Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Zatímco před nějakými deseti lety mělo typické sportovní BMW od divize M atmosférický řadový šestiválec, manuální převodovku a pohon zadních kol, za dalších deset let to bude úplně jinak. Příští generace BMW M3 a M4 totiž přejdou na hybridní pohon.

Ba co víc, dokonce to budou čtyřkolky, jak píše The Detroit Bureau a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Považte, BMW M a hybridní čtyřkolka... Zdá se to ale jako nevyhnutelný krok kvůli připravovaným a očekávaným emisním normám. BMW zřejmě nechce platit pokuty za to, že bude vyrábět pár sportovních modelů s vyššími emisemi.

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Evolucí projde i řadový šestiválec s přeplňováním, který dostane vstřikování vody do sání a jeho točivý moment se zvýší o asi 100 Nm. Pokud jde o elektromotory, mají být na přední nápravě a vedle asistence spalovacímu motoru budou sloužit k vektorování točivého momentu.

BMW M3 a M4 budou schopné jezdit čistě na elektřinu s očekávaným dojezdem asi 30 km. Při konstrukci další generace BMW řady 3 a 4 bude použito více uhlíkových vláken, takže pokles hmotnosti auta by mohl kompenzovat složitost a vyšší hmotnost hybridního pohonu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků