Koncerny PSA a BMW budou dále spolupracovat na vývoji motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen se dohodl na další spolupráci s německým BMW. Ta se bude týkat dalšího společného vývoje motorů. Obě strany již společně pracovaly na malých agregátech 1,4 a 1,6 a tato spolupráce se nově rozšíří i na další objemové třídy.

Oba koncerny si od tohoto kroku slibují výrazné snížení nákladů na vývoj, rychlejší vývoj nových pohonných jednotek a také rozšíření portfolia agregátů, které budou moci nabízet svým zákazníkům.

Nyní ovšem půjde o vývoj zcela nových čtyřválcových motorů s objemem až dva litry, které dostanou přímý vstřik paliva a budou vyvíjen k tomu, aby u nich šlo jednoduše použít přeplňování. Samozřejmostí má být ekologičnost těchto motorů, které budou plnit budoucí normu Euro 5.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků