Konec možnosti odpočtu DPH u vozidel kategorie M1

Až do konce září bylo možné koupit automobil v úpravě M1 (speciální montážní vozidlo) na firmu a tím si odečíst DPH. Upravit na N1 je možné prakticky každý automobil s karosérií kombi nebo hatchback, stačí přidat přepážku mezi zavazadlový prostor a místo pro cestují. U takového vozu je pak možné odečíst DPH, takže není divu, že se u nás okamžitě vyrojila spousta luxusních aut s touto úpravou, kde DPH dělá skutečně hodně - kdo by toho tedy nevyužil?

Od začátku října už toto ale není možné, naši zákonodárci si uvědomili, že mnozí této možnosti zneužívají. Odečíst DPH je tak možné pouze u vozů, které jsou homologované jako nákladní vůz, tedy N1. Nicméně i s tím si čeští dovozci zcela jistě poradí, někteří dokonce už nyní nabízí svoje kombíky v úpravě N1, jejíž součástí je opět posuvná přepážka a navíc zakrytí oken v nákladovém prostoru. Pokud tedy potkáte např. BMW X5 s neprůhlednými zadními okny před C sloupky, je to zcela jistě auto koupené s odpočtem DPH a homologované jako „náklaďák“.

Více o M1 v našem starším článku Vladimíra Dolejše.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků