Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Konec světa? Příští BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky

Zatímco před nějakými deseti lety mělo typické sportovní BMW od divize M atmosférický řadový šestiválec, manuální převodovku a pohon zadních kol, za dalších deset let to bude úplně jinak. Příští generace BMW M3 a M4 totiž přejdou na hybridní pohon.

Ba co víc, dokonce to budou čtyřkolky, jak píše The Detroit Bureau a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Považte, BMW M a hybridní čtyřkolka... Zdá se to ale jako nevyhnutelný krok kvůli připravovaným a očekávaným emisním normám. BMW zřejmě nechce platit pokuty za to, že bude vyrábět pár sportovních modelů s vyššími emisemi.

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Od hatchbacku po SUV: všechny tváře BMW M (180x foto)

Evolucí projde i řadový šestiválec s přeplňováním, který dostane vstřikování vody do sání a jeho točivý moment se zvýší o asi 100 Nm. Pokud jde o elektromotory, mají být na přední nápravě a vedle asistence spalovacímu motoru budou sloužit k vektorování točivého momentu.

BMW M3 a M4 budou schopné jezdit čistě na elektřinu s očekávaným dojezdem asi 30 km. Při konstrukci další generace BMW řady 3 a 4 bude použito více uhlíkových vláken, takže pokles hmotnosti auta by mohl kompenzovat složitost a vyšší hmotnost hybridního pohonu.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků