Konec dohadům. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Konec dohadům. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Až do dnešního dne to bylo stále jen „asi“, „zhruba“ nebo „přes 315 koní“. S tím je ale konec. Ford konečně oznámil definitivní výkon pro nový Focus RS. Výsledek vypadá velmi slibně. Nové RS totiž dostane 257 kW (350 koní).

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Motor 2.3 EcoBoost se do Focusu přestěhoval z Mustangu, přičemž pro ostrý hatchback byl ještě dále upraven. Jiné je turbo, větší je mezichladič stlačeného vzduchu, měnilo se také sání a výfuk. Na hlavu válců byla použita jiná slitina a blok válců dostal pevnější vložky.

Nový Focus RS tak bude disponovat maximem 257 kW (350 koní) při 6800 ot./min a vrcholem točivého momentu 440 Nm, který půjde na všechna čtyři kola v rozmezí od 2000 do 4500 ot./min. Díky funkci overboost ale může motor vyprodukovat krátkodobě až 470 Nm.

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Ford Focus RS nové generace byl k vidění už několikrát. O nadcházejícím víkendu se ale poprvé představí veřejnosti přímo v akci. Stane se tak na festivalu rychlosti v Goodwoodu. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků