Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern Volkswagen zahájil restrukturalizaci a součástí plánu, jak snížit náklady a přejít na elektrické pohony, je i zrušení velkého počtu stávajících modelů. Volkswagen přiznal, že v průběhu dalších deseti let přestane vyrábět okolo 40 aut v celém koncernu, píší Automotive News.

V současnosti vyrábí kolem 340 různých modelů. Zjednodušování se bude týkat především omezování počtu karosářských variant, například už je jisté, že příští generace Volkswagenu Golf nebude v třídveřovém provedení. Ohrožen je i model Golf Plus. Zůstane jenom Touran a dokonce možná nebude ani Sharan a příbuzný Seat Alhambra.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Potvrzeno už také bylo, že se nástupců nedočká ani trojice miniaut Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. Ta se nyní vyrábí v Bratislavě. Koncern pouze prodlouží jejich životní cyklus, nahrazeny budou novou generací elektromobilů. I jiné škodovky jsou v hrožení, například model Rapid. A nový Roomster se ani nedostal do výroby.

Zeštíhlování se bude logicky týkat především těch modelových řad, které jsou okrajové a nepříliš výdělečné. Výjimku dostanou exkluzivní modely a tzv. výkladní skříně technologií, jako například vozy Bugatti nebo některá Porsche či Audi.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

S téměř definitivní jistotou ale skončí například Volkswagen Beetle, na konec své životní cesty spěje také třeba VW Jetta a dokonce i kupé Scirocco. Ani Golf Cabrio nemá jistou budoucnost. Rychlý přechod na novou generaci elektromobilů a plug-in hybridů umožní koncernu dokončovaná platforma MEB.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky