Koncern PSA prodal již milion vozů vybavených filtrem pevných částic (FAP)

Koncem ledna 2005 vyjel ze závodů PSA Peugeot Citroën již miliontý vůz vybavený filtrem pevných částic (FAP).

FAP byl poprvé uveden ve světové premiéře v květnu 2000, a to na modelu Peugeot 607 a zároveň byl tento prvek společností PSA Peugeot Citroën patentován. Postupně byl FAP rozšířen na modelové řady všech segmentů obou značek Peugeot i Citroën.

Dnes je k dispozici pro devět skupin koncernových vozů : Peugeot 206, 307, 407, 607 a 807, a stejně tak i pro Citroën C4, C5, C8 a Xsara Picasso.

Stále se zvyšující výroba vedla červnu 2003 až k oslavě 500 000 ks vyrobených vozů s FAPem. Poté již stačilo pouhých 18 měsíců k dosažení miliontého vyrobeného vozu s FAPem. Tento fakt odpovídá velmi rychlému rozšíření FAPu v rámci modelových řad skupiny.

PSA Peugeot Citroën je dnes jediným automobilovým konstruktérem na světě, který uspěl s rozšířením takové technologie ve velkosériovém měřítku. Dieselové motory Hdi vybavené filtrem pevných částic se řadí mezi nejčistší motory, pokud jde o snižování znečišťujících emisí, ale také, díky technologii přímého vstřiku paliva common rail, mezi motory s nejnižší mírou emisí CO2, čímž přispívají k potlačení skleníkového efektu.

Rozšiřování FAPu v modelových řadách značek Peugeot a Citroën bude pokračovat i v dalších letech. Skupina PSA Peugeot Citroën je potěšena úspěchem, jehož se této technologii dostalo a jejíž spolehlivost a výkonnost umožnily tak masové rozšíření. To je zárukou zlepšení životního prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků