V Americe řeší problém s nelegálně dovezenými automobily. Tamní úřad dovolují dovoz aut starších 25 let bez toho, aniž by tyto vozy musely plnit bezpečnostní a emisní limity. Land Rover Defender je coby klasický off-road velmi žádným zbožím. Britská automobilka zde prodala v letech 1993 -1997 přibližně 7000 exemplářů, pak byl jejich prodej ukončen, protože Defender nemohl splnit bezpečnostní normy, které začaly platit od roku 1998.
Jenže poptávka po Defenderech stále existuje a není malá. Zájemci jsou údajně ochotni zaplatit za vůz z roku 1990 částky od 35 000 do 70 000 dolarů, což je v přepočtu přibližně 700 000 Kč až 1,4 milionu Kč. Stejný exemplář se dá pořídit v Evropě podstatně levněji, není problém sehnat pěkný SW třeba za 300 000 Kč i méně. No a protože Defender vypadá už desítky let úplně stejně, zajímavý business je na světě. V Evropě pořídíte novější Defender, trochu upravíte potřebné dokumenty a čísla tak, abyste ho mohli vydávat za vůz starší požadovaných 25 let a v Americe můžete se slušným ziskem znovu prodat. Podobný „problém“ se údajně týká také například Mini Cooperu.
Aby americké úřady daly patřičně najevo svůj nekompromisní postoj k takto dovezeným automobilům, zveřejnily video, kterak naložily s nelegálně dovezeným Defenderem, který zadržely v dubnu letošního roku. Ano, Defender vydrží vše, ale tohle bylo i na něj moc. Samotný Land Rover údajně spolupracuje a učí, jak rozeznat starý exemplář od novějšího.
Každopádně celá americká situace s ilegálním dovozem Defenderů vypadá, že je trochu postavená na hlavu. Exemplář starý 25 let je v pořádku, ale auto z roku 1990 nebo mladší, které je de facto stejné (v některých ohledech určitě lepší) je už nelegální a je ho potřeba (se slovy "Not for American roads") demonstrativně zničit...