Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Audi před nedávnem představilo zbrusu novou generaci vznětového osmiválce. Premiéru si odbyl v SQ7 jakožto vůbec nejvýkonnější diesel světa. Disponuje objemem čtyř litrů a produkuje (i díky přispění elektrického přeplňování) výkon 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Jeho umírněnější variantu najdete i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel a jistě se s ním v průběhu času setkáme i v dalších modelech. Jak se ovšem zdá, nejspíš je to naposledy, co máme pod kapotou koncernových aut čest s osmiválcovým dieselem.

Podle britského magazínu Autocar chce Audi do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem. Z toho si můžete odvodit, že se vývoj vznětového osmiválce pro těch pár prémiových modelů příliš nevyplatí. Tím spíš, když do toho vezmete v potaz nadcházející emisní limity, které jsou výrazně přísnější zejména pro vznětové agregáty.

Právě přísné limity dotlačí nejednu automobilku k tomu, že se z osmiválce stane šestiválec, v tom horším případě klidně čtyřválec. Ostatně, u některých automobilek už se tak stalo, takže tento trend je, zdá se, nevyhnutelný.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků