Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern Volkswagen zahájil restrukturalizaci a součástí plánu, jak snížit náklady a přejít na elektrické pohony, je i zrušení velkého počtu stávajících modelů. Volkswagen přiznal, že v průběhu dalších deseti let přestane vyrábět okolo 40 aut v celém koncernu, píší Automotive News.

V současnosti vyrábí kolem 340 různých modelů. Zjednodušování se bude týkat především omezování počtu karosářských variant, například už je jisté, že příští generace Volkswagenu Golf nebude v třídveřovém provedení. Ohrožen je i model Golf Plus. Zůstane jenom Touran a dokonce možná nebude ani Sharan a příbuzný Seat Alhambra.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Potvrzeno už také bylo, že se nástupců nedočká ani trojice miniaut Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. Ta se nyní vyrábí v Bratislavě. Koncern pouze prodlouží jejich životní cyklus, nahrazeny budou novou generací elektromobilů. I jiné škodovky jsou v hrožení, například model Rapid. A nový Roomster se ani nedostal do výroby.

Zeštíhlování se bude logicky týkat především těch modelových řad, které jsou okrajové a nepříliš výdělečné. Výjimku dostanou exkluzivní modely a tzv. výkladní skříně technologií, jako například vozy Bugatti nebo některá Porsche či Audi.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

S téměř definitivní jistotou ale skončí například Volkswagen Beetle, na konec své životní cesty spěje také třeba VW Jetta a dokonce i kupé Scirocco. Ani Golf Cabrio nemá jistou budoucnost. Rychlý přechod na novou generaci elektromobilů a plug-in hybridů umožní koncernu dokončovaná platforma MEB.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků