Konec možnosti odpočtu DPH u vozidel kategorie M1

Až do konce září bylo možné koupit automobil v úpravě M1 (speciální montážní vozidlo) na firmu a tím si odečíst DPH. Upravit na N1 je možné prakticky každý automobil s karosérií kombi nebo hatchback, stačí přidat přepážku mezi zavazadlový prostor a místo pro cestují. U takového vozu je pak možné odečíst DPH, takže není divu, že se u nás okamžitě vyrojila spousta luxusních aut s touto úpravou, kde DPH dělá skutečně hodně - kdo by toho tedy nevyužil?

Od začátku října už toto ale není možné, naši zákonodárci si uvědomili, že mnozí této možnosti zneužívají. Odečíst DPH je tak možné pouze u vozů, které jsou homologované jako nákladní vůz, tedy N1. Nicméně i s tím si čeští dovozci zcela jistě poradí, někteří dokonce už nyní nabízí svoje kombíky v úpravě N1, jejíž součástí je opět posuvná přepážka a navíc zakrytí oken v nákladovém prostoru. Pokud tedy potkáte např. BMW X5 s neprůhlednými zadními okny před C sloupky, je to zcela jistě auto koupené s odpočtem DPH a homologované jako „náklaďák“.

Více o M1 v našem starším článku Vladimíra Dolejše.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků