Konec dohadům. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Konec dohadům. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Až do dnešního dne to bylo stále jen „asi“, „zhruba“ nebo „přes 315 koní“. S tím je ale konec. Ford konečně oznámil definitivní výkon pro nový Focus RS. Výsledek vypadá velmi slibně. Nové RS totiž dostane 257 kW (350 koní).

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Motor 2.3 EcoBoost se do Focusu přestěhoval z Mustangu, přičemž pro ostrý hatchback byl ještě dále upraven. Jiné je turbo, větší je mezichladič stlačeného vzduchu, měnilo se také sání a výfuk. Na hlavu válců byla použita jiná slitina a blok válců dostal pevnější vložky.

Nový Focus RS tak bude disponovat maximem 257 kW (350 koní) při 6800 ot./min a vrcholem točivého momentu 440 Nm, který půjde na všechna čtyři kola v rozmezí od 2000 do 4500 ot./min. Díky funkci overboost ale může motor vyprodukovat krátkodobě až 470 Nm.

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Ford Focus RS nové generace byl k vidění už několikrát. O nadcházejícím víkendu se ale poprvé představí veřejnosti přímo v akci. Stane se tak na festivalu rychlosti v Goodwoodu. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků