Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

65 komentářů

Zdeněk
17. října • 23:43

Souhlasím a je to pořád dokola, že úředníci se pletou do toho čemu nerozumí.
Každý ví, že každá akce vyvolá nějakou reakci. Malý motor nemůže při plném zatížení stačit běžnému provozu a musíte mu šlápnout na krk, nebo brzdit provoz a jet 70 km/h mimo obec. Je to jako úsporná žárovka, ona sice žere málo, ale podívejte se do led žárovky kolik je v ní součástek. Co to dá než se všechno vyrobí, přitom se lehce pokazí, protože je to spoustu elektroniky. Kde je teda ta ekologie ! Ještě k těm motorům, malý motor, který budete honit, dříve odejde. Kdo na tom vydělá, ani zákazník, ani ekologie.

Radek
18. října • 13:26

To jsou ty báje a pověsti, jak se stará auta a staré žárovky vůbec nerozbíjely. Normální žárovky mají životnost od 1 do 5 let obvykle. Cena 10 Kč. LED mám doma už asi 10 kusů (80-150 Kč/kus) a neodešla zatím ani jedna - jsou většinou do 4 let. "Složitost" výroby je promítnuta v ceně. Na proudu už jsem ušetřil dost peněz, to je docela slušná ekologie, když elektrárna za humny vypustí míň sajrajtu. A až nahradím všechny žárovky doma, tak ušetřím ještě víc. I kdyby životnost deklarovaná 25 let nevydržela, tak se většina LED žárovek maximálně do dvou let zaplatí. Bohužel jsou blbci, u kterých rozhoduje cena za žárovku a jak to nemá 100W, tak to není žárovka. To samý u aut, jak to nemá 2.0 minimálně, tak to není auto, určitě se to brzo rozbije atd... A tak je to pořád dokola, nemluvte do něčeho, čemu nerozumíte. A začněte u sebe.

Honza M.
18. října • 8:07

"Malý motor nemůže při plném zatížení stačit běžnému provozu a musíte mu šlápnout na krk, nebo brzdit provoz a jet 70 km/h mimo obec."Prosím vás, běžte se projet s 1.0 EB a 1.0 TSI, a nepište takové stupidity. Naopak Octavia 1.0 TSI nebo Focus 1.0 EB jedou klidně tak, že pro ně budou ostatní jako brzdy. Ty motory suverénně táhnou od nízkých otáček, to ty atmosférické 1.4, 1.6 MPI ve starých Octaviích se musejí honit, aby jely.

Nsjdjdjd
17. října • 21:22

Jistě, malé motory maji nereálné papírové hodnoty, ale hlavní důvod proč se tytovmotory vyrábí jsou nesplnitelné emisní požadavky. Pokud začnou testovat motory v provozu a i když se zjistí, že větší objem je nakonec úspornější a ekologičtější tak se tabulkově posunou do horších hodnout a to bude problém.

Petoo454
17. října • 14:59

Chlapík, ktorý by mal schvaľovať nové normy.
:-) :-)) :-D
http://forum.bmw5.co.uk/applications/core/interfa... ...

Kott02
17. října • 13:42

Kruci, a já se těšil na motor octaturbo 0,2L nejlépe v autobusu jako pohonnou jednotku....

Nsjdjdjd
17. října • 21:24

Vím že to je nadsázka, ale autobusy tento problém nemaji protože to jsou stroje kde zákazníci nevěří na nesmysly a maji adblue systém který emise vylepšuje.

jungvoj
17. října • 14:08

hm, prosím, ale jste v minulém století, já se těšil na auto, kde nebude motor , ale jen turbo, nechápu, proč tam ten motor vůbec dávají, turbína gooou

Petr
17. října • 9:26

další krok by se hodilo zrušit marketing na 4x4, zblblo to tolik lidí, že jsou sami přesvědčeni, že to potřebují :-D

Nsjdjdjd
17. října • 21:26

A co zrušit motory a udělat to šlapací?... 4x4 neni problém. Většina teréních aut má druhou nápravu připínací a těch do města zas moc neni.

Antiautomat
17. října • 11:52

...pokial ma obe ruky lave a v hlave nasr.ne, je to uplne jedno. Hlavne ze to kupi.

Marex
16. října • 21:31

Tak si říkám, pokud se motorizace opravdu vrátí do normálu, co to udělá s cenami ojetin dnešních nových větších aut s anabolickými motory :-)

jirka
16. října • 22:10

Nic mam v pacu dve auta bud crysler 300 m 3.5 254 koni cena cca 25 30 tis nebo cadilac debile 1995 4.6 305 k cca 30 az 40sam nevím. Nakup pristi rok cca únor brezen

jirka
16. října • 22:10

Sevile pardon mobil

kolemjdoucí 2
17. října • 8:54

On měl na mysli auta jako oktavii s 1.2TSI a 1.0TSI apod. Dle mého názoru se budou asi rovnou šrotovat, tohle si nikdo normální na ježdění nekoupí, možná sem tam někdo na díly - motor do elektrocentrály, zbytek na přestavbu na nějaký sportovní nástroj, co nepotřebuje silniční homologaci.

Antiautomat
17. října • 11:58

Tak to budete nemile prekvapeny, ked Vam to Focus EB 1.0 nepekne natrie. Siel som s tym a letelo to ako blazon, navyse lahky motor uz beztak dobre jazdne vlastnosti dalej podporil. Jedna sa o solidne (a to je prave kamen urazu, zatial kvalitne postavenym malolitraznym preplnanym motorom je len jeden a to prave tento a je mozne ze to tak aj uz ostane) postaveny motor, jedine na co je haklivy je kvalitny olej, no a normalne zaobchadzanie (nehnat to za studena, po namahavej jazde nechat minutku dochladit) . Vymena oleja po 15.000 by mala byt snad samozrejmost a je to jedno aky motor to je. Na druhej strane, je otazka, ci to za tu zlozitost stoji. To beriem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petoo454
17. října • 12:21
Antiautomat
17. října • 14:22

pre porovnanie 1.2TSi vazi 97kg a to ma ten 1.0EB poctivy liatinovy blok a vanu. Ziadny pablby hlinik (nebodaj umela hmota ako pri niektorych nemenovanych tzv.motoroch, to je uz dovod na otocku z autosaloni). To, co tam mas na tej paletke, odhadom jedenapol -dva metraky :) :)

Petoo454
17. října • 14:33

Mazda 1.8 a Ls3 (Chevy) prestnú hmotnosť teraz neviem, ale Ford 5.0 V8 má 198kg.
Pri 100kg. Sa nad tým už dá diskutovať. Pri nejakých 20-30Kg. Na predku to podla mňa sa pri bežnej jazde neprejaví.

Antiautomat
17. října • 17:58

...samozrejme ze sa to prejavi, navyse mensi motor netreba drzat pred napravou, da sa posunut viac k tazisku auta. Ked sa bavime o tazkom motore, mam na mysli trebars liatinovy 2.0 85kW, ten, ak ma pamat neklame, mal nieco okolo 120kg /opravte ma niekto ak sa mylim/. O dieseli /aj ked o tych tu nie je rec/ sa nema vyznam ani bavit, hoci trebars 1.8TDCi bol celkom slusny motor. Extremom /ktory som jazdil 300.000+/, bola jednasestka vo felde - isla sice krasne /natocila 63kW a slusne letela/, ale chcela ist len a len rovno ;-). Doteraz v rodine jazdi 1.3 a ta sa co do jazdnych vlastnosti sprava uplne inak. Ano, oba stare crepy, ale fyzika sa odvtedy velmi nezmenila. S 520d /e60/ mam skusenost podobnu, kam som sa pozrel, tam isla, to bolo jazdne skvele auto, sadlo mi presne. Skodaze nebolo moje a skoda toho dizajnu, no :-D

Honza M.
17. října • 13:40

1.0 EB má 97 kg (suchá hmotnost dle Wikipedie), 1.0 TSI 89 kg.

Honza M.
18. října • 8:02

Který hňup mi dal minus, když mám pravdu?

Petoo454
17. října • 14:30

A 1.4 Tsi (EA211) má 106 Kg. To je o 9kg viac oproti Fordu.
Dobre skonštruovaná 1.8 môže mať možno o ďalších 10kg viac.
Dokopy to nie je ani 20kg.
Taká hmotnosť je možno podstatná v F1.
Ale pri bežnom aute na prednej náprave to je nepodstatne. Aj keby si pripevním 20kg kotúč k motoru určite by som necítil rozdiel. Alebo si môžem ten kotúč hodiť do kufru a tvrdiť, že mám zadok preťažený, a auto má jazdné vlastnosti úplne iné.

Honza M.
17. října • 9:59

Jste mimo - spousta normálních řidičů by si do Octavie 1,0 TSI či 1,2 TSI koupila. Asi jste s ničím podobným nikdy nejel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
17. října • 13:13

Jejich problém, mají používat mozek.

Honza M.
18. října • 8:08

Jaké auto jste si koupil vy?

Tony
16. října • 12:55

Neradujme se předčasně. Jak má v něčem prsty francouz a bruselan, tak to určitě nakonec skončí zase nějakou kravinou

velorex
16. října • 10:28

Objem ničím nenahradíš. V dávnověku jsem se učil, že benzín má optimální objem válce 400-600 ccm. to znamená motory 1,6-2,4 l. A je známo, že motory v tomto objemovém rozsahu, jsou dostatečně výkonné i úsporné, servisně scela určitě méně náročné a hlavně vydrží. Jistě je potřebné hledat nová řešení pro zlepšení zejména spotřeby a emisí, ale dát do 1,5 tunového auta litrový motor s turbem, jistě jede to, ale jak dlouho, za kolik a co servis.

Antiautomat
17. října • 9:03

...servisně scela určitě méně náročné a hlavně vydrží...No a prave to je ten pripad, pri ktorom vyrobcovska charita bledne strachom. No a to je aj vysvetlenie toho, preco je to dnes v takych sr.ckach.

jirka
16. října • 6:58

Ja jezdím benzin 3.5 atmo a už nic jiného nechci min pod tri litry obsahu v benzinu.

Milan
16. října • 20:18

Naprostý souhlas ,můj minimal motor byl Nissan P10 dvoulitr atm.poslední model z Británie sice nějakých 110 vraníků ale cválat uměl sporřebou od 7.2-14 litříků podle temperamentu řidiče.

audax
16. října • 3:59

keď sa do toho vložia úradníci EU a vypočujú prosby výrobcov automobilv,tak sa dožijeme 5--litrových jednovalcov alebo šlapacích flinstone-mobilov,aby nikto nemusel podvádzať pri meraní emisií,šetrilo sa životné prostredie a maximálne sa znížila závislosť od tradičných fosílnych palív....

Zelí
15. října • 22:05

Žádný konec maloobjemových zážehových motorů se nekoná. Není k tomu žádný důvod. Atmosférické motory v běžné produkci nemají budoucnost.

josephko
15. října • 21:55

Je to vôbec možné, aby z Bruselu prišlo opatrenie, ktoré má aj reálny význam? Zdá sa, že peklo zamrzlo...

mpolan
16. října • 13:42

Dokud nic není na papíře, nevěřím z Bruselu ani slovu.

Karel
15. října • 20:16

Ale, ale - nedávno tu novináři slintali na litrovým TSI v ochcávce, jaká je to pecka - a najednou tohle??? Světe - div se.

Tomáš
15. října • 20:13

Co to píšou za blbosti. Jde vidět že ten kdo to píše ví velké h...o! Pokud vím tak 1.2TSI nahradilo 1.0TSI a ne jak píšou že 1.5TSI nahradí 1.2TSI

15. října • 19:33

Myslim si, ze clanek je nesmyslne optimisticky, protoze v Evrope se byrokracie v zadnem pripade snizovat nebude. Naopak ,prijdou nove a nove nesmyslne smernice a to predevsim od lidi s humanitnim vzdelanim, kteri maji ambice spasit svet , ci dokonce porucit prirodnim zakonum. Tragikomicke ovsem je ,ze tito odbornici neumi zderivovat ani konstantu, natoz x^2 .....

JohnST
15. října • 18:28

Za vsetko mozu mantaci v Bruseli. Rozhoduju o odbornych veciach a mnohi nemaju ani na to aby pochopili princip prace stieracov. Vsetkych by som ich tam s chutou nakopal do prdele!!!B-]B-]

Honza
18. října • 11:40

Probůh co s tím má společného Brusel? Dowsizing vyšel s dílen samotných vývojářů. Opětovný návrat k velkoobjemovým motorů je dle mého názoru z hlediska jejich účinnosti krokem zpět. Pokud jde o emise tak jejich snižování jenom fandím.

Petoo454
18. října • 13:22

Ano. Je úplne jedno, že reálna spotreba je o 2,5 litra väčšia. Hlavne, že to dobre vyzerá na papieri.
Podobne ako to urobil "Das k.k.t," teda chcel som povedať "Das Auto". Reálne emisie 3x horšie než udávane. Tak určite zachránime svet. :)
A pri tom na trhu, existuje tak neskutočná vyspelá technológia.
http://www.vitalitsport.sk/admin/images/stuff/2390-t... ...
Nič v zlom. Ale každý nech má možnosť vybrať si a jazdiť v čom chce.
A nie dementne obmedzovať všetkých.

pajdalan
15. října • 17:37

To je zajímavé,že jsem nedávno četl článek,kde se "odborníci" divili,že FIAT vyvíjí atmosférický motor a že atmosféru dávají do nového TIPA.

Vladimír Novak
15. října • 17:36

Objem ničím nenahradíš

Leon
15. října • 17:32

no pro jistotu jsem se podíval do kalendáře :-D, tak snad to bude pravda ;-),....že to trvalo !

15. října • 17:20

Toto trvalo alelujaaaa

Krabat
15. října • 17:13

Tak nakonec to ta Mazda nedělá až tak špatně, když se zuby nehty držela atmosfér a větších objemů. :-))

Pantani
15. října • 18:57

Myslím, že u Mazdy tímto teče šampáňo plným proudem z výfuků! :-D Nemusej nic vlastně ani vymejšlet, jen se svezou s novejma normama. Bravo!

aaaa
15. října • 16:41

Nevím co je na tom tak složité. Do mého stávajícího auta jsem si dle sebe navrhl vlastní benzínový V8 motor stavěný pro LPG o objemu 5L s proměnným časováním ventilů a vypínáním válců z 8 na 6 nebo 4 dle zátěže + kompresor, který se zapíná při vyšších výkonech. Trvalo mě vývoj 4 roky a výsledek je cca 320kW, 670Nm při spotřebě 9 město, 7 kombi a 6 dálnice. Při provozu na LPG spotřeba max o 10% vyšší.

jogurt
15. října • 20:08

Jasně. A vyrobil ho za pomoci rašple a akumulátorové vrtačky Black and Decker.

Ota
17. října • 9:31

byla to Boshka

Stenly
15. října • 16:12

A kdy slavnostně zavedou do seriové výroby motory, které budou mít sací a výfukové ventily ovládané lineárními motory.

Berta
15. října • 15:51

"Protože mají z čeho brát"? Co to je za nesmysl, nerozumím. Tady je to vysvětlené správně: https://goo.gl/DgJCSM... Turba obecně (a čím menší motor, tím je to horší) mají problém s teplotou a při vysoké zátěži chladí motor chladí vstřikovaným palivem navíc. Proto mají až nepochopitelně vysokou spotřebu vzhledem k generovanému výkonu. Říká se, že moderní přímovstřiky už by to dělat neměly, ale není to pravda, děje se to dál, i když v menší míře.Také není pravda, že by 1.5 TSI Evo používal půllitrové válce, je to čtyřválec. Je to takový nepřesný huráčlanek. Hurá říkám také, ale toto mate.

Mirek
15. října • 20:53

Jinak problém s teplotou nemají jenom turbomotory. Byla to i vlastnost 1.2 HTP, které umělo jezdit mimo město celkem na prd a na dálnici klidně žralo 8-9 litrů. Z části právě kvůli chlazení palivem, ale také proto, že to byl prostě malý motor. Stejně jako dnešní downsizované turba.

Antiautomat
17. října • 13:19

...tam bol problem hlavne v tom, ze ten, kto to navrhoval, zrejme nazivo motor nikdy nevidel, alebo to bol skratka blbec na osemnastu. Chladit olej katalyzatorom....preto tie neskorsie tam mali namontovany tepelny stit, nakolko olej bol v dosledku vysokych teplot v zatazi, ktora sa pri takomto malom motore da akosi ocakavat, po 8.oookm v konzistencii brusnej pasty, ktora se nechali skvarit dva dni vo friteze. No a potom to tak aj dopadlo, ze. A je to skoda, posledne verzie boli celkom dobre zakladne (ale naozaj zakladne) motorizacie. Lenze ako vzdy, na to, aby koncern doviedol nieco do technicky dorieseneho stavu, potrebuje xyz technickych zmien a uprav. Cize vyzrety produkt dostanete az vo vybehovej serii. No ale to sa uz opakuje cele roky.

Jaryn
20. října • 1:41

Nechapu, ako sa da chladit olej katalyzatorom. To je nova technologia vybehoveho typu?

Jaryn
20. října • 1:41

Nechapu, ako sa da chladit olej katalyzatorom. To je nova technologia vybehoveho typu?

Honza M.
17. října • 9:56

Fabia 1,2 TSI 81 kW má při 130km rychlosti dle palubního počítače cca 5,5 l/100 km.

Honza M.
18. října • 8:01

Nedávejte mi minusy, opravdu to tak je.

Jarda
19. října • 17:30

Budeš dostávat mínusy a hotovo, víš, kolik je tu obdivovatelů korejských a francouzských sraček! :-D

Mirek
15. října • 18:17

Ano, protože mají z čeho brát. Současný cyklus NEDC zvýhodňuje malé motory, protože je moc nezatěžuje. Proto v reálném provozu, když potřebuješ předjet v kopci, žerou jako prokopnuté. S velkou zátěží se hůře perou. Zkus si srovnat 2.0 TDI a 3.0 TDI při stejné zátěži. Třílitr se nezapotí, dvoulitr už by mohl.

Marek45
17. října • 0:27

A co teprve takové V8 5.7!

Wonn
15. října • 15:05

To je tak, když do toho kecají lidi, kteří o tom zdaleka neví všechno. Ale to už dávno víme... doufám, že se nabídka motorů konečně stane smysluplná a bude obsahovat jak malé motůrky pro městské popojíždění, tak i větší motory pro běžné dynamické ježdění. Ideální by pak ještě bylo měření emisí pro klidnou a rychlejší jízdu, aby měl zákazník lepší představu, který motor je pro jeho styl jízdy lepší. Ale možná je to zbytečné, koncovým zákazníkům jsou emise u p.dele :)

Neurotic
15. října • 15:28

To měření pro klidnou a rychlejší jízdu bych klidně zavedl. Emise sice zajímají jenom zákazníky na netu, ale spotřeba už by některé zajímat mohla, protože by si vybrali motor, který bude při jejich stylu úspornější;-)

Petoo454
15. října • 15:02

To bolo doteraz kecov. Maly = úspornejši

rybiz
15. října • 14:42

Konečně! :-))

Doporučujeme

Články odjinud