Konec jedné éry: Mercedes-AMG láme hůl nad zadokolkami

Mercedes oznamuje, že všechny jeho budoucí modely divize AMG budou disponovat pohonem všech kol, protože takhle si to zákazníci jednoduše přejí…

Pravověrné „zadokolky“ v režii Mercedesu-AMG dříve či později vymřou. Tohle oznámení, ačkoliv v méně dramatické formě, nyní zaznívá od vedení německé automobilky. Slovo zákazníka je svaté, a proto už nebude Mercedes u nadcházejících generací svých AMG modelů nabízet čistě pohon zadních kol. Každé nové AMG bude standardně čtyřkolka.

Se současným omlazováním a příchodem nových generací modelové řady Mercedesu pak mluvíme o výhledové době do 2 až 3 let, než v nabídce vozů AMG již neseženete klasickou koncepci. Ostatně tyto informace a samotné odůvodnění zmínil v rozhovoru s britským Autocarem i vedoucí AMG Tobias Moers.

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

„Zákazníci nám dali jasnou odpověď. Drtivá většina chce pohon všech kol,“ uvedl Moers. „Když jsme dříve nabízeli AMG třídy E s pohonem zadních kol a pohon všech kol byl volitelným příplatkem, přes 90 % zákazníku stejně zvolilo čtyři hnaná kola,“ dodal. Příhodně pak šéf AMG zmiňuje současnou generaci E 63, u které lze v případě takzvaného „drift módu“ odpojit pohon předních kol a zákazníkovi tak odpadá při koupi rozhodování jakou verzi pohonu zvolit.

Trochu překvapivě se bude tento krok sportovní divize Mercedesu týkat i nadcházející generace vrcholného modelu AMG GT. A důvod je úplně stejný, také v osmiválcovém kupé si totiž zájemci žádají pohon všech kol. Podle Moerse tímto navíc AMG ztrácí na konkurenci, kdy například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type nabízejí varianty s pohonem všech kol.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

„Co se týče konkurence, v rámci použitelnosti je AMG bez pohonu všech kol pozadu. Například zákazníci z Mnichova se nás pokaždé, opravdu pokaždé ptají na možnost pohonu všech kol – myslím, že za tím vidí další úroveň bezpečí a stability,“ řekl Autocaru Moers.

Kromě těchto zpráv Moers dále potvrdil, že éra dvanáctiválcových motorů je pod značkou Mercedes-AMG také pomalu minulostí. Posledním modelem AMG s motorem V12 je tedy opravdu S 65 Final Edition, o kterém jsme psali už dříve. Velký agregát by nicméně mohl ještě pár let vydržet například v příští generaci vrcholné limuzíny třídy S pod divizí Maybach. U AMG se však s V12 již nadobro rozloučili.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků