Koncerny PSA a BMW budou dále spolupracovat na vývoji motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen se dohodl na další spolupráci s německým BMW. Ta se bude týkat dalšího společného vývoje motorů. Obě strany již společně pracovaly na malých agregátech 1,4 a 1,6 a tato spolupráce se nově rozšíří i na další objemové třídy.

Oba koncerny si od tohoto kroku slibují výrazné snížení nákladů na vývoj, rychlejší vývoj nových pohonných jednotek a také rozšíření portfolia agregátů, které budou moci nabízet svým zákazníkům.

Nyní ovšem půjde o vývoj zcela nových čtyřválcových motorů s objemem až dva litry, které dostanou přímý vstřik paliva a budou vyvíjen k tomu, aby u nich šlo jednoduše použít přeplňování. Samozřejmostí má být ekologičnost těchto motorů, které budou plnit budoucí normu Euro 5.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků