Všechny novinky jsou podle značky ve stavu připravenosti do výroby, přičemž u některých se čeká na schválení patentu.
Kia láká na řadu novinek, na nichž pracuje její vývojové oddělení pod střechou korejské automobilky Hyundai Motor Group. Z celé řady projektů se nyní inženýři značky zabývají třeba vývojem technologií k přesnější regulaci teploty v interiérech vozů, které mají zajistit vyšší úroveň pohodlí a taky efektivnější nakládání s energií. U všech přitom počítá s uvedením do nadcházejících modelů.
První inovací je okenní chladicí fólie s nano vrstvou, která dokáže výrazně snížit teplotu v interiéru vozu, a tudíž podstatně snížit požadavky na vychlazení kabiny. Fólie s nano vrstvou blokuje infračervené záření působící z vnějšku vozidla jako tradiční tónovací fólie, navíc však umožňuje únik tepla zevnitř vozidla. Skládá se ze tří vrstev, včetně dvou odrážejících sluneční energii a jedné, která vyzařuje střední infračervené vlnové délky. Během testování se značce podařilo snížit vnitřní teplotu kabiny o 12,5 °C ve srovnání s vozem, které fólií nemělo.
Další novinkou je takzvaný „systém sálavého vytápění“ (Radiant Heating System), který rychle vyzařuje sálavé teplo k nohám cestujících a pohotově zvyšuje pocit vnímaného tepla během chladného počasí. Vedle stávajícího topného systému vozidla může sálavé vytápění ušetřit až o 17 % více energie k dosažení požadované teploty a rovněž šetří čas k vytápění na požadovanou úroveň – teplo vyzařuje ke spodní části těla pasažéra během tří minut.
K tomuto výsledku používá systém vysokoteplotní topné těleso a rovněž funkci prevence popálení, která detekuje tělesný kontakt a okamžitě snižuje teplotu – těleso může totiž dosahovat teploty až 110 °C. Kia očekává, že s ohledem na výše zmíněnou úsporu energie se výrazně prodlouží dojezd elektromobilů vybavených tímto systémem. Testovací SUV EV9 značka vybavila celkem devíti panely sálavého vytápění, kromě sloupku řízení nebo bočnic předních dveří byl systém instalován třeba do středové konzoly či odkládací schránky.
Nakonec se vývojové centrum zaměřuje i na kovem potažené vyhřívané sklo (Metal-Coated Heated Glass). Podle značky jde o světově první 48V systém, kde elektricky napájený kovový povlak skla zajistí rychlé odstranění námrazy a vlhkosti. Nabídnout má vyšší energetickou účinnost, lepší viditelnost a zvýšenou bezpečnost ve srovnání s běžnými topnými články z wolframového drátu. Kovový povlak je lidskému oku neviditelný a poskytuje řidiči jasný, nezkreslený výhled na silnici.
Systém dokáže zcela rozmrazit povrch skla během pěti minut při -18 °C, tedy až čtyřikrát rychleji a o 10 % energeticky úsporněji oproti konvenčním klimatizačním systémům. V horkých dnech může navíc kovový povlak pasivně blokovat přes 60 % solární energie, což opět snižuje požadavky na chlazení kabiny.
Kia dodává, že všechny tři technologie jsou na vývojové úrovni pro nasazení do sériové výroby. Například u zmíněných vyhřívaných skel s kovovým povlakem už automobilka požádala o patentování na hlavních domácích i zahraničních trzích. Uvedení v prvních modelech by tedy nemuselo trvat dlouho.