Konec aut se spalovacími motory v roce 2035? Česká vláda se nechce podvolit EU

Budoucnost motorismu v Evropě tak, jak ho známe, ještě není pevně daná, plánovaný konec vozů se spalovacími motory má být jedním z témat českého předsednictví v Radě Evropské unie.

Návrh Evropské unie zakázat prodej vozů s benzinovými a naftovými motory od roku 2035 budí už hezkou dobu vášně a emoce. Přechod k elektromobilům, zdražení elektřiny a snížení dostupnosti individuální dopravy pro osoby s menšími příjmy samozřejmě zajímají každého, kdo auto používat chce nebo musí. Před několika dny se také objevily informace z interního dokumentu německé vlády ohledně návrhu zdražit cenu litru benzinu o 47 centů a litru nafty o 70 procent kvůli pomalému snižování emisí.

Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

Český premiér Andrej Babiš se v rozhovoru pro iDnes.cz nechal slyšet, že „Nebudeme souhlasit se zákazem prodeje aut se spalovacími motory“ a že si nemůžeme nechat diktovat, co vymysleli zelení fanatici v europarlamentu s tím, že se normální auta budou vyrábět dál. Tato zpráva proběhla světovými médii, stejně jako informace, že se zákaz prodeje vozů se spalovacími motory stane jedním z hlavních témat českého předsednictví v Radě Evropské unie, které začíná 1. července 2022 společně se Švédskem a Francií.

VW končí se spalovacími motory. V Evropě v roce 2035, ve zbytku světa později

VW končí se spalovacími motory. V Evropě v roce 2035, ve zbytku světa později

Ohledně budoucnosti ale zatím není nic moc rozhodnuto. Plán zakázat prodeje je stále ještě zatím plánem a obecně se zdá, že cesta daná „Evropskou zelenou dohodou“ se záměrem snížit emise skleníkových plynů o 55 % ve srovnání s rokem 1990 začíná děsit v mnoha ohledech – od běžných obyvatel evropských zemí až po průmysl. Evropský parlament k ní prozatím pouze odsouhlasil kladný postoj. Uvidíme, jak budou tyto dvě věci fungovat v případě, že budou schváleny a vyžadovány, a jestli za ně Evropané nevynesou své volené politiky v zubech.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků