Koncern VW odhaluje elektrické plány: Jediná platforma, pětinásobek nabíječek

V rámci akce Power Day odhaluje koncern Volkswagen své budoucí plány v oblasti elektromobility. Čeká nás dost novinek.

Koncern Volkswagen začal pracovat na vývoji nové platformy pro elektromobily SSP (Scalable Systems Platform). Základna vychází z již existujících platforem MEB a PPE a její první nasazení do výroby by mělo proběhnout do čtyř let. Prvním vozem obdařeným těmito základy by měl být projekt Artemis, čili projekt luxusního elektrického sedanu Audi A9 e-tron.

Nejdůležitější však je, že tato budoucí platforma nahradí ty aktuální. SSP by měla být jedinou platformou elektrických volkswagenů do roku 2035. Značka tento krok činí k ještě větší standardizaci techniky v rámci všech značek. Volkswagen během první akce Power Day také zmínil, že chce do roku 2023 snížit fixní náklady o dvě miliardy eur.

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Plánuje tedy rozšířit i seznam míst pro výrobu baterií. Prodej elektromobilů pak chce v následujících letech zdvojnásobit. Kompletní opuštění spalovacích motorů to však zatím neznamená, respektive zatím nebylo stanoveno konkrétní datum. Dozvěděli jsme se také, že automobilka chce v rámci rozšiřování infrastruktury do roku 2025 až 18.000 dobíjecích stanic.

​​​​​​​„Naším cílem je snížit náklady na akumulátory a složitost jejich výroby a současně prodloužit dojezd a zvýšit úroveň jejich provozních vlastností a výkonů,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva odpovědný za technickou oblast. „Elektromobilita se tak stane definitivně cenově dostupnou a mezi technologiemi pohonu začne převažovat.“

VW láká na svou elektrickou vlajkovou loď. Projekt Trinity uvede nové standardy

VW láká na svou elektrickou vlajkovou loď. Projekt Trinity uvede nové standardy

Volkswagen také plánuje udělat z elektromobilů součást energetické sítě. Vozy koncernu bude možné nabíjet pomocí solárních panelů a v případě potřeby mohou napájet i domácí síť. Cílem je snížit závislost na dodavatelích elektřiny. Potřebné kroky bude značka činit již od příštího roku.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků