Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

V Americe řeší problém s nelegálně dovezenými automobily. Tamní úřad dovolují dovoz aut starších 25 let bez toho, aniž by tyto vozy musely plnit bezpečnostní a emisní limity. Land Rover Defender je coby klasický off-road velmi žádným zbožím. Britská automobilka zde prodala v letech 1993 -1997 přibližně 7000 exemplářů, pak byl jejich prodej ukončen, protože Defender nemohl splnit bezpečnostní normy, které začaly platit od roku 1998.

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Jenže poptávka po Defenderech stále existuje a není malá. Zájemci jsou údajně ochotni zaplatit za vůz z roku 1990 částky od 35 000 do 70 000 dolarů, což je v přepočtu přibližně 700 000 Kč až 1,4 milionu Kč. Stejný exemplář se dá pořídit v Evropě podstatně levněji, není problém sehnat pěkný SW třeba za 300 000 Kč i méně. No a protože Defender vypadá už desítky let úplně stejně, zajímavý business je na světě. V Evropě pořídíte novější Defender, trochu upravíte potřebné dokumenty a čísla tak, abyste ho mohli vydávat za vůz starší požadovaných 25 let a v Americe můžete se slušným ziskem znovu prodat. Podobný „problém“ se údajně týká také například Mini Cooperu.

Přepište dějiny! Land Rover chystá nový Defender

Přepište dějiny! Land Rover chystá nový Defender

Aby americké úřady daly patřičně najevo svůj nekompromisní postoj k takto dovezeným automobilům, zveřejnily video, kterak naložily s nelegálně dovezeným Defenderem, který zadržely v dubnu letošního roku. Ano, Defender vydrží vše, ale tohle bylo i na něj moc. Samotný Land Rover údajně spolupracuje a učí, jak rozeznat starý exemplář od novějšího.

Každopádně celá americká situace s ilegálním dovozem Defenderů vypadá, že je trochu postavená na hlavu. Exemplář starý 25 let je v pořádku, ale auto z roku 1990 nebo mladší, které je de facto stejné (v některých ohledech určitě lepší) je už nelegální a je ho potřeba (se slovy "Not for American roads") demonstrativně zničit...

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků