Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci motorů s vnitřním spalováním. Vzhledem k rozvoji elektromobility byl tento scénář nevyhnutelný…

Tlak Evropské unie na snížení emisí ve velké míře pociťujeme právě v posledních měsících. Přechod na přísnější emisní normu a novou metodiku měření spotřeby paliva si vyžádal zásahy do techniky automobilů, filtry pevných částic pro benzinové motory počínaje, částečnou elektrifikací konče. A to je stále pouze začátek. Chtějí-li výrobci splnit budoucí cíle, bez dalších úprav se to neobejde.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Zástupci některých automobilek hovoří o tom, že v budoucnu nedojde k okamžitému přeskoku na čistě elektrické modely, je ale velmi pravděpodobné, že s koncem příští dekády bude většina vozů poháněna právě elektrickou energií. Však také podle agentury Bloomberg koncern Volkswagen pracuje na poslední generaci spalovacích motorů. Další už nebude.

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Podle Michaela Josta, šéfa plánování Volkswagenu, dojde v příštích letech k omezení spalovacích motorů na minimum. Nová generace těchto agregátů se začne vyrábět v roce 2026, už příští rok však Němci začnou vyrábět elektromobily I.D, což můžeme z pohledu spalovacích motorů považovat za začátek jejich konce. Podle Josta je po roce 2050 najdeme pouze tam, kde nebude dostatečná infrastruktura pro nabíjení.

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Zapomenuté verze Škody Favorit Pick-up: Vznikla i jako elektromobil!

Do roku 2030 plánuje Volkswagen nabízet tři stovky plně či částečně elektrifikovaných vozidel, včetně dodávek, náklaďáků a motocykl. Tento plán je závazný. Dlužno však dodat, že Volkswagen není jediný. Na elektromobily bude ve velkém přecházet třeba i britský Jaguar, který již nyní prodává plně elektrický I-Pace. V budoucnu by se měl stát čistě elektrickou značkou.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků