Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Audi před nedávnem představilo zbrusu novou generaci vznětového osmiválce. Premiéru si odbyl v SQ7 jakožto vůbec nejvýkonnější diesel světa. Disponuje objemem čtyř litrů a produkuje (i díky přispění elektrického přeplňování) výkon 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Jeho umírněnější variantu najdete i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel a jistě se s ním v průběhu času setkáme i v dalších modelech. Jak se ovšem zdá, nejspíš je to naposledy, co máme pod kapotou koncernových aut čest s osmiválcovým dieselem.

Podle britského magazínu Autocar chce Audi do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem. Z toho si můžete odvodit, že se vývoj vznětového osmiválce pro těch pár prémiových modelů příliš nevyplatí. Tím spíš, když do toho vezmete v potaz nadcházející emisní limity, které jsou výrazně přísnější zejména pro vznětové agregáty.

Právě přísné limity dotlačí nejednu automobilku k tomu, že se z osmiválce stane šestiválec, v tom horším případě klidně čtyřválec. Ostatně, u některých automobilek už se tak stalo, takže tento trend je, zdá se, nevyhnutelný.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků