Konec úmrtím dětí v rozpálených autech? Pomoci může mobilní aplikace

Po celém světě rodiče zapomínají děti v rozpálených automobilech. Výjimkou bohužel není ani Česko. Pomoci může jednoduchá aplikace pro smartphony.

I přes odstrašující případy rodiče neustále zapomínají své děti v zaparkovaných autech. A to na ten nejhorší scénář - úmrtí vlivem vysoké teploty ve voze - stačí i hodina ve stínu. Jen nedávno na podobný případ upozornila také česká média. Tříletou holčičku v Brně strážníci zachránili z rozpáleného auta téměř v bezvědomí. Všemu se přitom dalo jednoduše předejít.

Řeč je o mobilní aplikaci The Backseat. Ke stažení je zdarma pro přístroje se systémy iOS i Android a k dispozici je také pro český trh. O její vývoj se postaral tatínek z americké Arizony. Jeho snahou je snížit riziko zranění a smrtelných případů dětí, které rodiče nechali zamčené v horkém autě. 

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Jen hodina v horkém autě stačí ke smrtícím následkům. I ve stínu!

Aplikace začne automaticky fungovat po uvedení vozu do pohybu. Rychlost, při které se tak stane, si můžete sami nastavit. Když se automobil přestane pohybovat, po uplynutí vámi nastaveného času (mezi 3-6 minutami) dostanete upozornění. To vám připomene abyste se ujistili, že jste s sebou vzali děti z auta. 

Pokud přístroj neodemknete a nevypnete upozornění během několika minut, začne zvonit. A to dokonce i v případě, že máte zapnutý tichý režim. The Backseat dokáže také rozeslat textovky a e-maily s GPS umístěním vozu třem osobám, které si zvolíte. Jistě, nejlepším řešením by bylo, kdyby si rodiče jednoduše hlídali své děti a uvědomovali si rizika. Bohužel ale kolikrát věnují více pozornosti čemukoliv jinému...

Sluší se připomenout, že o bezpečnost dětí se starají také automobilky. Korejský Hyundai za tímto účelem loni představil asistent Rear Occupant Alert, který pomocí ultrazvukových čidel  sleduje pohyb na zadních sedadlech. Pokud systém zaznamená pohyb, zobrazí se upozornění v přístrojovém štítu. V případě, že ani to nepomůže a řidič vůz opustí, rozblikají se světlomety. Poslední fází je odeslání upozornění do chytrého telefonu řidiče pomocí systému Blue Link.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků