Koncern PSA dostal státní půjčku 3 miliardy Euro

Francouzská vláda poskytla koncernu PSA Peugeot Citroën půjčku 3 miliardy eur, jež skupině umožní pokračovat ve vývojovém programu, a nebude zavírat své výrobní závody ve Francii. V každém ze svých pěti francouzských montážních závodů dokonce zahájí v příštích dvou letech výrobu jednoho i více nových modelů. Za současných okolností tak PSA Peugeot Citroën nepřistoupí ani k plánu propouštění zaměstnanců ve Francii.

Společnost mimo jiné také aktivně podporuje ostatní aktéry automobilového průmyslu. A to zkrácením lhůty splatnosti vůči svým dodavatelům v souladu se zákonem o modernizaci francouzské ekonomiky, poskytnutím příspěvku 100 až 200 miliónů euro do Investičního automobilového fondu, zavedením kodexu zásad a konkurenceschopnosti uzavřeným mezi CCFA a CLIFA a vyjednáním zvláštní dohody se Sdružením výrobců plastových dílů zohledňující specifika tohoto odvětví. S ohledem na snižování ekologické zátěže bude též pokračovat ve vývoji vozů se systémem Stop&Start, hybridních a plug-in hybridních pohonů a elektrických vozů. Za tímto účelem se skupina rozhodla zachovat ve Francii všechna svá projektová a testovací střediska. 

V neposlední řadě skupina podpořila rozhodnutí, oznámené francouzským prezidentem, zrušit v roce 2010 specifickou podnikatelskou daň a do konce června 2009 bude společně s vládou a odbory hledat způsoby, jak ve Francii znovu nastartovat konkurenceschopnost francouzského automobilového průmyslu a zlepšit jeho pozici v rámci evropského průmyslu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků