Konec dohadů: Nissan představí další generaci modelu Z už letos

Od představení nejnovějšího modelu z řady Z uběhlo už dlouhých devět let. Fanoušci Nissanu se nástupce dočkají letos, uveden bude na podzim v Tokiu.

Šestá generace Nissanu Z byla představena na konci roku 2008. Je tedy nepochybně vhodný čas, aby model 370Z odešel do výslužby. Podle informací serveru Car & Driver se nástupce dočkáme koncem října na autosalonu v Tokiu.

Nástupce 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka Nissan 

Nástupce 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka Nissan 

Předpokládá se, že sporťák dostane ostřejší rysy, ale stejné rozměry jako jeho předchůdce. Kratší bude jen rozvor, o což se postará platforma modelu Q60 od sesterského Infiniti.

Nejvýkonnější model má podle prvních informací ukrývat třílitrový osmiválec z modelu Q60 Red sport. Očekává se, že nabídne výkon až 400 koňských sil a točivý moment 474 Nm. S pohonnou jednotkou bude spolupracovat sedmistupňová automatická převodovka.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autopilota 

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autopilota 

V základu nabídne nástupce modelu 370Z třílitrový šestiválec se zhruba 300 koňmi a točivým momentem 400 Nm. Stejný motor bude základem pro hybridní pohonnou jednotku, která bude představena o něco později. Společně s elektromotorem může novinka dosáhnout výkonu až 460 koní, podle zdrojů blízkých automobilce to ale může být až 500 koní!

Po premiéře na tokijském autosalonu zamíří vůz do prodeje v roce 2019 a stát bude lehce přes tři čtvrtě milionu českých korun. Design nového sporťáku Nissanu by mohl vycházet z konceptu Esflow, který japonská automobilka představila v roce 2011.

Nissan Esflow concept (2011)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků