Konec možnosti odpočtu DPH u vozidel kategorie M1

Konec možnosti odpočtu DPH u vozidel kategorie M1

Až do konce září bylo možné koupit automobil v úpravě M1 (speciální montážní vozidlo) na firmu a tím si odečíst DPH. Upravit na N1 je možné prakticky každý automobil s karosérií kombi nebo hatchback, stačí přidat přepážku mezi zavazadlový prostor a místo pro cestují. U takového vozu je pak možné odečíst DPH, takže není divu, že se u nás okamžitě vyrojila spousta luxusních aut s touto úpravou, kde DPH dělá skutečně hodně - kdo by toho tedy nevyužil?

Od začátku října už toto ale není možné, naši zákonodárci si uvědomili, že mnozí této možnosti zneužívají. Odečíst DPH je tak možné pouze u vozů, které jsou homologované jako nákladní vůz, tedy N1. Nicméně i s tím si čeští dovozci zcela jistě poradí, někteří dokonce už nyní nabízí svoje kombíky v úpravě N1, jejíž součástí je opět posuvná přepážka a navíc zakrytí oken v nákladovém prostoru. Pokud tedy potkáte např. BMW X5 s neprůhlednými zadními okny před C sloupky, je to zcela jistě auto koupené s odpočtem DPH a homologované jako „náklaďák“.

Více o M1 v našem starším článku Vladimíra Dolejše.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků