Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

V Americe řeší problém s nelegálně dovezenými automobily. Tamní úřad dovolují dovoz aut starších 25 let bez toho, aniž by tyto vozy musely plnit bezpečnostní a emisní limity. Land Rover Defender je coby klasický off-road velmi žádným zbožím. Britská automobilka zde prodala v letech 1993 -1997 přibližně 7000 exemplářů, pak byl jejich prodej ukončen, protože Defender nemohl splnit bezpečnostní normy, které začaly platit od roku 1998.

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Jenže poptávka po Defenderech stále existuje a není malá. Zájemci jsou údajně ochotni zaplatit za vůz z roku 1990 částky od 35 000 do 70 000 dolarů, což je v přepočtu přibližně 700 000 Kč až 1,4 milionu Kč. Stejný exemplář se dá pořídit v Evropě podstatně levněji, není problém sehnat pěkný SW třeba za 300 000 Kč i méně. No a protože Defender vypadá už desítky let úplně stejně, zajímavý business je na světě. V Evropě pořídíte novější Defender, trochu upravíte potřebné dokumenty a čísla tak, abyste ho mohli vydávat za vůz starší požadovaných 25 let a v Americe můžete se slušným ziskem znovu prodat. Podobný „problém“ se údajně týká také například Mini Cooperu.

Přepište dějiny! Land Rover chystá nový Defender

Přepište dějiny! Land Rover chystá nový Defender

Aby americké úřady daly patřičně najevo svůj nekompromisní postoj k takto dovezeným automobilům, zveřejnily video, kterak naložily s nelegálně dovezeným Defenderem, který zadržely v dubnu letošního roku. Ano, Defender vydrží vše, ale tohle bylo i na něj moc. Samotný Land Rover údajně spolupracuje a učí, jak rozeznat starý exemplář od novějšího.

Každopádně celá americká situace s ilegálním dovozem Defenderů vypadá, že je trochu postavená na hlavu. Exemplář starý 25 let je v pořádku, ale auto z roku 1990 nebo mladší, které je de facto stejné (v některých ohledech určitě lepší) je už nelegální a je ho potřeba (se slovy "Not for American roads") demonstrativně zničit...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků