Konec možnosti odpočtu DPH u vozidel kategorie M1

Až do konce září bylo možné koupit automobil v úpravě M1 (speciální montážní vozidlo) na firmu a tím si odečíst DPH. Upravit na N1 je možné prakticky každý automobil s karosérií kombi nebo hatchback, stačí přidat přepážku mezi zavazadlový prostor a místo pro cestují. U takového vozu je pak možné odečíst DPH, takže není divu, že se u nás okamžitě vyrojila spousta luxusních aut s touto úpravou, kde DPH dělá skutečně hodně - kdo by toho tedy nevyužil?

Od začátku října už toto ale není možné, naši zákonodárci si uvědomili, že mnozí této možnosti zneužívají. Odečíst DPH je tak možné pouze u vozů, které jsou homologované jako nákladní vůz, tedy N1. Nicméně i s tím si čeští dovozci zcela jistě poradí, někteří dokonce už nyní nabízí svoje kombíky v úpravě N1, jejíž součástí je opět posuvná přepážka a navíc zakrytí oken v nákladovém prostoru. Pokud tedy potkáte např. BMW X5 s neprůhlednými zadními okny před C sloupky, je to zcela jistě auto koupené s odpočtem DPH a homologované jako „náklaďák“.

Více o M1 v našem starším článku Vladimíra Dolejše.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků