Koncern PSA prodal za 9 měsíců roku 2005 přes 2,5 milionu vozů

Konsolidované hospodářské výsledky k 30. září 2005 – nárůst o 1,3 % na 41,8 miliard eur, předpoklad 4% obchodní marže z plánovaných konsolidovaných výsledků roku 2005.

Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën se k 30. září 2005 ustálily na 41 771 milionech eur, což značí nárůst o 1,3 % proti devítiměsíční bilanci roku 2004, podle metodiky IFRS činí výsledek za hodnocené období 41 215 milionů eur. Největší díl hospodářského výsledku skupiny PSA Peugeot Citroën připadá na automobilové aktivity – ty dosáhly výše 33 511 milionů eur, což značí nárůst o 1,4 % proti stejnému období roku loňského.

 

Celosvětové prodeje činí za toto období 2 504 000 vozů, tedy nárůst o 1,1 %. Na konci září posílil evropský trh osobních a lehkých užitkových vozů  o 1 %, nicméně objednávky vozů skupiny PSA poklesly o 1,9 % při tržním podílu 14,4 % (loni 14,8 %).

Prodeje v západní Evropě šly dolů o 1,7 % na 1 762 500 vozů.

Mimo západní Evropu se prodalo na 741 500 aut, což znamená posílení o 8,3 % proti září 2004.

Ve střední a východní Evropě, včetně Turecka vykázaly prodeje pokles o 11 % na 149 300 aut, ale ve třetím čtvrtletí roku naopak objednávky stouply o 10,5 %.

V Jižní Americe díky oživení automobilových trhů v Argentině a Brazílii těží prodeje PSA zejména z loňských novinek Peugeot 307 a 206 SW a vzrostly o 28,3 % na 132 600 prodaných vozů. Jen v Argentině samotné stoupl trh o 36,3 %, nicméně prodeje skupiny PSA si polepšily dokonce o 47,7 % (39 400 aut), v Brazílii sice trh posiloval o 10,7 %, ale PSA až o 25 % (59 000 prodaných vozů).

Trh automobilů v Číně vykázal obecně nárůst o 32,4 % proti devítiměsíční bilanci roku 2004, ovšem nejvyššího vzestupu se dočkal ve třetím čtvrtletí (+ 80,3 %). Prodeje PSA posílily o 62,3 % na 106 100 automobilů, tržní podíl PSA činil v tu dobu 4,7 %.

 

Jak si vedly novinky v modelových řadách Peugeotu a Citroënu? Prodeje Citroënu C4 a Peugeotu 407 dosáhly za 9 měsíců roku 2005 výše 178 800 resp. 186 100 vozů. Letní výrobní novinky Peugeot 1007, 107 a Citroën C1 si připsaly bilanci – 40 100, 14 100, resp. 12 900 prodaných kusů a jednoznačně tak oživily „mix“ nabídky obou značek.

Pozitivních výsledků dosáhly rovněž další divize PSA Peugeot Citroën.

Banka PSA Finance zaznamenala výsledek 1 231 milionů eur proti loňským 1 203 milionům eur.

Skupina GEFCO rostla o 3,9 % na 2 212 milionů eur (loni v září 2 129 milionů eur) a skupina FAURECIA si vylepšila bilanci z 7 983 milionů eur na 8 109 milionů eur.

 

Prodeje nových vozů

(za 9 měsíců 2005)

 

Osobních vozů celkem                                 2 204 600 (+ 2,1 %)

Peugeot                                                   1 312 900 (+ 0,9 %)

Citroën                                                       891 700 (+ 4,1 %)

 

Užitkových vozů celkem                                 299 400 (- 6,1 %)

Peugeot                                                      150 200 (- 11 %)

Citroën                                                       149 200 (- 0,6 %)

 

Celkem ve světě prodáno                               2 504 000 (+ 1,1 %)

Peugeot                                                              1 463 100 (- 0,5 %)

Citroën                                                                1 040 900 (+ 3,4 %)

 

Západní Evropa                                          1 762 500 (- 1,7 %)

Peugeot                                                       936 300 (- 4 %)

Citroën                                                        826 200 (+ 1,1 %)

 

Francie                                                        567 800 (+ 1,4 %)

Peugeot                                                       315 900 (- 1,3 %)

Citroën                                                        251 900 (+ 5 %)

 

Ostatní svět                                                 741 500 (+ 8,3 %)

Peugeot                                                       526 800 (+ 6,4 %)

Citroën                                                        214 700 (+ 13,4 %)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků