Koncern Volkswagen loni více než zdvojnásobil svůj zisk

Největší evropská automobilka Volkswagen hospodařila v loňském roce s provozním ziskem 4,4 miliardy eur (asi 123,1 miliardy Kč), což je proti roku 2005 nárůst o více než 50 procent. Základem tohoto výsledku byl zejména růst prodeje
a snižování nákladů.
 
Zisk po zdanění se zvýšil o téměř 146 procent na 2,8 miliardy eur. Tržby koncernu vzrostly o 11,6 procenta na 104,9 miliardy eur a díky příznivým výsledkům představenstvo společnosti navrhne valné hromadě zvýšit dividendu.
 
Počet prodaných vozů koncernu se oproti roku 2005 zvýšil o 9,4 % na 5,7 milionu a o jedno procento na 19,9 % se zvýšil také tržní podíl koncernu na západoevropském trhu.
 
Ve výhledu do budoucnosti je Volkswagen Group díky své atraktivní nabídce modelových řad v dobré a konkurenceschopné pozici. Velké množství nových modelů v zavedených i nových segmentech, které přijdou v roce 2007 na trh, rozšíří produktové portfolio koncernu a nadále jeho pozici zlepší. Koncern Volkswagen proto v roce 2007 očekává další vzestup počtu prodaných vozů a stálý růst tržeb. Vedení Volkswagen Group zároveň hodlá pokračovat v důrazném zkvalitňování nákladové struktury a všech souvisejících procesů, čímž společně s kroky z roku 2006 chce trvale zlepšit své konkurenční postavení.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků