Konec sedanů? Fastbacky na postupu! Poučení ze Ženevy je zřejmé

josephko  |  30. 03. 2013 09:40

Trend je prirodzený. Keďže dnes už liftbacky až na pár výnimiek skoro nikto neponúka, otvorila sa tým pomerne veľká medzera na trhu. Pred 15-20 rokmi bolo oveľa viac liftbackov ako dnes. Uvádzam len tie, ktoré dnes nemajú náhradu:
- Mazda 626
- Nissan Primera
- Honda Civic a Accord
- Toyota Corolla a Carina E, resp. neskôr Avensis
- Mitsubishi Galant
- Ford Scorpio
- Citroen XM a Xantia
- Renault Safrane
- Fiat Croma
Dnes tých áut zostalo pomerne málo: okrem Rapidu, Octavie a Superbu už len Insignia, Mondeo a Laguna (ak som na niečo zabudol, doplňte ma). Všetci začali robiť MPV-ka a SUV-ka a mysleli si, že liftbacky sú už nezaujímavé. Bola to podobná chyba, ako keď si japonci mysleli, že v nižšej strednej triede sú kombíky už zbytočné, pretože ich nahradia MPV-ka. A teraz tie kombíky znovu začínajú vyrábať.

Odpovědět  |   | 
Mike  |  30. 03. 2013 10:23

No, jestli tohle je automobilová budoucnost Evropy, tak to potěš Pán Bůh, to je neuvěřitelný hnus. Ale pokud to ovce budou kupovat, bude se to vyrábět. Kde jsou ty časy, kdy se prodával klasický sedan s atmosferickým benzínovým motorem.

Odpovědět  |   | 
N6600  |  30. 03. 2013 13:02

A presne preto som verny Lexusu :)

Odpovědět  |   | 
Leon  |  30. 03. 2013 15:36

...naprosto souhlasím,....sedan byl a vždy bude základní provedením,...

Odpovědět  |   | 
baboon  |  31. 03. 2013 11:47

Ano ano - aspoň pro nás starší ...
Kdybych nebyl tak "prostorově výrazný", koupil bych si po nějakom důchodci Fabii sedan a stačila by mi do konce života ...
Myslím, že jakákoliv úvaha o konci klasických sedanů je účet bez hostinského ...

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  31. 03. 2013 23:27

nenech se vysmat... byl mozna, ale neni a nebude uz nikdy

Odpovědět  |   | 
Rossi  |  02. 04. 2013 10:11

Ten design BMW 3 GT je kontroverzní, ale liftbacky mají své výhody. Kombinují více-sportovní vzhled sedanu s dobrým přístupem do kufru byť s nakládací hranou. Jízdní vlastnosti téměř jako sedan - pouze o něco menší tuhost karoserie, jinak obvykle stejné nastavení podvozku, u střední třídy zároveň vhodné právě díku dobře přístupnému kufru i pro rodiny s dětmi - např. u střední třídy kočárek absolutně není problém než děti trochu poodrostou. Porovnávám s auty s kterými jsem jezdil a mám nějakou zkušenost (firemní+soukromá auta):
Octavia I,II - liftback i combi, Opel zafira, Renault Scenic, Ford Mondeo liftback (poslední-MK4(?))
Poslední preferuju z toho důvodu, že se s ním v jednom dobře jezdí (min. 80% času), s 4-člennou rodinou na víkendy absolutně žádný problém se vlézt z bagáží (15%) a na dovolenou 2-3 za rok (5%) si vypomůžu střešním boxem aniž bych musel po zbytek roku jezdit jako "s autobusem". Osobně preferuju 1 auto "na všechno" a častěji vyměnit za nové než mít dvě (např. hatchback + MPV) dvojnásobnou dobu a starat se o ně se vším časem a penězi a většími starostmi s tím spojenými. Možná bych po zkušenosti se sedany od Audi,BMW či M-B změnil názor, ale ty jsou zatím mimo rozpočet na cca 5 let, kdy měním za nové.

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  30. 03. 2013 18:47

Keby bmw urobilo sedan - 3-ku na razvore 3GT, o GT by zaujem urcite nebol.
Mne napr. chyba v nizsej strednej triede viac normalnych sedanov.
A myslim si navyse, ze clanok je pisany skor optikou CR/SR, kde kazdy potrebuje kufor alebo nakladaci priestor.
Ja neviem napr. stale prist na chut hatchbackom. Mne tam stale chyba kus auta

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  31. 03. 2013 23:28

ja neviem pris na chut rozkysnutym sedanom...mne tam stale precuhuje velka pricapnuta rit

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 03. 2013 19:07

No to teda potěš koště, jestli tohle bude nová móda. Nic hnusnějšího sem neviděl. Možná ješte BMW X6 by tomu mohla v ohavnosti konkurovat...

Odpovědět  |   | 
baboon  |  31. 03. 2013 11:50

No, možná ještě také indická Tata (O)Nano .... to je takový přiměřený konkurent, akorát jí chybí černá skla a dlouhý trestní rejstřík majitele ...

Odpovědět  |   | 
Big S  |  31. 03. 2013 20:55

Zbytečně bulvární titulek, vhodný tak do Blesku. Ženeva nic neodmítla, konec sedanů nehrozí, pouze dvě automobilky rozšířily některé své modelové řady o verzi liftback, nic víc.

Odpovědět  |   | 
peter  |  02. 04. 2013 08:44

LoL
A prave preto Audi prislo s A3 sedan.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  02. 04. 2013 14:04

Sedan je nejlepší, na ten nic nemá. Až za ním je kupé,kabriolet, pak SUV, pak kombi, MPV a vše ostatní je paskvil...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A