Technologie 3D Touch Surface by měla spojit jednoduché ovládání klasických tlačítek s výhodami moderních dotykových displejů.
Dotykových displejů se v dnešních autech objevuje stále více, mnoho lidí však přesto nedá dopustit na klasická tlačítka, která jednoduše nahmatáte i poslepu a nemusíte očima nebezpečně sjíždět mimo výhled na vozovku. Zásadní nevýhodu plochých dotykových displejů však chce vyřešit finská společnost Canatu ve spolupráci s německým gigantem na poli automobilových součástek Continental AG.
Jejich technologie dotykových displejů 3D Touch Surface totiž přináší obrazovky, které mohou být různě vytvarovány pro snadnější navigaci prstů řidiče. Na povrchu displeje jsou tedy vyčnívající prvky a plastické tvary, díky nimž může šofér určité místo obrazovky najít pouze hmatem. Obrazovka pak disponuje i haptickou odezvou a reaguje na různé úrovně stlačení.
Cílem Canatu je samozřejmě minimalizovat rozptýlení řidiče při ovládání funkcí a výbavy auta. Mezi testovacími uživateli si podle společnosti nová technologie vedla o mnoho lépe, než v případě klasických plochých displejů. Za svou novinku již stihli Finové obdržet ocenění soutěže automobilových konstruktérů a designérů Automotive Brand Contest 2018.
Technologie má také zajistit mnohem volnější ruce designérům automobilek. Displeje, respektive dotykové plochy, totiž není problém různě vytvarovat a zakomponovat do vlastně jakékoliv části interiéru, aniž by narušovaly celkovou architekturu kabiny. Dotykové senzory lze navíc umístit pod řadu povrchů od plastu, skla, textilních povrchů či kůže.
V rámci vize 3D Touch Cockpit by tedy mohla technologie obstarat v podstatě skoro všechny ovládací prvky interiéru vozidla. Součástí je nakonec i dotyková „kupole“ na středovém panelu, na které by uživatel pohybem a dotykem prstu pohodlně ovládal infotainment umístěný výše na palubní desce. Různé využití technologie ukazuje Canatu a Continental na videích níže.