Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern Volkswagen zahájil restrukturalizaci a součástí plánu, jak snížit náklady a přejít na elektrické pohony, je i zrušení velkého počtu stávajících modelů. Volkswagen přiznal, že v průběhu dalších deseti let přestane vyrábět okolo 40 aut v celém koncernu, píší Automotive News.

V současnosti vyrábí kolem 340 různých modelů. Zjednodušování se bude týkat především omezování počtu karosářských variant, například už je jisté, že příští generace Volkswagenu Golf nebude v třídveřovém provedení. Ohrožen je i model Golf Plus. Zůstane jenom Touran a dokonce možná nebude ani Sharan a příbuzný Seat Alhambra.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Potvrzeno už také bylo, že se nástupců nedočká ani trojice miniaut Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. Ta se nyní vyrábí v Bratislavě. Koncern pouze prodlouží jejich životní cyklus, nahrazeny budou novou generací elektromobilů. I jiné škodovky jsou v hrožení, například model Rapid. A nový Roomster se ani nedostal do výroby.

Zeštíhlování se bude logicky týkat především těch modelových řad, které jsou okrajové a nepříliš výdělečné. Výjimku dostanou exkluzivní modely a tzv. výkladní skříně technologií, jako například vozy Bugatti nebo některá Porsche či Audi.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

S téměř definitivní jistotou ale skončí například Volkswagen Beetle, na konec své životní cesty spěje také třeba VW Jetta a dokonce i kupé Scirocco. Ani Golf Cabrio nemá jistou budoucnost. Rychlý přechod na novou generaci elektromobilů a plug-in hybridů umožní koncernu dokončovaná platforma MEB.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků