Konec plochým obrazovkám. Finové chystají do aut tvarované „3D“ displeje

Technologie 3D Touch Surface by měla spojit jednoduché ovládání klasických tlačítek s výhodami moderních dotykových displejů.

Dotykových displejů se v dnešních autech objevuje stále více, mnoho lidí však přesto nedá dopustit na klasická tlačítka, která jednoduše nahmatáte i poslepu a nemusíte očima nebezpečně sjíždět mimo výhled na vozovku. Zásadní nevýhodu plochých dotykových displejů však chce vyřešit finská společnost Canatu ve spolupráci s německým gigantem na poli automobilových součástek Continental AG.

Jejich technologie dotykových displejů 3D Touch Surface totiž přináší obrazovky, které mohou být různě vytvarovány pro snadnější navigaci prstů řidiče. Na povrchu displeje jsou tedy vyčnívající prvky a plastické tvary, díky nimž může šofér určité místo obrazovky najít pouze hmatem. Obrazovka pak disponuje i haptickou odezvou a reaguje na různé úrovně stlačení.  

Mercedes vám poradí, jakým ulicím se vyhnout. Využije statistiky kriminality

Mercedes vám poradí, jakým ulicím se vyhnout. Využije statistiky kriminality

Cílem Canatu je samozřejmě minimalizovat rozptýlení řidiče při ovládání funkcí a výbavy auta. Mezi testovacími uživateli si podle společnosti nová technologie vedla o mnoho lépe, než v případě klasických plochých displejů. Za svou novinku již stihli Finové obdržet ocenění soutěže automobilových konstruktérů a designérů Automotive Brand Contest 2018.

Technologie má také zajistit mnohem volnější ruce designérům automobilek. Displeje, respektive dotykové plochy, totiž není problém různě vytvarovat a zakomponovat do vlastně jakékoliv části interiéru, aniž by narušovaly celkovou architekturu kabiny. Dotykové senzory lze navíc umístit pod řadu povrchů od plastu, skla, textilních povrchů či kůže.

Kalifornie zkouší digitální značky. Zobrazí varování, reklamu, ale i šmírují

Kalifornie zkouší digitální značky. Zobrazí varování, reklamu, ale i šmírují

V rámci vize 3D Touch Cockpit by tedy mohla technologie obstarat v podstatě skoro všechny ovládací prvky interiéru vozidla. Součástí je nakonec i dotyková „kupole“ na středovém panelu, na které by uživatel pohybem a dotykem prstu pohodlně ovládal infotainment umístěný výše na palubní desce. Různé využití technologie ukazuje Canatu a Continental na videích níže.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků