Konec úmrtím dětí v rozpálených autech? Pomoci může mobilní aplikace

Po celém světě rodiče zapomínají děti v rozpálených automobilech. Výjimkou bohužel není ani Česko. Pomoci může jednoduchá aplikace pro smartphony.

I přes odstrašující případy rodiče neustále zapomínají své děti v zaparkovaných autech. A to na ten nejhorší scénář - úmrtí vlivem vysoké teploty ve voze - stačí i hodina ve stínu. Jen nedávno na podobný případ upozornila také česká média. Tříletou holčičku v Brně strážníci zachránili z rozpáleného auta téměř v bezvědomí. Všemu se přitom dalo jednoduše předejít.

Řeč je o mobilní aplikaci The Backseat. Ke stažení je zdarma pro přístroje se systémy iOS i Android a k dispozici je také pro český trh. O její vývoj se postaral tatínek z americké Arizony. Jeho snahou je snížit riziko zranění a smrtelných případů dětí, které rodiče nechali zamčené v horkém autě. 

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Aplikace začne automaticky fungovat po uvedení vozu do pohybu. Rychlost, při které se tak stane, si můžete sami nastavit. Když se automobil přestane pohybovat, po uplynutí vámi nastaveného času (mezi 3-6 minutami) dostanete upozornění. To vám připomene abyste se ujistili, že jste s sebou vzali děti z auta. 

Pokud přístroj neodemknete a nevypnete upozornění během několika minut, začne zvonit. A to dokonce i v případě, že máte zapnutý tichý režim. The Backseat dokáže také rozeslat textovky a e-maily s GPS umístěním vozu třem osobám, které si zvolíte. Jistě, nejlepším řešením by bylo, kdyby si rodiče jednoduše hlídali své děti a uvědomovali si rizika. Bohužel ale kolikrát věnují více pozornosti čemukoliv jinému...

Sluší se připomenout, že o bezpečnost dětí se starají také automobilky. Korejský Hyundai za tímto účelem loni představil asistent Rear Occupant Alert, který pomocí ultrazvukových čidel  sleduje pohyb na zadních sedadlech. Pokud systém zaznamená pohyb, zobrazí se upozornění v přístrojovém štítu. V případě, že ani to nepomůže a řidič vůz opustí, rozblikají se světlomety. Poslední fází je odeslání upozornění do chytrého telefonu řidiče pomocí systému Blue Link.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků