Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Zatímco před nějakými deseti lety mělo typické sportovní BMW od divize M atmosférický řadový šestiválec, manuální převodovku a pohon zadních kol, za dalších deset let to bude úplně jinak. Příští generace BMW M3 a M4 totiž přejdou na hybridní pohon.

Ba co víc, dokonce to budou čtyřkolky, jak píše The Detroit Bureau a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Považte, BMW M a hybridní čtyřkolka... Zdá se to ale jako nevyhnutelný krok kvůli připravovaným a očekávaným emisním normám. BMW zřejmě nechce platit pokuty za to, že bude vyrábět pár sportovních modelů s vyššími emisemi.

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Evolucí projde i řadový šestiválec s přeplňováním, který dostane vstřikování vody do sání a jeho točivý moment se zvýší o asi 100 Nm. Pokud jde o elektromotory, mají být na přední nápravě a vedle asistence spalovacímu motoru budou sloužit k vektorování točivého momentu.

BMW M3 a M4 budou schopné jezdit čistě na elektřinu s očekávaným dojezdem asi 30 km. Při konstrukci další generace BMW řady 3 a 4 bude použito více uhlíkových vláken, takže pokles hmotnosti auta by mohl kompenzovat složitost a vyšší hmotnost hybridního pohonu.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků