Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Zatímco před nějakými deseti lety mělo typické sportovní BMW od divize M atmosférický řadový šestiválec, manuální převodovku a pohon zadních kol, za dalších deset let to bude úplně jinak. Příští generace BMW M3 a M4 totiž přejdou na hybridní pohon.

Ba co víc, dokonce to budou čtyřkolky, jak píše The Detroit Bureau a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Považte, BMW M a hybridní čtyřkolka... Zdá se to ale jako nevyhnutelný krok kvůli připravovaným a očekávaným emisním normám. BMW zřejmě nechce platit pokuty za to, že bude vyrábět pár sportovních modelů s vyššími emisemi.

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Evolucí projde i řadový šestiválec s přeplňováním, který dostane vstřikování vody do sání a jeho točivý moment se zvýší o asi 100 Nm. Pokud jde o elektromotory, mají být na přední nápravě a vedle asistence spalovacímu motoru budou sloužit k vektorování točivého momentu.

BMW M3 a M4 budou schopné jezdit čistě na elektřinu s očekávaným dojezdem asi 30 km. Při konstrukci další generace BMW řady 3 a 4 bude použito více uhlíkových vláken, takže pokles hmotnosti auta by mohl kompenzovat složitost a vyšší hmotnost hybridního pohonu.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků