů dětí, které rodiče nechali zamčené v horkém autě. 

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Aplikace začne automaticky fungovat po uvedení vozu do pohybu. Rychlost, při které se tak stane, si můžete sami nastavit. Když se automobil přestane pohybovat, po uplynutí vámi nastaveného času (mezi 3-6 minutami) dostanete upozornění. To vám připomene abyste se ujistili, že jste s sebou vzali děti z auta. 

Pokud přístroj neodemknete a nevypnete upozornění během několika minut, začne zvonit. A to dokonce i v případě, že máte zapnutý tichý režim. The Backseat dokáže také rozeslat textovky a e-maily s GPS umístěním vozu třem osobám, které si zvolíte. Jistě, nejlepším řešením by bylo, kdyby si rodiče jednoduše hlídali své děti a uvědomovali si rizika. Bohužel ale kolikrát věnují více pozornosti čemukoliv jinému...

Sluší se připomenout, že o bezpečnost dětí se starají také automobilky. Korejský Hyundai za tímto účelem loni představil asistent Rear Occupant Alert, který pomocí ultrazvukových čidel  sleduje pohyb na zadních sedadlech. Pokud systém zaznamená pohyb, zobrazí se upozornění v přístrojovém štítu. V případě, že ani to nepomůže a řidič vůz opustí, rozblikají se světlomety. Poslední fází je odeslání upozornění do chytrého telefonu řidiče pomocí systému Blue Link.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků