Koncern PSA prodal již milion vozů vybavených filtrem pevných částic (FAP)

Koncem ledna 2005 vyjel ze závodů PSA Peugeot Citroën již miliontý vůz vybavený filtrem pevných částic (FAP).

FAP byl poprvé uveden ve světové premiéře v květnu 2000, a to na modelu Peugeot 607 a zároveň byl tento prvek společností PSA Peugeot Citroën patentován. Postupně byl FAP rozšířen na modelové řady všech segmentů obou značek Peugeot i Citroën.

Dnes je k dispozici pro devět skupin koncernových vozů : Peugeot 206, 307, 407, 607 a 807, a stejně tak i pro Citroën C4, C5, C8 a Xsara Picasso.

Stále se zvyšující výroba vedla červnu 2003 až k oslavě 500 000 ks vyrobených vozů s FAPem. Poté již stačilo pouhých 18 měsíců k dosažení miliontého vyrobeného vozu s FAPem. Tento fakt odpovídá velmi rychlému rozšíření FAPu v rámci modelových řad skupiny.

PSA Peugeot Citroën je dnes jediným automobilovým konstruktérem na světě, který uspěl s rozšířením takové technologie ve velkosériovém měřítku. Dieselové motory Hdi vybavené filtrem pevných částic se řadí mezi nejčistší motory, pokud jde o snižování znečišťujících emisí, ale také, díky technologii přímého vstřiku paliva common rail, mezi motory s nejnižší mírou emisí CO2, čímž přispívají k potlačení skleníkového efektu.

Rozšiřování FAPu v modelových řadách značek Peugeot a Citroën bude pokračovat i v dalších letech. Skupina PSA Peugeot Citroën je potěšena úspěchem, jehož se této technologii dostalo a jejíž spolehlivost a výkonnost umožnily tak masové rozšíření. To je zárukou zlepšení životního prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků