Konec jedné éry: Mercedes-AMG láme hůl nad zadokolkami

Mercedes oznamuje, že všechny jeho budoucí modely divize AMG budou disponovat pohonem všech kol, protože takhle si to zákazníci jednoduše přejí…

Pravověrné „zadokolky“ v režii Mercedesu-AMG dříve či později vymřou. Tohle oznámení, ačkoliv v méně dramatické formě, nyní zaznívá od vedení německé automobilky. Slovo zákazníka je svaté, a proto už nebude Mercedes u nadcházejících generací svých AMG modelů nabízet čistě pohon zadních kol. Každé nové AMG bude standardně čtyřkolka.

Se současným omlazováním a příchodem nových generací modelové řady Mercedesu pak mluvíme o výhledové době do 2 až 3 let, než v nabídce vozů AMG již neseženete klasickou koncepci. Ostatně tyto informace a samotné odůvodnění zmínil v rozhovoru s britským Autocarem i vedoucí AMG Tobias Moers.

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

„Zákazníci nám dali jasnou odpověď. Drtivá většina chce pohon všech kol,“ uvedl Moers. „Když jsme dříve nabízeli AMG třídy E s pohonem zadních kol a pohon všech kol byl volitelným příplatkem, přes 90 % zákazníku stejně zvolilo čtyři hnaná kola,“ dodal. Příhodně pak šéf AMG zmiňuje současnou generaci E 63, u které lze v případě takzvaného „drift módu“ odpojit pohon předních kol a zákazníkovi tak odpadá při koupi rozhodování jakou verzi pohonu zvolit.

Trochu překvapivě se bude tento krok sportovní divize Mercedesu týkat i nadcházející generace vrcholného modelu AMG GT. A důvod je úplně stejný, také v osmiválcovém kupé si totiž zájemci žádají pohon všech kol. Podle Moerse tímto navíc AMG ztrácí na konkurenci, kdy například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type nabízejí varianty s pohonem všech kol.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

„Co se týče konkurence, v rámci použitelnosti je AMG bez pohonu všech kol pozadu. Například zákazníci z Mnichova se nás pokaždé, opravdu pokaždé ptají na možnost pohonu všech kol – myslím, že za tím vidí další úroveň bezpečí a stability,“ řekl Autocaru Moers.

Kromě těchto zpráv Moers dále potvrdil, že éra dvanáctiválcových motorů je pod značkou Mercedes-AMG také pomalu minulostí. Posledním modelem AMG s motorem V12 je tedy opravdu S 65 Final Edition, o kterém jsme psali už dříve. Velký agregát by nicméně mohl ještě pár let vydržet například v příští generaci vrcholné limuzíny třídy S pod divizí Maybach. U AMG se však s V12 již nadobro rozloučili.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků