Konec světa? Mercedes-Benz třídy S Coupé dostal šestiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 270 kW.
Konec světa? Mercedes-Benz třídy S Coupé dostal šestiválec

Pokud jste si chtěli koupit Mercedes-Benz CL (dnes S Coupé), nic menšího než osmiválec k dispozici nebyl. To byla základní motorizace, fajnšmekr si samozřejmě pořídil dvanáctiválcové CL600, případně CL65 AMG, protože prostě proto. Dnes je ale všechno jinak. Vrcholné kupé dostává poprvé v novodobé historii šestiválec. Tradicionalisté tak přícházejí o další životní jistotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední vrcholné kupé s šestiválcem byl model W111 z 60. let. Od modelu C126 z 80. let už mělo luxusní kupé Mercedsu, později přejmenované na CL, minimálně osmiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic, takže rovnou dostanete i pohon všech kol. Automatická převodovka je samozřejmostí. A pokud jde o motor, jedná se o třílitr s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon je 270 kW (367 k) v 5500 - 6000 ot./min. a točivý moment 500 Nm v 1800 - 4500 ot./min.

Chtěli byste klasický starý Mercedes? Automobilka vám ho ráda prodá

Chtěli byste klasický starý Mercedes? Automobilka vám ho ráda prodá

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne toto šestiválcové kupé za 4,6 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí podle cyklu NEDC 8,3 litru na 100 km.

Aby toho nebylo málo, cena se dostala pod 100 000 eur (2 700 000 korun), konkrétně na 99 960 eur. V Německu je již možné tuto čtyřkolku objednat, dodávky prvním zákazníkům začnou do jara 2016. Na druhou stranu nás může uklidňovat, že diesel se pořád ještě do S Coupé nedává.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků