Koncern Volkswagen loni více než zdvojnásobil svůj zisk

Největší evropská automobilka Volkswagen hospodařila v loňském roce s provozním ziskem 4,4 miliardy eur (asi 123,1 miliardy Kč), což je proti roku 2005 nárůst o více než 50 procent. Základem tohoto výsledku byl zejména růst prodeje
a snižování nákladů.
 
Zisk po zdanění se zvýšil o téměř 146 procent na 2,8 miliardy eur. Tržby koncernu vzrostly o 11,6 procenta na 104,9 miliardy eur a díky příznivým výsledkům představenstvo společnosti navrhne valné hromadě zvýšit dividendu.
 
Počet prodaných vozů koncernu se oproti roku 2005 zvýšil o 9,4 % na 5,7 milionu a o jedno procento na 19,9 % se zvýšil také tržní podíl koncernu na západoevropském trhu.
 
Ve výhledu do budoucnosti je Volkswagen Group díky své atraktivní nabídce modelových řad v dobré a konkurenceschopné pozici. Velké množství nových modelů v zavedených i nových segmentech, které přijdou v roce 2007 na trh, rozšíří produktové portfolio koncernu a nadále jeho pozici zlepší. Koncern Volkswagen proto v roce 2007 očekává další vzestup počtu prodaných vozů a stálý růst tržeb. Vedení Volkswagen Group zároveň hodlá pokračovat v důrazném zkvalitňování nákladové struktury a všech souvisejících procesů, čímž společně s kroky z roku 2006 chce trvale zlepšit své konkurenční postavení.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků