Koncerny PSA a BMW budou dále spolupracovat na vývoji motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen se dohodl na další spolupráci s německým BMW. Ta se bude týkat dalšího společného vývoje motorů. Obě strany již společně pracovaly na malých agregátech 1,4 a 1,6 a tato spolupráce se nově rozšíří i na další objemové třídy.

Oba koncerny si od tohoto kroku slibují výrazné snížení nákladů na vývoj, rychlejší vývoj nových pohonných jednotek a také rozšíření portfolia agregátů, které budou moci nabízet svým zákazníkům.

Nyní ovšem půjde o vývoj zcela nových čtyřválcových motorů s objemem až dva litry, které dostanou přímý vstřik paliva a budou vyvíjen k tomu, aby u nich šlo jednoduše použít přeplňování. Samozřejmostí má být ekologičnost těchto motorů, které budou plnit budoucí normu Euro 5.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků