Konec sedanů? Fastbacky na postupu! Poučení ze Ženevy je zřejmé

josephko  |  30. 03. 2013 09:40

Trend je prirodzený. Keďže dnes už liftbacky až na pár výnimiek skoro nikto neponúka, otvorila sa tým pomerne veľká medzera na trhu. Pred 15-20 rokmi bolo oveľa viac liftbackov ako dnes. Uvádzam len tie, ktoré dnes nemajú náhradu:
- Mazda 626
- Nissan Primera
- Honda Civic a Accord
- Toyota Corolla a Carina E, resp. neskôr Avensis
- Mitsubishi Galant
- Ford Scorpio
- Citroen XM a Xantia
- Renault Safrane
- Fiat Croma
Dnes tých áut zostalo pomerne málo: okrem Rapidu, Octavie a Superbu už len Insignia, Mondeo a Laguna (ak som na niečo zabudol, doplňte ma). Všetci začali robiť MPV-ka a SUV-ka a mysleli si, že liftbacky sú už nezaujímavé. Bola to podobná chyba, ako keď si japonci mysleli, že v nižšej strednej triede sú kombíky už zbytočné, pretože ich nahradia MPV-ka. A teraz tie kombíky znovu začínajú vyrábať.

Odpovědět  |   | 
Mike  |  30. 03. 2013 10:23

No, jestli tohle je automobilová budoucnost Evropy, tak to potěš Pán Bůh, to je neuvěřitelný hnus. Ale pokud to ovce budou kupovat, bude se to vyrábět. Kde jsou ty časy, kdy se prodával klasický sedan s atmosferickým benzínovým motorem.

Odpovědět  |   | 
N6600  |  30. 03. 2013 13:02

A presne preto som verny Lexusu :)

Odpovědět  |   | 
Leon  |  30. 03. 2013 15:36

...naprosto souhlasím,....sedan byl a vždy bude základní provedením,...

Odpovědět  |   | 
baboon  |  31. 03. 2013 11:47

Ano ano - aspoň pro nás starší ...
Kdybych nebyl tak "prostorově výrazný", koupil bych si po nějakom důchodci Fabii sedan a stačila by mi do konce života ...
Myslím, že jakákoliv úvaha o konci klasických sedanů je účet bez hostinského ...

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  31. 03. 2013 23:27

nenech se vysmat... byl mozna, ale neni a nebude uz nikdy

Odpovědět  |   | 
Rossi  |  02. 04. 2013 10:11

Ten design BMW 3 GT je kontroverzní, ale liftbacky mají své výhody. Kombinují více-sportovní vzhled sedanu s dobrým přístupem do kufru byť s nakládací hranou. Jízdní vlastnosti téměř jako sedan - pouze o něco menší tuhost karoserie, jinak obvykle stejné nastavení podvozku, u střední třídy zároveň vhodné právě díku dobře přístupnému kufru i pro rodiny s dětmi - např. u střední třídy kočárek absolutně není problém než děti trochu poodrostou. Porovnávám s auty s kterými jsem jezdil a mám nějakou zkušenost (firemní+soukromá auta):
Octavia I,II - liftback i combi, Opel zafira, Renault Scenic, Ford Mondeo liftback (poslední-MK4(?))
Poslední preferuju z toho důvodu, že se s ním v jednom dobře jezdí (min. 80% času), s 4-člennou rodinou na víkendy absolutně žádný problém se vlézt z bagáží (15%) a na dovolenou 2-3 za rok (5%) si vypomůžu střešním boxem aniž bych musel po zbytek roku jezdit jako "s autobusem". Osobně preferuju 1 auto "na všechno" a častěji vyměnit za nové než mít dvě (např. hatchback + MPV) dvojnásobnou dobu a starat se o ně se vším časem a penězi a většími starostmi s tím spojenými. Možná bych po zkušenosti se sedany od Audi,BMW či M-B změnil názor, ale ty jsou zatím mimo rozpočet na cca 5 let, kdy měním za nové.

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  30. 03. 2013 18:47

Keby bmw urobilo sedan - 3-ku na razvore 3GT, o GT by zaujem urcite nebol.
Mne napr. chyba v nizsej strednej triede viac normalnych sedanov.
A myslim si navyse, ze clanok je pisany skor optikou CR/SR, kde kazdy potrebuje kufor alebo nakladaci priestor.
Ja neviem napr. stale prist na chut hatchbackom. Mne tam stale chyba kus auta

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  31. 03. 2013 23:28

ja neviem pris na chut rozkysnutym sedanom...mne tam stale precuhuje velka pricapnuta rit

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 03. 2013 19:07

No to teda potěš koště, jestli tohle bude nová móda. Nic hnusnějšího sem neviděl. Možná ješte BMW X6 by tomu mohla v ohavnosti konkurovat...

Odpovědět  |   | 
baboon  |  31. 03. 2013 11:50

No, možná ještě také indická Tata (O)Nano .... to je takový přiměřený konkurent, akorát jí chybí černá skla a dlouhý trestní rejstřík majitele ...

Odpovědět  |   | 
Big S  |  31. 03. 2013 20:55

Zbytečně bulvární titulek, vhodný tak do Blesku. Ženeva nic neodmítla, konec sedanů nehrozí, pouze dvě automobilky rozšířily některé své modelové řady o verzi liftback, nic víc.

Odpovědět  |   | 
peter  |  02. 04. 2013 08:44

LoL
A prave preto Audi prislo s A3 sedan.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  02. 04. 2013 14:04

Sedan je nejlepší, na ten nic nemá. Až za ním je kupé,kabriolet, pak SUV, pak kombi, MPV a vše ostatní je paskvil...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 171 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A