Keď sa o 10-15 rokov presadia elektromobily, tak budú V8-ky asi tak moderné ako sú teraz moderné parné lokomotívy...:-DElektromobily budú schopné bez problémov nasimulovať zvuk motora aj zvuk aj radenie prevodovky. A bez astronomických nákladov na údržbu.
Podle Vašeho komentáře si troufnu odhadnout, že s amerikami asi moc velké zkušenosti nemáte. U starého amerického osmiválce totiž řazení převodovky při normální jízdě vůbec nepoznáte. A zvuk sice elektromobil nasimulovat dokáže (ostatně právě Mustang to u EcoBoostu taky dělá), ale vibrace a cukání motoru při přidání plynu elektroauto prostě nahradit nedokáže. K charakteru amerických osmiválců totiž stejně jako u Harleyů patří, že se celé auto neustále klepe a rachotí i když zrovna stojí na místě. A když už jste nakousnul tu údržbu, tak z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že servisování a provoz 40 let starého osmiválce z Detroitu není vůbec žádný problém, a to jak technicky, tak i finančně. Přitom už to je poměrně moderní a velmi pohodlné auto s kotoučovými brzdami, elektrickým ovládáním oken a sedaček, automatickou klimatizací, tempomatem, centrálním zamykáním, posilovačem řízení, vzduchovým podvozkem s automatickou nivelací, katalyzátorem a spoustou dalších vychytávek, které i po těch letech pořád fungují. Pokud už se něco rozbije, tak to je zpravidla elektrika, která se ale na rozdíl od moderních aut se spoustou řídících jednotek dá většinou opravit doma v garáži a s relativně malými náklady. Zbytek je poctivá kovářská práce a speciálně motor díky nesmírně masivní konstrukci a nízkým otáčkám vydrží věky. Až budou dnešní elektromobily bez problémů jezdit i za 40 let, tak uznám jejich nadřazenost proti spalovacímu motoru, ale zatím o tom vzhledem k životnosti baterií a komplikované elektronice dost pochybuji. Naproti tomu předváleční veteráni na srazech vesele bublají i po 80 a více letech, a pokud je zelení aktivisté nezakážou ve jménu boje za lepší zítřky, tak spokojeně poběží ještě další desítky let.
No nevím, nějakou tou amerikou už hodně let jezdím, ale že by se to třáslo i na místě... ale jinak souhlas, jen poznámku k tý elektrice: vzhledem k jednoduchosti, dotažený až skoro k dokonalosti, se většina závad odstraní Kontaktolem :-)
Máme v rodině Shelby z roku 67 a to se třese a rachotí teda fest.
jen poznamka k tomu razeni - to nema nic spolecneho s motorem, to dela prevodovka ... ostatni tve myslenky jsou na tom svou sofistikovanosti dost podobne :-)
I ty simulante. V8 i V6 motory mají servisní náklady naprosto směšný. Na rozdíl od turbovysavačů a dieselů.
to je jasny, u vas na vesnici cim vetsi motor, tim levnejsi provoz... :-)
8 válce např. v mustangu jsou takřka nesmrtelné. Nemá to přímé vstřikování, žádná turba, takže normální tlak. Velký objem, takže to nelze tak snadno uhonit. A dokud to tak bude, svět je v pořádku.
Tak to má být. Ať jdou do háje tříválce s turbem!!!
I ty blbý tříválce do města pochopím a dokonce přežiju jen když v zájmu vyššího dobra zůstane u mustangu V8. Sice mustang nechci, ale kdyby přišel o V8 tak by svět tak nějak nebyl úplný.B-]
klud, stale si mozes kupit nejakeho toho zanovneho vipera.
Já si šetřím na vette.:-D
je obdivuhodné přijít po padesáti letech na to, že kromě amíka si to chce koupit i nějaký evropáček či australánek :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.