Konec plochým obrazovkám. Finové chystají do aut tvarované „3D“ displeje

Technologie 3D Touch Surface by měla spojit jednoduché ovládání klasických tlačítek s výhodami moderních dotykových displejů.

Dotykových displejů se v dnešních autech objevuje stále více, mnoho lidí však přesto nedá dopustit na klasická tlačítka, která jednoduše nahmatáte i poslepu a nemusíte očima nebezpečně sjíždět mimo výhled na vozovku. Zásadní nevýhodu plochých dotykových displejů však chce vyřešit finská společnost Canatu ve spolupráci s německým gigantem na poli automobilových součástek Continental AG.

Jejich technologie dotykových displejů 3D Touch Surface totiž přináší obrazovky, které mohou být různě vytvarovány pro snadnější navigaci prstů řidiče. Na povrchu displeje jsou tedy vyčnívající prvky a plastické tvary, díky nimž může šofér určité místo obrazovky najít pouze hmatem. Obrazovka pak disponuje i haptickou odezvou a reaguje na různé úrovně stlačení.  

Mercedes vám poradí, jakým ulicím se vyhnout. Využije statistiky kriminality

Mercedes vám poradí, jakým ulicím se vyhnout. Využije statistiky kriminality

Cílem Canatu je samozřejmě minimalizovat rozptýlení řidiče při ovládání funkcí a výbavy auta. Mezi testovacími uživateli si podle společnosti nová technologie vedla o mnoho lépe, než v případě klasických plochých displejů. Za svou novinku již stihli Finové obdržet ocenění soutěže automobilových konstruktérů a designérů Automotive Brand Contest 2018.

Technologie má také zajistit mnohem volnější ruce designérům automobilek. Displeje, respektive dotykové plochy, totiž není problém různě vytvarovat a zakomponovat do vlastně jakékoliv části interiéru, aniž by narušovaly celkovou architekturu kabiny. Dotykové senzory lze navíc umístit pod řadu povrchů od plastu, skla, textilních povrchů či kůže.

Kalifornie zkouší digitální značky. Zobrazí varování, reklamu, ale i šmírují

Kalifornie zkouší digitální značky. Zobrazí varování, reklamu, ale i šmírují

V rámci vize 3D Touch Cockpit by tedy mohla technologie obstarat v podstatě skoro všechny ovládací prvky interiéru vozidla. Součástí je nakonec i dotyková „kupole“ na středovém panelu, na které by uživatel pohybem a dotykem prstu pohodlně ovládal infotainment umístěný výše na palubní desce. Různé využití technologie ukazuje Canatu a Continental na videích níže.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků