Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Audi před nedávnem představilo zbrusu novou generaci vznětového osmiválce. Premiéru si odbyl v SQ7 jakožto vůbec nejvýkonnější diesel světa. Disponuje objemem čtyř litrů a produkuje (i díky přispění elektrického přeplňování) výkon 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Jeho umírněnější variantu najdete i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel a jistě se s ním v průběhu času setkáme i v dalších modelech. Jak se ovšem zdá, nejspíš je to naposledy, co máme pod kapotou koncernových aut čest s osmiválcovým dieselem.

Podle britského magazínu Autocar chce Audi do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem. Z toho si můžete odvodit, že se vývoj vznětového osmiválce pro těch pár prémiových modelů příliš nevyplatí. Tím spíš, když do toho vezmete v potaz nadcházející emisní limity, které jsou výrazně přísnější zejména pro vznětové agregáty.

Právě přísné limity dotlačí nejednu automobilku k tomu, že se z osmiválce stane šestiválec, v tom horším případě klidně čtyřválec. Ostatně, u některých automobilek už se tak stalo, takže tento trend je, zdá se, nevyhnutelný.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků