Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

21 komentářů

Miro
26. srpna • 9:51

Nestacilo rozobrat ten Defender na diely a hodit do lisu len ram, alebo casti kde je VIN cislo, aby sa nedal zlegalizovat.
Urcite by sa ta kapota, dvere, kolesa niekomu hodili.

defender110
26. srpna • 8:20

Dě.ky americké vypatlané. To je ta jejich demokracie? Tupouni. Jerremy Clarkson měl pravdu když řekl , že američani maj inteligenci jen na to, aby chodili po dvou.

Jozef Kostelansky
25. srpna • 11:39

Toto sa mi na Amíkoch páči - zákon je zákon a musí sa dodržiavať. Ak keď je trochu nezmyselný. U nás sú ľudia zvyknutí hneď hľadať dôvody, prečo by sa ten či onen zákon nemal až tak presne dodržiavať.
Americkí sudcovia sú ale osobnosti - zaujímavé sú často neštandardné rozsudky. Rozsudok súdu si nedovolí ignorovať nikto - ani prezident.
V USA je jedno, či si športová hviezda alebo posledný šupák - za prekročenie rýchlosti či držanie marihuany ideš pred súd tak či tak.

Fantomas
25. srpna • 12:26

Také souhlasím. Ale proč auta (a podobné zabavené věci) hned ničit, to je přece hloupost. Například někde v africké nemocnici a podobně by takový Defender mohl nadělat hromadu užitečné práce.
A stejně je mi divné, že by auto, které nejde přihlásit, úřady majiteli sebraly a nechaly sešrotovat. Jak mám rozumět termínu "nelegální dovoz"? Že by to tam nešlo přihlásit a provozovat , to dává smysl a chápu to. Ale to se to tam opravdu nesmí ani dovézt? Nebylo to s tím sešrotováním třeba trochu jinak?

Jozef Kostelansky
25. srpna • 13:03

To je presne tá nevýhoda, ale súčasne aj výhoda nášho uvažovania. Zákon síce niečo hovorí, ale nešlo by to urobiť nejako inak? Improvizácia národa je super vlastnosť, ale pri rešpektovaní zákonov je to katastrofa. Pretože vždy a pri každom zákone si niekto povie - zákon síce hovorí to a to - ale nešlo by to urobiť inak? :-D . Je to veľmi, veľmi hlboko zakorenené vo vnútri ľudí a tí si ani nevedia predstaviť, že by to mohlo byť inak.
Nechcem sem ťahať politiku, ale výsledok každý vidí všade okolo seba.
Myšlienka darovať auto do Afriky je síce chvályhodná - ale prečo by to mal štát urobiť? A hlavne kto by zaplatil prepravu? To auto bolo predmetom trestného činu podvodu a dôkazný materiál sa zničil - podobne ako drogy.

dan
25. srpna • 22:23

A nemeli bychom se misto bezmyslenkoviteho poklonkovani takzvanne zakonnosti zamyslet i nad smyslem konkretnich zakonu, ktere mnohdy nejsou o nic lepsi, nez lidska kvalita jejich navrhovatelu a schvalovacu?

Fantomas
25. srpna • 13:32

Jinak takhle rozmačkané auto, komplet s plasty a gumou, je velice nevhodné k dalšímu využití a recyklaci. Asi chtěli fakt jen ukázat svoji nekompromisní sílu, jinak si to neumím představit.
A jaké reakce by sklidil nějaký konkrétní člověk, který by z dlouhé chvíle a pro zábavu udělal s autem něco takového, natočil to na video a hodil na youtube?

Jozef Kostelansky
25. srpna • 14:08

V USA sa recyklácia áut robí trochu iným spôsobom. Najdôležitejšie je, aby bol z auta vypustený olej a vybratá autobatéria.
U nás sa z auta vyberie, čo sa dá, aby sa to mohlo predať na náhradné diely. V USA sú obrovské drtiče, ktoré sú schopné rozdrviť aj americký školský autobus vcelku. To auto hodia do drtiča vcelku a za pár sekúnd sú z neho len párcentimetrové kúsky. Odpad sa potom pohybuje na pohyblivom páse a postupne sa z neho oddeľujú guma, plasty a jednotlivé kovy.
Time is money. Dvaja ľudia takto dokážu za deň zlikvidovať aj tisíc osobných áut. Jeden nakladá presne takto zlisované autá na pás, ktorý auto dovezie do drtiča. A druhý ovláda drtič - aj s ramenom, ktoré pomáha predchádzať zaseknutiu áut v drtiči.

Petr
25. srpna • 13:58

vždyť to také na záznamu říkají, že je to demonstrativní

Fantomas
25. srpna • 13:21

Prečo by to mal štát urobiť? No aby udělal něco užitečného a tu zabavenou věc nějak smysluplně využil. Proč je jediné řešení tu věc zničit?
A k těm zákonům a improvizaci - jasně že každý hledá i jinou možnost. Lidé naštěstí ještě nejsou úplné bezduché loutky, nebo poslušní roboti, naštěstí ještě mají svoje různé názory a představy. A stejně tak ani zákony nejsou trvalé, neměnné a vždyspravedlivé - naopak na jejich neustálých změnách je krásně vidět, že nejsou dokonalé, a že ne vždy představují ideální řešení a uřčitě nevyhovují vždy všem. Tak se pak nelze divit, že vždy byla a bude snaha hledat řešení jiné, třeba i lepší. Vždyť ho neustále hledají i sami zákonodárci.
No a pokud mají američtí soudci pravomoc určovat druh trestu dle vlastní úvahy, tak jistě mají i možnost rozhodovat o osudech zabavených věcí. A kdo by to zaplatil? A kdo zaplatí sešrotování? Tak to auto můžou prodat za přepravní náklady, když teda jde o peníze. Auto není droga, může ještě dlouho a dobře sloužit. Obzvlášť v době, kdy se tolik řeší ekologie a udržitelnost životního prostředí, je svévolné ničení plně funkční a kvalitní techniky spíš projev arogance, plýtvání a neúcty.

Petr
25. srpna • 13:53

koukám, že je to tu dnes zahraniční koutek :-)), díky za vaši účast, zdravím bratry Slováky

ree
25. srpna • 11:03

Dmnce, holt jim tam automobilky krachujou, tak to chrani jak muzou.

Petr
25. srpna • 10:23

Moc zajímavá informace, dobrá perlička, díky. Ale zdá se mi to jako novinářsky nefouknuté. Na největším US bazarovém serveru je v nabídce 25 LRD, což ukazuje velmi okrajový zájem, spíše nulový. Zde jsou běžné i tisíce nebídek od jednoho modelu. Je otázka zda se pozastavovat nad povolením dovozu modelů starších 25 let. Logické to zcela je, protože i u nás stát povoluje dovoz veteránů a jejich provoz (usměrňuje pouze podmínky užití). V případě US dovozci jen zneužívají tohoto pravidla na dovoz novějších modelů. Ceny LRD jsou fakt šílené nejdražší normální cabrio s nalýtanými 10 tis. stojí 125 tis, nejlevnější skříň s 155 tis. stojí 26 tis.

ree
25. srpna • 11:05

To ze jich je v nabidce tolik, nemusi znamenat, ze to je okrajovy zajem. Spise naopak, ze to je nedostatkove zbozi ;-)

Petr
25. srpna • 13:49

inzeráty jsou i několik měsíců staré, v případě vámi zmiňovaného zájmu by 25 aut v zemi s 300 miliony obyvatel měly mít jiný obrat, spiše to vnímám jako nějakou fajnofku pro pár lidí, kteří se chtějí odlišit, koukněte se na to kolik nových čistých offroadů lze v USA koupit za cenu ojetých LRD

Petr
25. srpna • 9:58

V Americe jsou pořád zaostalí:-|

dan
25. srpna • 22:17

v usa i eu utahuji byrokrati zastiteni obecnym blahem srouby uplne stejne. S demokracii to uz daaaaavno nema vubec nic spolecneho. Krome par patolizalu totiz o jejich blahosklonnou peci drtiva vetsina obyvatel nestoji.

Petr
27. srpna • 9:23

Možná, že by chtělo si přečíst aspoň záklaní definici zastupitelské demokracie, ona demokracie není anarchie. A mít nějaké zkušenosti nebo znalosti o fungování nejstarších demokracií světa, které jsou odjakživa svázány se silnou byrokracií. To byste se divil když byste si chtěl na zahradě ve Švajcu zasadit strom...

x12345678
26. srpna • 14:39

To je sice hluboká pravda, ale zároveň nejsem přesvědčen, že tento stav bude možno nějakým mírovým způsobem změnit. Historicky vždy nějaká pozitivní epocha se postupně zvrhla v totalitu. Nedávno jsme tu měli totalitu politickou, teď si celý civilizovaný svět prožívá epochu totality byrokratické. A ony totality vždy končily nějakým násilným procesem, válkou, revolucí, vojenským převratemapod. Ještě nikdy v historii - pokud je mi známo, nebyla totalitní epocha ukončena klidným procesem.

Petr
27. srpna • 9:15

Omylem jsem vám dal plus :-(
V Evropě je dost příkladů klidné změny režimu: ČSSR, NDR, PLR nebo MLDR.

JanQ
25. srpna • 9:12

R.I.P.:-(

Doporučujeme

Články odjinud