Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

kuk  |  05. 12. 2018 13:00

Tak pohřeb spalováků už má i datum.
Vytiskne si Folckwágen i parte?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 13:39

Proč parte? VW tímto krokem nepřestane být producentem aut, jenom se přeorientuje (jak mu velí tlak z EU) na elektřinu, toť vše. Tipuji, že pořád bude produkovat svých 10 milionů vozů ročně.

A i potom budou spalováky pořád jezdit, což ostatně je zmíněno i v článku. Takže zcela jistě se naše generace nedožije toho stavu, že by tady jezdily jenom EV vozy.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 12. 2018 14:10

... jen mám obavu, že to raich/EU potlačí přes legislativu (benzín za 80Kč a pod nápady).

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  05. 12. 2018 16:19

A benzín za 80 Kč/l by lidem zabránil jezdit spalovákem? Nesmysl. 800 Kč/l už ano.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 12. 2018 19:39

Tak ono to může proběhnout i takto a benzín ani nafta se vůbec nemusí zdražovat.
http://www.enviweb.cz/112098...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 12. 2018 15:36

Aj za pruser VAG v USA moze EU?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 15:41

To jsem nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 12. 2018 21:59

Doslova nie.
Akurat ti, chlapce, unikaju suvislosti a chyba schopnost mentalnej abstrakcie - inak by si sa neuchylil k ‘doslovizmu’. Semantika vetneho celku je u teba redukovana na sumu primarnych vyznamov jednotlivych slov.

Takze, specialne pre teba, polopate:

Jediny dovod tychto medialnych tancekov VAG okolo elektromobility je globalny pruser s povodom v USA. EU s tym nema absolutne nic spolocne - koniec koncov, VAG bol spolu s PSA a Renaultom na cele lobingu, vysledkom ktoreho boli emisne kriteria, ktore VAG aj tak nebol schopny splnit bez podvadzania.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 22:23

Díky za poučení. I když to mohlo být jiným tónem, ale nic, je to tvůj způsob vyjadřování.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 11:03

Chytrýmu napověz, hloupýho kopni.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:23

Tak uz chapem preco ta cely zivot tvoj foter kopal do hlavy.
Kedze nic tak jeble ako ty nemoze ani existovat.
Cudujem sa ,ze vobec vies dychat ,kedze mas v hlave nasrate

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 18:54

Skoč do se umejet žumpy už smrdíš.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  07. 12. 2018 10:04

Kuk ty ekofasisticka buzna skareda vidim,ze ti musela dojst na pomoc aj frajerka a podporit ta

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 18:54

Skoč do se umejet žumpy už smrdíš.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 12. 2018 06:31

Zato ty sa musis v hovnech valat nonstop

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 12. 2018 06:29

Velmi sa ospravedlnujem, nemozem za to, ze som kokot od narodzenie a jedine co mi zbývá je si tu honit ego

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 12. 2018 08:39

V pohodě, omluva přijata, nikdo není dokonalý.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  07. 12. 2018 10:07

To ze si odpad,kokot a jebla buzna co honi Kukovi ten maly kokot nam tu casto predvadzas na AR.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 11:40

Skoč si do zdi žumpojede.

Odpovědět  |   | 
Nějakou dobu se uživí  |  07. 12. 2018 12:44

prodejem bateriových aut v Německu, ale 10 mio ročně ani náhodou. Movitých občanů zas tolik není a trh se brzy zasytí. Takže parte spíše pro VW.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  05. 12. 2018 16:31

Folcwágen, který nedávno podepsal smlouvu na odběr 50 milionů baterií? Máte přehled aspoň o nečem, když auta to evidentně nejsou?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 11:08

Mám docela dobrej přehled o inteligenčním kvocientu diskutérů na webu autorevue.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 11:22

A k čemu jim to je, že si objednali hory baterek? Jak chtěj snižovat cenu za 1kWh, aby byli konkurenceschopný, když budou brát baterie od různejch dodavatelů a nepostavěj si vlastní baterkárnu. Zrovna teď museli odložit vypuštění Audi e-tron na trh, protože LG naprosto nestíhá dodávky baterií a ješte jim je klidně zdražil vo 10 % Ha ha ha, vítejte v realitě.
Pokud nebudou mít pod kontrolou dodávky baterek a jejich ceny tak jsou v hajzlu.
A navíc vyrábět autíčka na baterku je jedna půlka problému, druhá půlka je integrovaná síť supernabíječek bezešvě propojená s auty a s bezstarostným způsobem placení. To co je teď je naprostá zologická všemožnejch poskytovatelů a sytémů, která vás při cestování bude leda akorát tak zdržovat a není na to spoleh.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  05. 12. 2018 18:41

To len jebo a tupa oooovca ako si ty moze zrat ten clanok

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  05. 12. 2018 13:57

To jsou pouze vlhké sny byrokratů s humanistickým vzděláním, fyzikální zákony nejde přehlasovat. Nepopírám že elektromobily udělaly slušný pokrok, ale jakmile chce člověk něco víc, než nákupní tašku kterou nabije na zahradě rodinného domku a pak s ní ujede 120 km po městě, tak nejsou použitelné.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 12. 2018 14:10

A co baterie? Kde je budou brát? Už teď není dost surovin. A to ani "ekologové" nemluví o tom, kam pak s nimi ...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 12. 2018 15:04

kdybys nekecal, hoaxy ti jdou bajecne

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 11:28

Hele už se tady zase hromaděj ty strašpytlové co maj ve všem jasno. Elektroauta nikam nedojedou a v zatáčkách jim upadávaj kolečka, to ví přece každý ňouma.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:21

Nie kazdy jazdi na 20 rocnom crepe ako ty buzno,zeby sa mal bat,ze mu odpadne koleso

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 18:55

Tobě vodpad mozek. Už dávno.

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 14:17

a co technologia pouzita v BMW i3 rex?
nabijas pomaly cez noc. na denne jazdenie po meste a okoli to staci. a v pripade dlhsej jazdy nabijas za jazdy z benzinu.


Odpovědět  |   | 
Julo  |  05. 12. 2018 14:26

Predaj zrušili miesto toho dali vacsiu baterku

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 15:08

a co si tym chcel povedat?
ze za to je ta technologia zla, alebo co? fakt neviem.

cele BMW i3 je skareda nepohodlna gebuzina vyrabana len za to, aby automobilka plnila koncernove emisie. oni to auto fakt nechcu predavat. len ho trpia. a bezproblemov ho zhovadia aj odstranenim extendera.
okrem toho zabudni na cele bmw i3. ide mi len o tu technologiu a nic viac.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 15:33

Ano, ta technologie není dobrá a proto to už nikdo nedělá.
Že je i3 ošklivé a ne moc praktické (hlavně ty zadní sedačky), s tím souhlasím.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 13:16

Ošklivej seš akorát ty

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 12. 2018 13:24

To je docela možné, ale posoudit to (objektivně) nemohu a ani to pro mě není důležité. Stejně tak ta i3... dle mého je to ošklivé auto, ale jistě jsou lidi, kteří budou říkat, že se jim líní. Nic proti, je to subjektivní

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 12. 2018 13:29

Ale že je to nepraktické, myslím tím ten systém otevírání zadních dvěří, to je fakt a to těžko někdo okecá. Posadil jsem se do toho na eSalonu, zadní dveře nejdou otevřít samostatně. řidič se nepřipoutá, když jsou zadní dveře otevřené... fakt user friendly. Al,e zase to nemá B sloupek, no. Jinak je to auto tak pro dva lidi, to by snad bylo lepší jako 3-dveřák, než tato slátanina.

Interiér se mi zdal lepší než u těch prvních verzí, ale stejně mi to trochu přijde jako od nějakého hipstera. Ale opět, svoje příznivce si to najde, bez debat. Jako druhé auto pro manželku bych to klidně i koupil, ale i manželka řekla že je to hnusná krabice s kolama od galusky A pak jsem koukal i na ceny a pořád drahé, i jako ojetina 5 let

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 12. 2018 19:34

Výroba REXe se nezrušila, jen se prodává na trzích, kde to ještě má význam. V EU, vzhledem k hustotě nabíječek a dalšímu zahušťování to význam už moc nemá.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 21:19

Přesně, radši větší baterku a čisté EV.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 12. 2018 15:05

REX v i3 se jiz nedela, kupovalo to malo lidi

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 15:12

ano. skarede bmw i3 s nepohodlnymi sedackami, dverami co ani otvorit nemozes kym si ten vpredu nevypne pas si kupi asi fakt len piiiiip.
ja ale pisem o technologii vdaka ktorej ti v aute staci mala lahka a lacna baterka na dojazd do 100km co ti staci na kazdodenne jazdenie. a v pripade dlhsej jazdy len stlacis gombik a auto sa dobija za jazdy z benzinu. podla vyjadreni majitelov sa to do rychlosti 130km/h stihalo dobijat.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 15:32

"ja ale pisem o technologii vdaka ktorej ti v aute staci mala lahka a lacna baterka na dojazd do 100km co ti staci na kazdodenne jazdenie"

Na to je právě ten plug in a jako rezervu má normální spalovací motor, který dokáže to auto lépe pohánět než když by vyráběl elektřinu pro baterky a elektromotor.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 12. 2018 19:34

REX se i nadále bude dělat. Jen se v EU nebude prodávat.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 15:11

To je podle mě nesmysl. Lepší řešení (dokud nebudou vyřešena omezení čistého EV) je plug in hybrid, který na elektřinu umí těch řekněme 60-80 km, to na dojíždění stačí. A na dlouhé trase se člověk nemusí stresovat z toho kde nabije, jak dlouho to potrvá, atd.

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 15:18

aky je rozdiel medzi plug in hybridom a elektromobilom s extenderom?
hybrid musi mat zlozity spalovak (aj prevodovku) ktory vie priamo pohanat auto. plus ma aj elektromotor a malu baterku.
elektromobilom s extenderom ma dajme tomu taku istu baterku, ziadnu prevodovku a jednoduchy motorcek beziaci v optimalnych otackach, ktory nepohana auto len dobija baterku.
teda EV je jednoduchsi s menej suciastkami a lacnejsi.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 15:30

Třeba Toyota nepoužívá u hybridů klasickou převodovku v tom pravém slova smyslu. To pohonné ústrojí je jednoduché, jak u hybridu, tak i plug in.

Rozdíl mezi plug in hybridem a tím bazmekem extenderem je v tom, že plug in se nabije levně z elektrické zásuvky, kdežto ten extender to nabíjí dost neefektivně, je to jenom nouzovka. A celkový dojezd nic moc, prostě je to špatná technologie a proto ji nikdo už nepoužívá. A když ti v tom autě s extenderem dojde šťáva, co pak? Zapne se moor, ten vyrábí el. energii, ta dobíjí baterky a ty pohání elektromotor. No, nesmysl...

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 15:46

evidentne nevies o com pises.
hybrid a plug in hybrid, ze su jednoduche???
dnesny prespekulovany spalovak je tak zlozita vec ...
ani len netusis aky komlikovany je dnesny spalovak.
levne sa nabija plug in aj elektromobil. oba v noci ked je prudu prebytok.
akurat na dlhsie vzdialenosti hybrid pouzije zlozity spalovak + dalsie ustroji (prevodovka) na priamy pohon. oproti tomu jednoduchy extender bezi v optimalnych otackach a dobija baterku. co z toho je efektivnejsie? zlozitost resp jednoduchost a cena je urcite vprospech extendera.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 16:30

Ano, podle mě je elegantnější a efektivnější (a určitě levnější), když se elektromotor v plug in autě dobije ze zásuvky a ne ze spalovacího motoru. A když dojde šťáva, tak je lepší a efektivnější, když spalovací motor pohání rovnou kola a ne přes baterku a elektromotor.

Si vem, že i3 REX má benzinovou nádrž 9 litrů a oproti čistě EV verzi má dojezd delší o 150 km:
http://www.hybrid.cz/range-extender-pro-bmw-i3...

Z toho si spočítám, že spotřeba toho extenderu je 6 l/100 km. A to je prostě na tak malé auto moc, je to neefektivní.

Ostatně, pokud by to bylo tak super, tak se tato technologie používá. Ale ona se nepoužívá, namísto toho je to plug in, to dává smysl.

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 16:53

jedno aj druhe nabijas zo zasuvky.
A když dojde šťáva tak sam pises, ze extender zere 6l/100km.
kolko zere spalovak? moj viac o tretinu.

"Ostatně, pokud by to bylo tak super, tak se tato technologie používá"
toto je omyl. pouziva sa to co dava najvacsi zisk automobilke. nie to co je najlepsie pre teba. ty nie si prvorady pre automobilku. pre automobilku je prvorady zisk a podla toho aj vyraba.

na com zaraba automobilka? zjednodusene okrem skladania hotovych suciastok len na karoseriach, motoroch a prevodovkach. v plug in hybride treba aj zlozity spalovak aj prevodovku. v elektromobile netreba ani jedno. a extender je fakt jednoduchy motor co vyrobi hocikto a automobilka na nom nevie robit take zisky.
plus baterky su drahe a automobilky ich nevedia robit. tak tu vykrikuju ako elektromobilita je nezmysel a vsetci skrachujeme a bla bla bla. len aby neprisli o zisk. o nic ine im ani nejde. (co je pochopitelne)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 18:22

Ta spotřeba 6 litrů je teoretická. To má dnes malé auto velikosti i3 úplně v pohodě a ne o třetinu vyšší. A to už nemluvím o tom, že na ten extender to má omezený výkon. Ten spalovak má 25 kW, klasický plugin bude mít normální plnohodnotný motor a taky to s ním pojede a ne takovou parodii jako i3.

Prostě stojím si za tím, že plugin je daleko efektivnější a na použití lepší než ten extender. Vždyť to má dojezd i s extenderem jenom 300 km, to už radši čistý EV s větší baterkou.

A třeba Toyota má u hybridů a plugin taky spalovak, který pracuje v úsporném a efektivním režimu.

Jo a prodávat se to přestalo pro nezájem zákazniku. A nevyřešil by to ani jiný spalovak, jiné auto... Prostě toto byl v principu omyl, nesmysl a je dobře, že už se to nedělá.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 12. 2018 15:44

"hybrid musi mat zlozity spalovak (aj prevodovku) "

Ktory ako. HSD, ako pise kolega, nepouziva prevodovku v klasickom zmysle slova. eCVT je mechanicky jednoduchsia ako 4-stupnovy manual. Okrem toho HSD nema ani alternator (a prislusne rozvody) ani 'starter'. Takze mechanicky je jednoduche.

Jasne, ak pouzijes oturbeny mikromotor a komplexnu DCT....

Odpovědět  |   | 
miro5  |  05. 12. 2018 15:51

dalsi expert :)
tusis aky "jednoduchy" je dnesny spalovak? + este daco navyse ktomu (eCVT) tiez nie je zadarmo.
rozvody a alternator su fakt jednoduche a lacne veci.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 12. 2018 22:11

Chlapce zlaty, skus sa nestrapnovat. V prvom rade, otazka spalovacich motorov sa tyka kazdeho auta so spalovacim motorom (prekvapko, vsak..) a hadam nechces byt za blazna a popierat, ze atmosfera je konstrukcne jednoduchsia ako motor s turbom. Alebo ze jedna spojka je menej ako dve spojky.

K tej eCVT - tu ju mas. Komplet, celu.

https://m.youtube.com/watch...

Ako hovorim, je jednoduchsia ako manual.

Takze auto s atmosferou, de facto bez prevodovky, a bez alternatora (a nevyhnutnej mechaniky) s elektromotorom je v principe jednoduche.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  05. 12. 2018 14:52

Tak pronést tohle v r. 2011, souhlasil bych. Dneska už jsme jinde. Viz Kia e-niro, tesla S, X, teď už i model 3. Ceny jdou správným směrem, Tesla ani tradiční automobilky nestíhají e-auta vyrábět (ti druzí se spíše ani nesnaží - proč by si krátili tučné zisky ze servisu složitých a čím dál složitějších motorů). A přitom fyzikální zákony stále platí.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  05. 12. 2018 16:29

Tak třeba Tesla nestíhá, protože vyrobí pár tisíc aut ročně. To není o vysoké poptávce, to je o nízké kapacitě výroby. S tím souvisí i prvenství Tesly 3 v počtu záloh na model. Být to normální automobilka, tak není problém auta vyrobit a dodat a zálohy v takovém počtu řešit nemusí. Model 3 měl zpoždění 3 roky, proto dosáhl prvenství v počtu záloh. Zájem o elektroauta je pořád naprosto marginální, maximálně v jednotkách procent.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 13:29

Ty tomu taky rozumíš jak koza petrželi, Tesla M3 dosáhla 100 tisíc rezervací za míň jak 24 hodin a 400 tisíc překonali za 14 dní a ne za 3 roky jak píšeš ty. Příšte si aspoň zjista fakta než tu začneš kvákat ty svoje moudra.
Poslednímu rekormanovi Fordu Mustang to trvalo podstaně dýl a myslím dosál jen na asi 150 tisíc rezevací, ale to už je fakt dávno, na to dinosaři vzpomínali se slzou v oku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 13:40

Tak třeba normální automobilka Škoda není schopná dodat objednanýho Kokodáka dřív než za rok, tak se tady moc nevytahuj. A to jsou autoprůmyslový matadoři co to nedělaj poprvý. Hjůndai nejdřív vyrobyl do foroty jen 7000 IONIQ plechovek a pak měsíce čekal až mu LG postupně dodá baterky, aby to moh zkompletovat a dát zákazníkům. Od začátku roku prodali v USA jen 321 BEV IONIQů. To je fakt parodie na automobilku
Fakt je ten, že dinosauři nedokázou dodat velký možství velkobaterkáčů protože prostě nemaj kde ty baterky brát a proto dělali dosud radši malobaterkáče.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  05. 12. 2018 18:40

Tak,ale vidis,ze taka buzna ako je Kuk tomu veri,ze sa to stane a prestanu sa vyrabat spalovacie motory

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 13:45

Jediń čemu věřím je že ty jebeš vašu sviňu a už nechceš jinů.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:20

To mas uplnu pravdu,ze jebem chlpatu svinu.
Predsa tvoju matku,ale vsak to dobre vies,buzno

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 12. 2018 22:03

Fyzik s PhD. moze byt humanista a nemusi studovat humanitne vedy.

Humanitní vědy, nie humanistické vědy.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  05. 12. 2018 14:07

Nevěřím. Tak rychle se nestihne vybudovat potřebná infrastruktura. Přenosové sítě, velké baterie u čerpacích stanic. Kde se vezme lithium a kobalt? A pak se bude v zimě vyrábět elektrika z plynových elektráren, kam doda plyn zlé Rusko? Jako budovatelský plán dobré, Stalin by se tetelil blahem. Nicméně úderníci budou plán odsouvat každou dekádu o další dekádu.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 12. 2018 15:23

lithia je dost, soucasne tezitelne zasoby se odhaduji na mnozstvi pro baterie ktere by stacili asi 6 miliardma aut s 0.1MWh baterii Kobalt je velice snadno z baterii recyklovatelny, a problem by nastal pouze v pripade ze by se nerecykloval, pri jeho cene to ale nehrozi, jiz ted je to business jak svine

prenosove site? to sis precet na nejakem hate webu? tak si spise precti vyrocni zpravy CEZ a CEPS, tam se dozvis ze site a vyrobni kapacity maj jiz dnes dimenzovane na 1 milion nabijecich bodu, jen pro predstavu, kazdy rok se v CR pripojije prez 5 tisic novych odbernych mist nad 1MWh kdyby kazdy rok vyrostlo 1000 nabijecek s desetinou teto hodnoty, tak to CEZ ani CEPS nepoznaj

kazdy rok se z CR vyveze elektrina na kterou by elektromobil se spotrebou 20kWh na 100km ujel 650 miliard kilometru a to se nebavime o tom ze Ceske rafinerie maji rocni spotrebu elektriny cca podobnou jako je prave vyvoz za 2017, tedy cca 13TW rocne tedy dalsi elektrina ktera postupne nebude potreba na rafinaci takoveho mnozstvi foisilnich paliv

a ted nejdulezitejsi cislo na zaver, cela Evropa kazdy den doveze ropu za cca 280 milionu eur, rocne pak za vice nez 100 miliard eur, o tyhle penize tu jde nejvice tyhle penize putuji do oblasti ktere nejsou prilis politicky naklonene prave EU, Rusko, Emiraty ale i USA a tak nejak s EU souperi, maji celni valky a podobne, a proc tedy ty penize misto posilani prave tem sejkum a carum nenechat na domaci pude a budovat za ne vyrobu a distribuci elektriny ? to je totiz nejdulezitejsi aspekt snahy EU ale i jakehokoliv samostatneho statu co se ropy a ropnych produktu tyce, ne nejake ekologie zajistit aby ven putovalo co mozna nejmene financu a co mozna nejvice ho zustavalo doma pro domaci producenty

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  05. 12. 2018 19:28

Problém, ale stojí jinde. A to je v množství resp. objemu. OK, CO2 je primární problém. ČR spotřebuje ročně 334 TWh primární energie, z čehož nám 60% tj cca 200 TWh vyrobí uhlovodíky (uhlí, ropa, zemní plyn). Uhlovodíky jsou naším pravým a jediným bohem. Ve Francii na to, už reagovali
Můžeme obecně říci, že osobní automobilová doprava vytvoří 10 - 15 % celosvětové produkce CO2. Tj. když zítra a) začneme jezdit BEV b) 100% energie bude bez použití uhlovodíků, máme tu snížení o 10 - 15 %. A to jako něco řeší? Dle mého nikoli. Ale soudruhům vadí individuální automobilová doprava . Takže klacek co se hodí. V reálu se ovšem vše bude dít spolu s částečnou obnovou vozového parku velice pomalu a to pak nastane veliké divení ekokukotů. Dojde ke změně v řádu procent. Čili efekt nic. A to se při té ceně fakt vyplatí.
P.S. A jen tak mimochodem ropu jako přestaneme dovážet? Přestaneme ji potřeboval jako základ pro veškeré druhy průmyslu. Podívejte se kolem sebe a na co sáhnete v tom je ropa. To asi opravdu ne. A ve finále i tu elektřinu budeme muset dovážet ze zemí, kde svítí slunce.Více a stabilněji. Hmm to si teda polepšíme. Pokud chce mít 100% obnovitelných zdrojů. Takže doporučuji vyfotit fakturu od elektřiny, ať můžete jednou vnukům říci jak byla elektřina levná
A nebo nám nové jaderné elektrárny postaví sovětští kamarádi a peníze skončí tamtéž. To je ale fajn. Ale chápu, podle frajera z greenpiss můžeme v tepelných elektrárnách pálit třeba slámu, taky obnovitelný zdroj energie .
P.S 2: Těch najetých km je o jednu nulu méně , ale to je jedno.Elektrická energie by tu byla. Distribucí si už tak jist nejsem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 14:04

Máš v tom pěknej guláš, 97 % ropy se spálí v různé podobě tak jako tak. Jenom minimum jde do produktů, ketré se nepálej. Když přestanem dovážet a pálit byť jen 75 % ropy bude to obrovská změna. U spalovacích popelnic jde o přímé emise jedů a karcinogenů, který si sereme ve vysoký koncentraci z vejfuků rovnou do plic. To není jakodýchání čmoudů ze vzdálenýho komína, to je prostě z bezprostřední blízkosti. CO2 je taky důležitý, ale to zajímá to hlavně vědce, politiky, enviromentalisty a kšeftaře s emisníma povolenkama. Nás zajímají ty jedy co prskaj z vejfuků, který nás zabíjej. Následky CO2 nas zabijou až pozdějc.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  07. 12. 2018 20:30

Tak hlavně když tomu věříte a máte v tom naprosto jasno. To je pro Vás asi to hlavní.Vaše věc. Já věřím pouze ve vědecké poznatky a vědecký vývoj. BEV dává asi takový smysl jako bateriové letadlo nebo raketa. To je fakt. Ale prosím, Váš názor. Jistě mi tady vykouzlíte nějakou studii věnující se konkrétnímu složení výfukových plynu atd. Ano, máte pravdu nedokonalostí spalování vznikají karcinogenní látky. To je bohužel fakt. Proto jsou na světě, ale poměrně účinné, ale drahé způsoby na jejich podstatné snížení. Tímto děkuji kreténům ve vedení VW za kauzu dieselgate. Ta fakt byla dobrá .
Mám technický dotaz. Mám BEV o kapacitě akumulátoru Y kWh, domácí nabíjecí místo přes klasickou zásuvku s určitými parametry. Jak se změní naprosto tragický čas dobíjení v čase nyní a za sto let? Za předpokladu, že kapacita akumulátoru a parametry napájecí zásuvky budou stále stejné? Ale technickými detaily se jaksi nikdo evidentně nezatěžuje. A soudruzi z Porsche by mi jistě naservírovali frázi: Tvoříme nabíječku, na které dobijete na následujících 100 km již za 4 minuty. O jak skvělé. A další technické detaily (jako výkon oné stanice 350kW si nechají pro sebe).
Proč se ptám? Protože nám stále chybí použitelný energetický zdroj, který uvolní dostatečné množství energie nutné pro pohyb vozidla. To je prostě aktuální stav. Baterie je řešení prvoplánovité a naprosto tragické. Palivové články jakbysmet. A co tam máme dále? To je ten problém a výplody a přání lidí, kteří věří, že spalovací motor již nepotřebujeme nám opravdu nepomáhají .
Ale chápu Vaše (klanu bateriových elektro spasitelů) konstatování, a překládám si ho do následujícího výroku: "Že chudí nemají chleba? Tak ať jedí koláče!“ A tento názor je dále protlačován pomocí legislativců.Důkazů je mnoho. U nás třeba zákon o ochraně ovzduší. Kde se postupně zakazuje topit, ano špinavými zdroji a nahrazují je méně dostupnými (násobně dražšími) ale čistšími zdroji. Borci v EP stanovili pravidla pro nákladní kamionovou dopravu.Dle mého, evidentně menšinového názoru, je to špatně. Za mě je třeba mít nejdříve čistý levný zdroj, na který mohu přejít a ne volit obrácený postup. Tj zakážu levný zdroj a budu se protlačovat drahý zdroj. Násilím. Francie je krásný příklad.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 12. 2018 14:08

Takže tak cca v roce 2023 nás čeká elektrogate Po té co 10let ničil tandem VW/raich konkurenci pomocí dieselů, které podváděly, nás to čeká s elektromotory ... To by mělo spolehlivě dorazit zbytky konkurence s diesely a benzíny. Toyotu uvrtá na tom, že VW bude mít nižší emise (oni už na to manažeři ve VW příjdou jak).
Akorát sice chápu, že vylhaná spotřeba i čistota motorů nikoho netrápí, ale pořád nechápu, že zákazníky netrápí ani jejich finty při bezpečnosti. Na ocelovou tyčku na správném místě (rozuměj v místě normovaného nárazu) vs reálné nabourání o kousek vedle už dost lidí zaplatilo životem. Opravdu raději volím vůz s pevným celým rámem (a má to i vliv na kroucení karosérie a tím aktivní bezpečnost).

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  05. 12. 2018 16:33

Největší rakovinomety jsou dlouhodobě Renaulty, TDI je naopak v EURO6 modifikaci jedním z nejčistčích...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  05. 12. 2018 21:07

Ale hovno. Tak si nastartuj to tvé čisté TDI a stoupni za vejfuk.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 13:51

Čistej dízl to je něco jako suchá voda

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 12. 2018 14:13

Obrovská úleva pro koncern. Gratuluji. Konečně motory, které jejich inženýři zvládnou.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  05. 12. 2018 14:24

Už se těším na dálnice plné vybitých elektromobilů.Taková cesta do Chorvatska eautem bude asi horor plný povinných zastávek na nabíjení.Prostě pokrok je pokrok.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  06. 12. 2018 07:25

do Chorvatska pojdes povinne lietadlom, cesta autom bude zakazana. A bez toho, aby Tvoja e-kara nebola ' onlajn' a pod plnou kontrolou kam pojdes a kedy pojdes, ju ani nezapnes. Neboj, dockame sa toho.

Odpovědět  |   | 
Milan Šmid  |  05. 12. 2018 15:22

Konec spalovacích motorů WW !!!DĚLAJÍ TU SAMOU CHYBU JAK S RUŠENÍM JADERNÝCH ELEKTRÁREN !TO BUDOU DOBÍJET S ELEKTŘINY S UHELNÝCH ELEKTRÁREN! NEBO SI MYSLÍ ŽE PORUČÍ VĚTRU A DEŠTI ????VĚTRNÉ ELEKTRÁNY MAJI POLOVIČNI ŽIVOTNOST NEŽ POČÍTALI !!!!KDE BUDOU DAVAT A LIKVIDOVAT BATERIE ???ASI V MOŘI TAM TO SPEKULANTÍ USKLADNÍ NEJLEVNĚJI ??

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 14:12

Honem si jdi koupit provaz a jdi se zastřelit do rybníka, nastal konec světa! Všude budou blekouty a tvoje stará si nebude mít kde dobýt robertka. To kách co?
Pusť to z hlavy, todle tvůj hladkej mozeček nikdy nepobere

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:31

Najvyssi cas aby si sa inspiroval prvou vetou vlastneho textom buzno skareda

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:33

Najvyssi cas aby si sa inspiroval prvou vetou vlastneho textom buzno skareda

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  05. 12. 2018 15:29

Tak konečně ty klumpry zmizí ze silnic

Odpovědět  |   | 
Jozin  |  05. 12. 2018 15:34

A ted tu o pernikove chaloupce.

Odpovědět  |   | 
martin  |  05. 12. 2018 16:13

Bulvarne blaboly.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:18

Od VW

Odpovědět  |   | 
Moik  |  05. 12. 2018 16:16

No naštěstí je tam ta formulka, že bude dodávat spalováky jen tam, kde nebude dostatečná infrastruktura. Nikdo nevidíme do budoucna, ale je otázka, jestli je na to evropská energetická síť připravená a bude vůbec někde dostatečná infrastruktura. Jedna věc je postavit nabíječku a druhá je ji něčím napájet.

Večer na Jižáku bude horko!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:07

Vo český energetice víš evidentně úplný houno jinak už bys byl strachy zelenej ty infrastrukturo

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 12. 2018 17:04

Já jsem úplně v klidu. Před deseti lety titíž lidé v jakési úřednické EU komisi vyvolávali slávu naftovým motorům a dnes přehodili kabát a vytrubují ódy na elektromobily. Přitom je to sebranka idiotů. Uplyne deset let a bude to zase jinak. Jim je to v podstatě úplně jedno. Prachy jim jdou v nadstandardní výši, za nic neodpovídají, jenom musí správně jak je po nich požadováno prosazovat správný v tom okamžiku platný názor.
Na post eurokomisaře se dosadí nesvéprávný idiot (viz.Jourová) a ten diktuje podle předložených not. Mozek není potřeba jen poslušnost.

Odpovědět  |   | 
..  |  05. 12. 2018 17:35

souhlas, je to lobby, úplně ale stejné je to i třeba usa..

Odpovědět  |   | 
Josef  |  06. 12. 2018 19:01

Vy dva "odborníci" a "znalci" jste se se Zelím hledali, až jste se našli.

Odpovědět  |   | 
Nepřítel VW  |  05. 12. 2018 17:36

A pak už budou dělat jenom šlapací auta.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:19

To neuměj

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  05. 12. 2018 18:51
Johnyk  |  05. 12. 2018 19:22

Jsem zvědavej, kolik spalováků se sem začne hrnout z USA. To není nikomu divný, že se tu čím dál víc prodávají US pickupy s X-litrovými motory a my si tu hrajeme na ekoelktrikáře?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  05. 12. 2018 19:29

Ono to nie je len kvôli EÚ. Je to hlavne kvôli Číne a čiastočne aj USA. V Číne už teraz je veľký boom elektromobilov - skrátka čínska vláda to nariadila a hotovo. Ale Číňania inú možnosť nemajú - v priemyselných aglomeráciách je permanentný smog.
Pokiaľ by európsky výrobcovia zaspali a nevyrábali by elektromobily, Čína by o pár rokov prevalcovala trh s elektromobilmi, resp. s automobilmi v Európe. Stačí si predstaviť, že by Číňania na európskom trhu ponúkali porovnateľné elektroautá za cenu benzínových.
Plus ak sa chcú európske firmy udržať na čínskom trhu, tak skrátka MUSIA vyvíjať a vyrábať elektromobily. Či už v Európe alebo v Číne.
Takže prečo sa v Európe vo veľkom vyvíjajú elektromobily? Pretože v Číne je veľké množstvo multimiliónových miest a tie majú veľmi znečistené ovzdušie.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:25

Je to tak, akorát že Čínu to zbaví smogu jen částečně. Ještě se budou muset zbavit velkýho množství uhelných elektráren a lokálních topeništ, pak se to teprve zlepší o hodně.

Odpovědět  |   | 
Dada  |  05. 12. 2018 22:26

A večerní Jižní Město: z každého okna visí prodlužovák

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  06. 12. 2018 07:56

Mesiac dozadu som siel vecer domov a z okna tretieho poschodia kukal kabel, viedol az dolu...niekto nabijal autobateriu. Pobavilo ma to, snad mu to nejake fetky necorli

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 08:55

A až půjdeš vožralej z hospody tak se do toho zamotáš a uškrtíš. Fuj to bude ošklivá smrt. Radši přestaň chlastat

Odpovědět  |   | 
Merkel Jaga  |  05. 12. 2018 23:10

kretení z EU, tohle řešit nebudou? Debilove:
https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-z... ...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  06. 12. 2018 07:54

Nebudu pretoze proti korporatom (od ktorych ostatne zavisi ich existencia) ist nemozu.
Ovela jednoduchsie je buzerovat obycajny plebs: tam sa to uz nejak rozriedi...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:37

Už to pořešili i bez tebe
http://www.bbc.com/news/science-environment-... ...
Debil seš spíš ty, když sem dáváš članek z roku 2009 a doteď ses nenaučil gůglovat

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 08:16

EU si za 25 let prošla od vzniku, rozšiřování ke stávajícímu exploitování východních států, rozkolu a odchodu jednoho z nejsilnějších členů. Plánovat pro situaci v EU za 32 let je komické. Připomíná mi to fantazie soudruhů z roku 1970 o stavu socialistického ráje po roce 2000.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 14:20

Tak kdyby to VW neposralo celý Evropě s dízlgejtem v USA tak by si tu dál mohli vyrábět svoje rakovinomety do alejůja jako by se nechumelilo. Takhle maj vo co si koledovali.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  06. 12. 2018 09:00

Planovat vyvoj techniky na 30 rokov dopredu to je uplna hovadina.Mam ten pocit, ze v EU sa deje to co u nas za socializmu. Z EU sa stava autoritativny typ statov. Myslim si, ze za 30rokov tu EU v tejto podobe iste nebude. Vystupilo Anglicko a iste vystupia aj dalsie krajiny casom.K tomu vyvoju techniky. Staci aby sa odstranili urcite nedostatky vodikovych aut a vsetko bude inak ako sa tu pise.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:43

Na rozdíl vod tebe, kterej žiješ z ruky do huby, tak automobilky plánovat na 30 let dopředu musej. Vo automobilkách víš starou belu, stejně jako o vodíku, EÚ i politice.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 10:52

Tak co holomci, koupili už jste věnec na hrob spalováku?
https://kvetinyexpres.cz/image/cache/data/smutek11... ...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 12. 2018 10:56

A ty už si ten svůj pohřbil, nebo s ním pořád otravuješ vzduch?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 12. 2018 14:15

Už se jednou ptal a nakonec si zjistil, že si opravdu naivně hloupoučkej. A jak tak koukám tak máš pamět asi tak na 5 minut a víc ani ťuk.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 12. 2018 14:23

Takže pořád máš spalovací auto... no jo, kecy o ekologii a svinstvech, co lidi z těch aut dýchají a sám takové auto provozuješ

Nevím, v čem jsem naivně hloupoučkej... zatím se tady opět spíš ty prezentuješ jako sice možná ne naivní a hloupoučkej, ale zato arogantní debil, soudě podle tvých komentářů.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  06. 12. 2018 18:38

Vino kaze,vodu pije ekofasisticka ooooovca,ale co by si cakal od buzny co nikdy nic nedokazala a nikdy nic nedokaze.Smri korunov,smrdi mu z huby,nasrate na v hlave.
Chodiaca nula

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:51

Hele hloupoučkej trol a žumpojed co nikdy neviděl ženskou, jak jim to spolu sluší. Voboum už došla fantazie, tak už se jen vopakujou furt dokola.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 01:53

Začněte šetřit na věnec.

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  07. 12. 2018 09:58

Buzno skareda nemyl si nas odpade so sebou a svojou frajerkou Joe Doevom
Stale dookola,ale stale pravdu fatherfucker sockarsky
Na picu je zit na tomto svete ked si buzerantska nula,vsak?

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  07. 12. 2018 18:08

Tak dělej, nevaž se a vo2ž se... Dokaž nám "hloupoučkejm" co má myslitel jako ty ve stáji? Podle keců to typuju nejmín na něco od Tesly, v počtu 1-2 ks.
Ale blbý by bylo, mít podle tech keců 15-20 let starej vergl na naftu co?! To by byl fakt trapas, v tom případě bych se s tím opravdu nechlubil. To bych si asi taky chodil léčit , jako ultraekolog, svoje mindráky na automobilový fórum.
PS: memusíš značku, stačí rok výroby, druh paliva a pohonu...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 08:57

Jeremy Clarkson už věděl před šesti lety že je konec vy ňoumové
https://m.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 12. 2018 11:36

VW se omlouvá za Dízlgejt a otrávenej vzduch
https://youtu.be/fI-7631xaJQ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 49 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

včera | | 293 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 49 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A