Konec úmrtím dětí v rozpálených autech? Pomoci může mobilní aplikace

Po celém světě rodiče zapomínají děti v rozpálených automobilech. Výjimkou bohužel není ani Česko. Pomoci může jednoduchá aplikace pro smartphony.

I přes odstrašující případy rodiče neustále zapomínají své děti v zaparkovaných autech. A to na ten nejhorší scénář - úmrtí vlivem vysoké teploty ve voze - stačí i hodina ve stínu. Jen nedávno na podobný případ upozornila také česká média. Tříletou holčičku v Brně strážníci zachránili z rozpáleného auta téměř v bezvědomí. Všemu se přitom dalo jednoduše předejít.

Řeč je o mobilní aplikaci The Backseat. Ke stažení je zdarma pro přístroje se systémy iOS i Android a k dispozici je také pro český trh. O její vývoj se postaral tatínek z americké Arizony. Jeho snahou je snížit riziko zranění a smrtelných případů dětí, které rodiče nechali zamčené v horkém autě. 

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Aplikace začne automaticky fungovat po uvedení vozu do pohybu. Rychlost, při které se tak stane, si můžete sami nastavit. Když se automobil přestane pohybovat, po uplynutí vámi nastaveného času (mezi 3-6 minutami) dostanete upozornění. To vám připomene abyste se ujistili, že jste s sebou vzali děti z auta. 

Pokud přístroj neodemknete a nevypnete upozornění během několika minut, začne zvonit. A to dokonce i v případě, že máte zapnutý tichý režim. The Backseat dokáže také rozeslat textovky a e-maily s GPS umístěním vozu třem osobám, které si zvolíte. Jistě, nejlepším řešením by bylo, kdyby si rodiče jednoduše hlídali své děti a uvědomovali si rizika. Bohužel ale kolikrát věnují více pozornosti čemukoliv jinému...

Sluší se připomenout, že o bezpečnost dětí se starají také automobilky. Korejský Hyundai za tímto účelem loni představil asistent Rear Occupant Alert, který pomocí ultrazvukových čidel  sleduje pohyb na zadních sedadlech. Pokud systém zaznamená pohyb, zobrazí se upozornění v přístrojovém štítu. V případě, že ani to nepomůže a řidič vůz opustí, rozblikají se světlomety. Poslední fází je odeslání upozornění do chytrého telefonu řidiče pomocí systému Blue Link.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků