Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci motorů s vnitřním spalováním. Vzhledem k rozvoji elektromobility byl tento scénář nevyhnutelný…

Tlak Evropské unie na snížení emisí ve velké míře pociťujeme právě v posledních měsících. Přechod na přísnější emisní normu a novou metodiku měření spotřeby paliva si vyžádal zásahy do techniky automobilů, filtry pevných částic pro benzinové motory počínaje, částečnou elektrifikací konče. A to je stále pouze začátek. Chtějí-li výrobci splnit budoucí cíle, bez dalších úprav se to neobejde.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Zástupci některých automobilek hovoří o tom, že v budoucnu nedojde k okamžitému přeskoku na čistě elektrické modely, je ale velmi pravděpodobné, že s koncem příští dekády bude většina vozů poháněna právě elektrickou energií. Však také podle agentury Bloomberg koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci spalovacích motorů. Další už nebude.

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Podle Michaela Josta, šéfa plánování Volkswagenu, dojde v příštích letech k omezení spalovacích motorů na minimum. Nová generace těchto agregátů se začne vyrábět v roce 2026, už příští rok však Němci začnou vyrábět elektromobily I.D, což můžeme z pohledu spalovacích motorů považovat za začátek jejich konce. Podle Josta je po roce 2050 najdeme pouze tam, kde nebude dostatečná infrastruktura pro nabíjení.

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Do roku 2030 plánuje Volkswagen nabízet tři stovky plně či částečně elektrifikovaných vozidel, včetně dodávek, náklaďáků a motocykl. Tento plán je závazný. Dlužno však dodat, že Volkswagen není jediný. Na elektromobily bude ve velkém přecházet třeba i britský Jaguar, který již nyní prodává plně elektrický I-Pace. V budoucnu by se měl stát čistě elektrickou značkou.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek