Koncern PSA snížil výrobu naftových motorů HDi

Koncern PSA (Peugeot-Citroen) musel omezit výrobu naftových motorů ve čtyřech francouzských továrnách, a sice z důvodu nedostatku filtrů pevných částic, které do svých naftových motorů montuje. Ibiden, výrobce keramických komponentů pro filtry, totiž nestíhá plnit požadavky; o filtry pevných částic je zkrátka vysoký zájem. Lednová produkce tak byla o patnáct tisíc kusů nižší a omezení výroby se očekává i nadále; týká se to zejména modelů 307, 807, C5 a C8.

Nedávno PSA oficiálně oznámila, že vyrobila již milion naftových motorů s filtrem pevných částic. Ten dodává do modelů Peugeot 206, 307, 407, 607 a 807 a Citroen C4, C5, C8 a Xsara Picasso. Díky tomuto filtru splňují naftové motory HDi bez problému emisní standard Euro 4.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků