Konec světa? Mercedes-Benz třídy S Coupé dostal šestiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 270 kW.
Mercedes-Benz W111 je poslední luxusní kupé založené na třídě S, které mělo šestiválcový motor.

Pokud jste si chtěli koupit Mercedes-Benz CL (dnes S Coupé), nic menšího než osmiválec k dispozici nebyl. To byla základní motorizace, fajnšmekr si samozřejmě pořídil dvanáctiválcové CL600, případně CL65 AMG, protože prostě proto. Dnes je ale všechno jinak. Vrcholné kupé dostává poprvé v novodobé historii šestiválec. Tradicionalisté tak přícházejí o další životní jistotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední vrcholné kupé s šestiválcem byl model W111 z 60. let. Od modelu C126 z 80. let už mělo luxusní kupé Mercedsu, později přejmenované na CL, minimálně osmiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic, takže rovnou dostanete i pohon všech kol. Automatická převodovka je samozřejmostí. A pokud jde o motor, jedná se o třílitr s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon je 270 kW (367 k) v 5500 - 6000 ot./min. a točivý moment 500 Nm v 1800 - 4500 ot./min.

Retro | Byznys | Luxusní auta | Fascinace | Mercedes-Benz

Chtěli byste klasický starý Mercedes? Automobilka vám ho ráda prodá

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne toto šestiválcové kupé za 4,6 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí podle cyklu NEDC 8,3 litru na 100 km.

Aby toho nebylo málo, cena se dostala pod 100 000 eur (2 700 000 korun), konkrétně na 99 960 eur. V Německu je již možné tuto čtyřkolku objednat, dodávky prvním zákazníkům začnou do jara 2016. Na druhou stranu nás může uklidňovat, že diesel se pořád ještě do S Coupé nedává.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků