Koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci motorů s vnitřním spalováním. Vzhledem k rozvoji elektromobility byl tento scénář nevyhnutelný…
Tlak Evropské unie na snížení emisí ve velké míře pociťujeme právě v posledních měsících. Přechod na přísnější emisní normu a novou metodiku měření spotřeby paliva si vyžádal zásahy do techniky automobilů, filtry pevných částic pro benzinové motory počínaje, částečnou elektrifikací konče. A to je stále pouze začátek. Chtějí-li výrobci splnit budoucí cíle, bez dalších úprav se to neobejde.
Zástupci některých automobilek hovoří o tom, že v budoucnu nedojde k okamžitému přeskoku na čistě elektrické modely, je ale velmi pravděpodobné, že s koncem příští dekády bude většina vozů poháněna právě elektrickou energií. Však také podle agentury Bloomberg koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci spalovacích motorů. Další už nebude.
Podle Michaela Josta, šéfa plánování Volkswagenu, dojde v příštích letech k omezení spalovacích motorů na minimum. Nová generace těchto agregátů se začne vyrábět v roce 2026, už příští rok však Němci začnou vyrábět elektromobily I.D, což můžeme z pohledu spalovacích motorů považovat za začátek jejich konce. Podle Josta je po roce 2050 najdeme pouze tam, kde nebude dostatečná infrastruktura pro nabíjení.
Do roku 2030 plánuje Volkswagen nabízet tři stovky plně či částečně elektrifikovaných vozidel, včetně dodávek, náklaďáků a motocykl. Tento plán je závazný. Dlužno však dodat, že Volkswagen není jediný. Na elektromobily bude ve velkém přecházet třeba i britský Jaguar, který již nyní prodává plně elektrický I-Pace. V budoucnu by se měl stát čistě elektrickou značkou.