Koncern Peugeot-Citroën pokračuje v měření emisí svých aut, liší se zásadně

24 komentářů

kmarty
17. července • 22:29

Ten kdo vymyslel aby se clanek oteviral v galerii, a to i na mobilu, bych pral aby se mu takhle oteviralo vsechno (hlavne s v kombinaci s nemoznosti z te galerie odejit - na mobilu).

Freddka
12. července • 8:57

Pouzijeme selsky rozum a zeptame se:
Proc spotrebu dopocitali podle emisi CO2?
Proc se proste nespocita kolik ujedou kilometru a potom kolik litru paliva se tam naleje? (Presnejsi bude hmotnoat paliva)No protoze by to bylo prilis jednoduche, levne a hlavne presnejsi. Nezbyl by zadny prostor k manipulaci...Takze proc by najednou automobilka rikala ze jim to zere a jak hrozne moc jim to zere?No vsechno ma svuj duvod - tentokrat odhaduju, ze potrebuji nasbirat nejaka data (aspon malicko zfalsovana) pro novou metodiku mereni spotreby, ktera jim pak daji v Bruselu...
... takze zrovna ted v tuto chvilku - cim vetsi spotrebu zmeri, tim vyssi spotreba a emise se pak nastavi v te metodice... nejradsi by se jim zrovna prave ted hodilo, aby zmerili u litroveho trivalce 15 litru na sto...

Kuk Vykuk
9. července • 13:29

Kdyby to VW nepos*al tak by si na tom PSA nikdy nehonil triko! Snažej se z toho vytěžit maximum a teď ze sebe dělaj férový hochy. Tydle velký firmy nikdy neudělaj nic z dobrý vůle, ty to udělaj teprv z donucení či díky veřejnýmu tlaku.
Nenechte se opít rohlíkem, klidně by vám ty sajraty foukali do ksichtu ještě dalších 1000 let.
VW a dízlgejt tím rapidně nakopli nástup elektro aut a pohřeb spalováků. Ve Wolfsburgu teď třískaj hlavou vo zeď, celá motorářská sekce, investice a průmysl kolem spalováků jde pomalu ale jistě dohajzlu.

Pavel
8. července • 17:48

Můj Citroen C1 má ujeto 76 tis. km a za tu dobu mám průměrnou spotřebu 5,04 l. Převážně jezdím po Brně a okolí ve dvou nebo sám. Řekl bych, že průměr na tuto vzdálenost je přesnější než test popisovaný v článku.

Míra
8. července • 20:55

A jak tu průměrnou spotřebu zjišťuješ?

Teo
11. července • 12:50

A to je presne ono. Proto byl vytvoren cyklus NEDC, ktery umoznuje porovnavani modelu ruznych znacek. Nemeri se v Brne ani Bruselu, ale meri se v laboratori za stejnych podminek. Ze neodpovida realite je jina vec ale az tak navadi (klidne modli urcit kolik to bude zrat pri 130kmh na valcich a taky by to neodpovidalo realite ale jasne by ukazalo, kolik zere pri 130kmh pri stejnem tlaku, vetru, teplote,... model X a model Y), jako to, ze automobilky podvadi - prehustovani pneu, upravy aero, odlehcovani,...

pacho
7. července • 18:58

tak na toto by VW nemal gule, PSA palec hore

Ondra
7. července • 20:50

Kdyby nebylo dieselgate, PSA by jistě tato měření neprováděl. Spíš se teď snaží vytěžit z nastalé situace a udělat si dobrou image.

Míra
8. července • 9:58

Taky si myslím, že to vůbec není žádné hrdinství, ale obyčejný strach a předstírání. Kdyby se to nerozmázlo u konkurence, tak by nikdo nic neměřil. Ale představa pokut je donutila dělat krycí manévry.

Martin Motyčka
7. července • 22:37

hlavně jde o tu image... protože kvalitou se německým autům rovnat nemůžou...

Milan
8. července • 6:53

Mám v rodině VW, o kvalitě bych rozhodně nemluvil.

neodborník
7. července • 15:45

No tak Vám ta vyšší čísla napíšou do technických údajů a reklam a budete potom už všichni šťastní a spokojení až do smrti ? Ty spotřeby jsou úplně normální, žádné senzační nadspotřeby, diesel za pět, benzín za šest- sedm. Žádná normovaná spotřeba nemůže úplně přeně reflektovat realitu, každý má jiné jízdní podmínky, jízdní styl. Co si pamatuju, tak jsem vždycky slyšel, abych počítal tak s litrem navíc oproti kombinaci. Že někdo nedokáže pochopit co je to dva motory v jednom a neumí to využít ve svůj prospěch je jenom jeho problém.

Potooczech
8. července • 7:32

Pamatuji benzín s rokem výroby 2000 tuším Euro 2. Měl kombinovanou spotřebu v papírech 6,8 litru a jezdil jsem s ním za 6,9 litru v kombinaci. Další benzín Euro 4 z roku 2008 o stejném výkonu měl v papírech 6,4 litru a jezdil za 7,4 litru. Ten současný Euro 5 s přeplňováním má o 15 koní víc, v papírech 4,8 litru, ale jezdí za 6,3 litru a podstatně lépe táhne už od spodu.Je tam jasně znát, jak se spotřeba kvůli novým emisním normám stále více lišila od skutečnosti. Asi nejhorší mi přijdou atmosféry od Euro 4 ... výkon do 4000 otáček absolutně žádný, spotřeba reálně stejná jako u předchozích generací, nebo podle stylu jízdy i vyšší jak je nutné motor neustále vytáčet za výkonem. Naopak dobrou zkušenost mám s přeplňovaným benzínem, který má dole spoustu točivého momentu, jezdí se na úplně jiných otáčkách a i když je spotřeba oproti tabulkám někde jinde, tak je pořád o dost nižší než u srovnatelně výkonné atmosféry.

Tycoon
8. července • 17:10

Mám atmosféru Euro 4. Normovaná spotřeba 7,8 litru na 100 km, reálná dlouhodobá spotřeba před přestavbou na LPG byla 6,8 litru benzínu na 100 km. Výborná reakce na přidání plynu už od nejnižších otáček a pak lineární tah až do otáček maximálního výkonu. Takže spíše jde o to, jak si výrobce na vyladění motoru dal záležet a jaké použil technologie ke snížení emisí.

pepa
8. července • 9:53

To seš teda machr, že dokážeš jezdit pořád se stejnou spotřebou a to dokonce na desetinu litru :-D. Mě se podle druhu trasy a stylu jízdy spotřeba u vozu z r.2005 pohybuje v rozsahu 5-9 l/100km (v TP je uvedeno 5,4/7/9,9)

Míra
8. července • 8:58

To vše je sice pravda, ale dívejme se na realitu. Dnešní motory mají o dost jinou charakteristiku, ale zároveň se i hodně změnil provoz a náš styl jízdy. Provoz je hustší a komplikovanější - v obci nejezdíme 60 ale jen 50, obce jsou dvakrát delší, zastavujeme u každého přechodu, je víc semaforů a tak se znovu a znovu rozjíždíme. A mimo obec zase mnohem víc využíváme větší výkony dnešních aut a jezdíme dynamičtěji a rychleji. Kdo jede 90, je brzda provozu. Je tedy logické, že dnes máme vyšší spotřebu. Ale není to chyba aut, jen nás. Se staršími auty bychom tímto stylem jízdy měli spotřebu taky větší oproti papírové. Vždyť i sám přiznáváš jak hodně využíváš výkon a jak ti chybí, když ho nemáš. Za těch pár let se na silnicích hodně změnilo, ale metodika měření zůstala stále stejná. Je jen otázka, jestli je skutečně chyba v té metodice, nebo v nás.

rzr
7. července • 21:44

Hlavně se skutečná spotřeba bude počítat do nákladů na provoz firemních aut.Tedy pokud se dostane do TP..... jen by mne zajímalo, kde je ta ochrana Evropského spotřebitele? Křivé banány a pomazánkové máslo EU řeší razantně, obelhávání v souvislosti se spotřebou i aut nevidí, neřeší, neexistuje.

PeterLuk
8. července • 2:34

Ja by som to nevidel ako klamanie zákazníkov, je to verejné tajomstvo a iba fakt naivný ľudia ešte berú tabuľkové údaje vážne. Ale teraz naozaj platí mnou nenávidená veta: veď oni to tak robia všetci. Pretože je zle nastavený systém....

rzr
8. července • 15:18

Na papíře je spotřeba, která je naprosto nereálná, ale podle které se vykazují emise flotil a podle kterých automobilky platí výpalné. Je to možná lhaní v souladu se zákonem, ale je to lhaní a když nic jiného, zákazník nedostal relevantní informaci o spotřebě v reálném (reálnějším) cyklu.

Jogurt
31. července • 19:01

Bylo by to jedno, kdyby ovšem daňové předpisy - například v Česku - neurčovaly náhrady za použití soukromého vozu pro služební účely podle (nesmyslné) tabulkové spotřeby v TP. A místo toho, aby zaměstnanec mohl své vozidlo použít a firma nemusela pro menší objemy ježdění neefektivně pořizovat další vůz, stát prostřednictvím zaměstnavatele (který za to ovšem nemůže) zaměstnance bohapustě okrádá.

mpolan
7. července • 18:40

Problém je, že dnes už to není litr navíc, ale spíš dva... A to ještě při spíše mírném stylu jízdy.

Ondra
7. července • 20:56

Z uvedených hodnot je reálná spotřeba průměrně o 46% vyšší oproti tabulkové. Nejde o to, jestli je to litr nebo dva, ale o to, že je to téměř o polovinu více.

neodborník
9. července • 13:59

Jako malý děti, nebo důchodci. Výsledek je furt stejný (čti spotřeba), ale vono to lákadlo "cena od" či "zdarma" je tak velký, co kdyby tentokrát... Vás nezajímá reálná spotřeba, ale procenta ?

sokar
7. července • 21:08

No a u XC90 T8 hybrid máš z 2,1 klidně 8-10. B-]

Doporučujeme

Články odjinud