Koncern PSA prodal za 9 měsíců roku 2005 přes 2,5 milionu vozů

Konsolidované hospodářské výsledky k 30. září 2005 – nárůst o 1,3 % na 41,8 miliard eur, předpoklad 4% obchodní marže z plánovaných konsolidovaných výsledků roku 2005.

Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën se k 30. září 2005 ustálily na 41 771 milionech eur, což značí nárůst o 1,3 % proti devítiměsíční bilanci roku 2004, podle metodiky IFRS činí výsledek za hodnocené období 41 215 milionů eur. Největší díl hospodářského výsledku skupiny PSA Peugeot Citroën připadá na automobilové aktivity – ty dosáhly výše 33 511 milionů eur, což značí nárůst o 1,4 % proti stejnému období roku loňského.

 

Celosvětové prodeje činí za toto období 2 504 000 vozů, tedy nárůst o 1,1 %. Na konci září posílil evropský trh osobních a lehkých užitkových vozů  o 1 %, nicméně objednávky vozů skupiny PSA poklesly o 1,9 % při tržním podílu 14,4 % (loni 14,8 %).

Prodeje v západní Evropě šly dolů o 1,7 % na 1 762 500 vozů.

Mimo západní Evropu se prodalo na 741 500 aut, což znamená posílení o 8,3 % proti září 2004.

Ve střední a východní Evropě, včetně Turecka vykázaly prodeje pokles o 11 % na 149 300 aut, ale ve třetím čtvrtletí roku naopak objednávky stouply o 10,5 %.

V Jižní Americe díky oživení automobilových trhů v Argentině a Brazílii těží prodeje PSA zejména z loňských novinek Peugeot 307 a 206 SW a vzrostly o 28,3 % na 132 600 prodaných vozů. Jen v Argentině samotné stoupl trh o 36,3 %, nicméně prodeje skupiny PSA si polepšily dokonce o 47,7 % (39 400 aut), v Brazílii sice trh posiloval o 10,7 %, ale PSA až o 25 % (59 000 prodaných vozů).

Trh automobilů v Číně vykázal obecně nárůst o 32,4 % proti devítiměsíční bilanci roku 2004, ovšem nejvyššího vzestupu se dočkal ve třetím čtvrtletí (+ 80,3 %). Prodeje PSA posílily o 62,3 % na 106 100 automobilů, tržní podíl PSA činil v tu dobu 4,7 %.

 

Jak si vedly novinky v modelových řadách Peugeotu a Citroënu? Prodeje Citroënu C4 a Peugeotu 407 dosáhly za 9 měsíců roku 2005 výše 178 800 resp. 186 100 vozů. Letní výrobní novinky Peugeot 1007, 107 a Citroën C1 si připsaly bilanci – 40 100, 14 100, resp. 12 900 prodaných kusů a jednoznačně tak oživily „mix“ nabídky obou značek.

Pozitivních výsledků dosáhly rovněž další divize PSA Peugeot Citroën.

Banka PSA Finance zaznamenala výsledek 1 231 milionů eur proti loňským 1 203 milionům eur.

Skupina GEFCO rostla o 3,9 % na 2 212 milionů eur (loni v září 2 129 milionů eur) a skupina FAURECIA si vylepšila bilanci z 7 983 milionů eur na 8 109 milionů eur.

 

Prodeje nových vozů

(za 9 měsíců 2005)

 

Osobních vozů celkem                                 2 204 600 (+ 2,1 %)

Peugeot                                                   1 312 900 (+ 0,9 %)

Citroën                                                       891 700 (+ 4,1 %)

 

Užitkových vozů celkem                                 299 400 (- 6,1 %)

Peugeot                                                      150 200 (- 11 %)

Citroën                                                       149 200 (- 0,6 %)

 

Celkem ve světě prodáno                               2 504 000 (+ 1,1 %)

Peugeot                                                              1 463 100 (- 0,5 %)

Citroën                                                                1 040 900 (+ 3,4 %)

 

Západní Evropa                                          1 762 500 (- 1,7 %)

Peugeot                                                       936 300 (- 4 %)

Citroën                                                        826 200 (+ 1,1 %)

 

Francie                                                        567 800 (+ 1,4 %)

Peugeot                                                       315 900 (- 1,3 %)

Citroën                                                        251 900 (+ 5 %)

 

Ostatní svět                                                 741 500 (+ 8,3 %)

Peugeot                                                       526 800 (+ 6,4 %)

Citroën                                                        214 700 (+ 13,4 %)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků