Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Audi před nedávnem představilo zbrusu novou generaci vznětového osmiválce. Premiéru si odbyl v SQ7 jakožto vůbec nejvýkonnější diesel světa. Disponuje objemem čtyř litrů a produkuje (i díky přispění elektrického přeplňování) výkon 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Jeho umírněnější variantu najdete i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel a jistě se s ním v průběhu času setkáme i v dalších modelech. Jak se ovšem zdá, nejspíš je to naposledy, co máme pod kapotou koncernových aut čest s osmiválcovým dieselem.

Podle britského magazínu Autocar chce Audi do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem. Z toho si můžete odvodit, že se vývoj vznětového osmiválce pro těch pár prémiových modelů příliš nevyplatí. Tím spíš, když do toho vezmete v potaz nadcházející emisní limity, které jsou výrazně přísnější zejména pro vznětové agregáty.

Právě přísné limity dotlačí nejednu automobilku k tomu, že se z osmiválce stane šestiválec, v tom horším případě klidně čtyřválec. Ostatně, u některých automobilek už se tak stalo, takže tento trend je, zdá se, nevyhnutelný.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků