Koncerny Fiat a Daimler chtějí úzké partnerství

Minulý měsíc jsme vás informovali o tom, že koncerny Fiat a Daimler chtějí navázat úzkou spolupráci při vývoji vybraných modelů. První informace hovořily o malých vozech, které Mercedes prodává jako třídy A a B. Na základu těchto vozů by si pak Fiat postavil vlastní modely.

Zhruba týden na to oznámily dobře informované zdroje, že Alfa Romeo by mohla použít platformu budoucí generace Mercedesu třídy E pro svůj model Alfa 169.

A nyní je to oficiální.

Sám šéf Fiatu nyní potvrdil, že jednání s koncernem Daimler opravdu probíhají a týkají se tématu, které byly dříve uvedeny. Případné partnerství by ovšem mohlo být daleko širší a nemuselo by skončit u výměny platforem, případně jejich vývoji. V hledáčku jsou i daly projekty jako společný vývoj motorů, převodovek a nebo celých modelů, které by si pak oblékly automobilky do vlastních kabátů.

O tom, že se nejedná jen o plané řeči, pak hovoří fakt, že Fiat a Daimler uzavřeli nedávno dohodu na dodávku motorů do nákladních vozů v objemu přes 2,5 mld. eur.

Toto jednání také naznačuje, že Daimler moc na spolupráci s velmi konkurenční automobilkou BMW nevsadí, jak se hovořilo před nedávnem.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků