Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci motorů s vnitřním spalováním. Vzhledem k rozvoji elektromobility byl tento scénář nevyhnutelný…

Tlak Evropské unie na snížení emisí ve velké míře pociťujeme právě v posledních měsících. Přechod na přísnější emisní normu a novou metodiku měření spotřeby paliva si vyžádal zásahy do techniky automobilů, filtry pevných částic pro benzinové motory počínaje, částečnou elektrifikací konče. A to je stále pouze začátek. Chtějí-li výrobci splnit budoucí cíle, bez dalších úprav se to neobejde.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Zástupci některých automobilek hovoří o tom, že v budoucnu nedojde k okamžitému přeskoku na čistě elektrické modely, je ale velmi pravděpodobné, že s koncem příští dekády bude většina vozů poháněna právě elektrickou energií. Však také podle agentury Bloomberg koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci spalovacích motorů. Další už nebude.

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Podle Michaela Josta, šéfa plánování Volkswagenu, dojde v příštích letech k omezení spalovacích motorů na minimum. Nová generace těchto agregátů se začne vyrábět v roce 2026, už příští rok však Němci začnou vyrábět elektromobily I.D, což můžeme z pohledu spalovacích motorů považovat za začátek jejich konce. Podle Josta je po roce 2050 najdeme pouze tam, kde nebude dostatečná infrastruktura pro nabíjení.

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Do roku 2030 plánuje Volkswagen nabízet tři stovky plně či částečně elektrifikovaných vozidel, včetně dodávek, náklaďáků a motocykl. Tento plán je závazný. Dlužno však dodat, že Volkswagen není jediný. Na elektromobily bude ve velkém přecházet třeba i britský Jaguar, který již nyní prodává plně elektrický I-Pace. V budoucnu by se měl stát čistě elektrickou značkou.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků