Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

V Americe řeší problém s nelegálně dovezenými automobily. Tamní úřad dovolují dovoz aut starších 25 let bez toho, aniž by tyto vozy musely plnit bezpečnostní a emisní limity. Land Rover Defender je coby klasický off-road velmi žádným zbožím. Britská automobilka zde prodala v letech 1993 -1997 přibližně 7000 exemplářů, pak byl jejich prodej ukončen, protože Defender nemohl splnit bezpečnostní normy, které začaly platit od roku 1998.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Jenže poptávka po Defenderech stále existuje a není malá. Zájemci jsou údajně ochotni zaplatit za vůz z roku 1990 částky od 35 000 do 70 000 dolarů, což je v přepočtu přibližně 700 000 Kč až 1,4 milionu Kč. Stejný exemplář se dá pořídit v Evropě podstatně levněji, není problém sehnat pěkný SW třeba za 300 000 Kč i méně. No a protože Defender vypadá už desítky let úplně stejně, zajímavý business je na světě. V Evropě pořídíte novější Defender, trochu upravíte potřebné dokumenty a čísla tak, abyste ho mohli vydávat za vůz starší požadovaných 25 let a v Americe můžete se slušným ziskem znovu prodat. Podobný „problém“ se údajně týká také například Mini Cooperu.

Land Rover

Přepište dějiny! Land Rover chystá nový Defender

Aby americké úřady daly patřičně najevo svůj nekompromisní postoj k takto dovezeným automobilům, zveřejnily video, kterak naložily s nelegálně dovezeným Defenderem, který zadržely v dubnu letošního roku. Ano, Defender vydrží vše, ale tohle bylo i na něj moc. Samotný Land Rover údajně spolupracuje a učí, jak rozeznat starý exemplář od novějšího.

Každopádně celá americká situace s ilegálním dovozem Defenderů vypadá, že je trochu postavená na hlavu. Exemplář starý 25 let je v pořádku, ale auto z roku 1990 nebo mladší, které je de facto stejné (v některých ohledech určitě lepší) je už nelegální a je ho potřeba (se slovy "Not for American roads") demonstrativně zničit...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků