Koncern PSA snížil výrobu naftových motorů HDi

Koncern PSA (Peugeot-Citroen) musel omezit výrobu naftových motorů ve čtyřech francouzských továrnách, a sice z důvodu nedostatku filtrů pevných částic, které do svých naftových motorů montuje. Ibiden, výrobce keramických komponentů pro filtry, totiž nestíhá plnit požadavky; o filtry pevných částic je zkrátka vysoký zájem. Lednová produkce tak byla o patnáct tisíc kusů nižší a omezení výroby se očekává i nadále; týká se to zejména modelů 307, 807, C5 a C8.

Nedávno PSA oficiálně oznámila, že vyrobila již milion naftových motorů s filtrem pevných částic. Ten dodává do modelů Peugeot 206, 307, 407, 607 a 807 a Citroen C4, C5, C8 a Xsara Picasso. Díky tomuto filtru splňují naftové motory HDi bez problému emisní standard Euro 4.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků