Osobně si myslím, že jde o nepřijatelný zásah do osobních svobod a naprosté znásilnění principu presumpce neviny. Sledování všech, protože někdo by mohl porušit zákon je mi poněkud proti srsti. Z mého pohledu je podstatné, zda ostatní řidiči jedou plynule a bezpečně, zda mají přehled o situaci. Jestli u toho zvládnou volat nebo svačit, tak mi to nevadí. Něco jiného je to na dálnici s nízkým provozem (ale vysokou rychlostí), něco jiného při čekání na semaforu a něco jiného při jízdě před školou před začátkem vyučování.
Naopak mi vadí, pokud někdo nezvládá jet plynule a sledovat okolní provoz a je jedno, jestli telefonuje, svačí, hraje si s dotykovým rádiem, začíná trpět stařeckou demencí nebo trpí rýmou a usilovně hledá kapesník než bude mít od soplu celý volant...
Každopádně jsem pro to, aby "problematické řidiče" chytali policisté přímo na místě. Jednak možná dokážou o něco lépe posoudit aktuální situaci vzhledem k provozu, ale především následek přijde hned po provinění. Pokud dostanu poštou oznámení, že jsem před měsícem někde měl jet rychle nebo držet telefon, tak si to nejspíš ani nepamatuji a trest se poněkud míjí účinkem. I kdyby se situace řešila jen domluvou, tak 99% lidí se nad sebou zamyslí a uvědomí si, kde udělali chybu. A i to zdržení je trest.
Ve zkratce držení telefonu není problém, nevěnování se řízení je problém. A plošné sledování ho nevyřeší. Stejně jako plošné měření rychlosti neřeší nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, vozidla, řidiče a počasí.