Konec jedné éry: Mercedes-AMG láme hůl nad zadokolkami

Mercedes oznamuje, že všechny jeho budoucí modely divize AMG budou disponovat pohonem všech kol, protože takhle si to zákazníci jednoduše přejí…

Pravověrné „zadokolky“ v režii Mercedesu-AMG dříve či později vymřou. Tohle oznámení, ačkoliv v méně dramatické formě, nyní zaznívá od vedení německé automobilky. Slovo zákazníka je svaté, a proto už nebude Mercedes u nadcházejících generací svých AMG modelů nabízet čistě pohon zadních kol. Každé nové AMG bude standardně čtyřkolka.

Se současným omlazováním a příchodem nových generací modelové řady Mercedesu pak mluvíme o výhledové době do 2 až 3 let, než v nabídce vozů AMG již neseženete klasickou koncepci. Ostatně tyto informace a samotné odůvodnění zmínil v rozhovoru s britským Autocarem i vedoucí AMG Tobias Moers.

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

„Zákazníci nám dali jasnou odpověď. Drtivá většina chce pohon všech kol,“ uvedl Moers. „Když jsme dříve nabízeli AMG třídy E s pohonem zadních kol a pohon všech kol byl volitelným příplatkem, přes 90 % zákazníku stejně zvolilo čtyři hnaná kola,“ dodal. Příhodně pak šéf AMG zmiňuje současnou generaci E 63, u které lze v případě takzvaného „drift módu“ odpojit pohon předních kol a zákazníkovi tak odpadá při koupi rozhodování jakou verzi pohonu zvolit.

Trochu překvapivě se bude tento krok sportovní divize Mercedesu týkat i nadcházející generace vrcholného modelu AMG GT. A důvod je úplně stejný, také v osmiválcovém kupé si totiž zájemci žádají pohon všech kol. Podle Moerse tímto navíc AMG ztrácí na konkurenci, kdy například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type nabízejí varianty s pohonem všech kol.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

„Co se týče konkurence, v rámci použitelnosti je AMG bez pohonu všech kol pozadu. Například zákazníci z Mnichova se nás pokaždé, opravdu pokaždé ptají na možnost pohonu všech kol – myslím, že za tím vidí další úroveň bezpečí a stability,“ řekl Autocaru Moers.

Kromě těchto zpráv Moers dále potvrdil, že éra dvanáctiválcových motorů je pod značkou Mercedes-AMG také pomalu minulostí. Posledním modelem AMG s motorem V12 je tedy opravdu S 65 Final Edition, o kterém jsme psali už dříve. Velký agregát by nicméně mohl ještě pár let vydržet například v příští generaci vrcholné limuzíny třídy S pod divizí Maybach. U AMG se však s V12 již nadobro rozloučili.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků