Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern Volkswagen zahájil restrukturalizaci a součástí plánu, jak snížit náklady a přejít na elektrické pohony, je i zrušení velkého počtu stávajících modelů. Volkswagen přiznal, že v průběhu dalších deseti let přestane vyrábět okolo 40 aut v celém koncernu, píší Automotive News.

V současnosti vyrábí kolem 340 různých modelů. Zjednodušování se bude týkat především omezování počtu karosářských variant, například už je jisté, že příští generace Volkswagenu Golf nebude v třídveřovém provedení. Ohrožen je i model Golf Plus. Zůstane jenom Touran a dokonce možná nebude ani Sharan a příbuzný Seat Alhambra.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Potvrzeno už také bylo, že se nástupců nedočká ani trojice miniaut Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. Ta se nyní vyrábí v Bratislavě. Koncern pouze prodlouží jejich životní cyklus, nahrazeny budou novou generací elektromobilů. I jiné škodovky jsou v hrožení, například model Rapid. A nový Roomster se ani nedostal do výroby.

Zeštíhlování se bude logicky týkat především těch modelových řad, které jsou okrajové a nepříliš výdělečné. Výjimku dostanou exkluzivní modely a tzv. výkladní skříně technologií, jako například vozy Bugatti nebo některá Porsche či Audi.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

S téměř definitivní jistotou ale skončí například Volkswagen Beetle, na konec své životní cesty spěje také třeba VW Jetta a dokonce i kupé Scirocco. Ani Golf Cabrio nemá jistou budoucnost. Rychlý přechod na novou generaci elektromobilů a plug-in hybridů umožní koncernu dokončovaná platforma MEB.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků