Koncern Peugeot-Citroën pokračuje v měření emisí svých aut, liší se zásadně

neodborník  |  07. 07. 2016 15:45

No tak Vám ta vyšší čísla napíšou do technických údajů a reklam a budete potom už všichni šťastní a spokojení až do smrti ? Ty spotřeby jsou úplně normální, žádné senzační nadspotřeby, diesel za pět, benzín za šest- sedm. Žádná normovaná spotřeba nemůže úplně přeně reflektovat realitu, každý má jiné jízdní podmínky, jízdní styl. Co si pamatuju, tak jsem vždycky slyšel, abych počítal tak s litrem navíc oproti kombinaci. Že někdo nedokáže pochopit co je to dva motory v jednom a neumí to využít ve svůj prospěch je jenom jeho problém.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 07. 2016 18:40

Problém je, že dnes už to není litr navíc, ale spíš dva... A to ještě při spíše mírném stylu jízdy.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  07. 07. 2016 20:56

Z uvedených hodnot je reálná spotřeba průměrně o 46% vyšší oproti tabulkové. Nejde o to, jestli je to litr nebo dva, ale o to, že je to téměř o polovinu více.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  07. 07. 2016 21:08

No a u XC90 T8 hybrid máš z 2,1 klidně 8-10.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 07. 2016 13:59

Jako malý děti, nebo důchodci. Výsledek je furt stejný (čti spotřeba), ale vono to lákadlo "cena od" či "zdarma" je tak velký, co kdyby tentokrát... Vás nezajímá reálná spotřeba, ale procenta ?

Odpovědět  |   | 
rzr  |  07. 07. 2016 21:44

Hlavně se skutečná spotřeba bude počítat do nákladů na provoz firemních aut.Tedy pokud se dostane do TP..... jen by mne zajímalo, kde je ta ochrana Evropského spotřebitele? Křivé banány a pomazánkové máslo EU řeší razantně, obelhávání v souvislosti se spotřebou i aut nevidí, neřeší, neexistuje.

Odpovědět  |   | 
PeterLuk  |  08. 07. 2016 02:34

Ja by som to nevidel ako klamanie zákazníkov, je to verejné tajomstvo a iba fakt naivný ľudia ešte berú tabuľkové údaje vážne. Ale teraz naozaj platí mnou nenávidená veta: veď oni to tak robia všetci. Pretože je zle nastavený systém....

Odpovědět  |   | 
rzr  |  08. 07. 2016 15:18

Na papíře je spotřeba, která je naprosto nereálná, ale podle které se vykazují emise flotil a podle kterých automobilky platí výpalné. Je to možná lhaní v souladu se zákonem, ale je to lhaní a když nic jiného, zákazník nedostal relevantní informaci o spotřebě v reálném (reálnějším) cyklu.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  31. 07. 2016 19:01

Bylo by to jedno, kdyby ovšem daňové předpisy - například v Česku - neurčovaly náhrady za použití soukromého vozu pro služební účely podle (nesmyslné) tabulkové spotřeby v TP. A místo toho, aby zaměstnanec mohl své vozidlo použít a firma nemusela pro menší objemy ježdění neefektivně pořizovat další vůz, stát prostřednictvím zaměstnavatele (který za to ovšem nemůže) zaměstnance bohapustě okrádá.

Odpovědět  |   | 
Potooczech  |  08. 07. 2016 07:32

Pamatuji benzín s rokem výroby 2000 tuším Euro 2. Měl kombinovanou spotřebu v papírech 6,8 litru a jezdil jsem s ním za 6,9 litru v kombinaci. Další benzín Euro 4 z roku 2008 o stejném výkonu měl v papírech 6,4 litru a jezdil za 7,4 litru. Ten současný Euro 5 s přeplňováním má o 15 koní víc, v papírech 4,8 litru, ale jezdí za 6,3 litru a podstatně lépe táhne už od spodu.

Je tam jasně znát, jak se spotřeba kvůli novým emisním normám stále více lišila od skutečnosti. Asi nejhorší mi přijdou atmosféry od Euro 4 ... výkon do 4000 otáček absolutně žádný, spotřeba reálně stejná jako u předchozích generací, nebo podle stylu jízdy i vyšší jak je nutné motor neustále vytáčet za výkonem. Naopak dobrou zkušenost mám s přeplňovaným benzínem, který má dole spoustu točivého momentu, jezdí se na úplně jiných otáčkách a i když je spotřeba oproti tabulkám někde jinde, tak je pořád o dost nižší než u srovnatelně výkonné atmosféry.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  08. 07. 2016 08:58

To vše je sice pravda, ale dívejme se na realitu. Dnešní motory mají o dost jinou charakteristiku, ale zároveň se i hodně změnil provoz a náš styl jízdy. Provoz je hustší a komplikovanější - v obci nejezdíme 60 ale jen 50, obce jsou dvakrát delší, zastavujeme u každého přechodu, je víc semaforů a tak se znovu a znovu rozjíždíme. A mimo obec zase mnohem víc využíváme větší výkony dnešních aut a jezdíme dynamičtěji a rychleji. Kdo jede 90, je brzda provozu. Je tedy logické, že dnes máme vyšší spotřebu. Ale není to chyba aut, jen nás. Se staršími auty bychom tímto stylem jízdy měli spotřebu taky větší oproti papírové. Vždyť i sám přiznáváš jak hodně využíváš výkon a jak ti chybí, když ho nemáš. Za těch pár let se na silnicích hodně změnilo, ale metodika měření zůstala stále stejná. Je jen otázka, jestli je skutečně chyba v té metodice, nebo v nás.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  08. 07. 2016 09:53

To seš teda machr, že dokážeš jezdit pořád se stejnou spotřebou a to dokonce na desetinu litru . Mě se podle druhu trasy a stylu jízdy spotřeba u vozu z r.2005 pohybuje v rozsahu 5-9 l/100km (v TP je uvedeno 5,4/7/9,9)

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  08. 07. 2016 17:10

Mám atmosféru Euro 4. Normovaná spotřeba 7,8 litru na 100 km, reálná dlouhodobá spotřeba před přestavbou na LPG byla 6,8 litru benzínu na 100 km. Výborná reakce na přidání plynu už od nejnižších otáček a pak lineární tah až do otáček maximálního výkonu. Takže spíše jde o to, jak si výrobce na vyladění motoru dal záležet a jaké použil technologie ke snížení emisí.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 07. 2016 18:58

tak na toto by VW nemal gule, PSA palec hore

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  07. 07. 2016 20:50

Kdyby nebylo dieselgate, PSA by jistě tato měření neprováděl. Spíš se teď snaží vytěžit z nastalé situace a udělat si dobrou image.

Odpovědět  |   | 

hlavně jde o tu image... protože kvalitou se německým autům rovnat nemůžou...

Odpovědět  |   | 
Milan  |  08. 07. 2016 06:53

Mám v rodině VW, o kvalitě bych rozhodně nemluvil.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  08. 07. 2016 09:58

Taky si myslím, že to vůbec není žádné hrdinství, ale obyčejný strach a předstírání. Kdyby se to nerozmázlo u konkurence, tak by nikdo nic neměřil. Ale představa pokut je donutila dělat krycí manévry.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 07. 2016 17:48

Můj Citroen C1 má ujeto 76 tis. km a za tu dobu mám průměrnou spotřebu 5,04 l. Převážně jezdím po Brně a okolí ve dvou nebo sám. Řekl bych, že průměr na tuto vzdálenost je přesnější než test popisovaný v článku.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  08. 07. 2016 20:55

A jak tu průměrnou spotřebu zjišťuješ?

Odpovědět  |   | 
Teo  |  11. 07. 2016 12:50

A to je presne ono. Proto byl vytvoren cyklus NEDC, ktery umoznuje porovnavani modelu ruznych znacek. Nemeri se v Brne ani Bruselu, ale meri se v laboratori za stejnych podminek. Ze neodpovida realite je jina vec ale az tak navadi (klidne modli urcit kolik to bude zrat pri 130kmh na valcich a taky by to neodpovidalo realite ale jasne by ukazalo, kolik zere pri 130kmh pri stejnem tlaku, vetru, teplote,... model X a model Y), jako to, ze automobilky podvadi - prehustovani pneu, upravy aero, odlehcovani,...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 07. 2016 13:29

Kdyby to VW nepos*al tak by si na tom PSA nikdy nehonil triko! Snažej se z toho vytěžit maximum a teď ze sebe dělaj férový hochy. Tydle velký firmy nikdy neudělaj nic z dobrý vůle, ty to udělaj teprv z donucení či díky veřejnýmu tlaku.
Nenechte se opít rohlíkem, klidně by vám ty sajraty foukali do ksichtu ještě dalších 1000 let.
VW a dízlgejt tím rapidně nakopli nástup elektro aut a pohřeb spalováků. Ve Wolfsburgu teď třískaj hlavou vo zeď, celá motorářská sekce, investice a průmysl kolem spalováků jde pomalu ale jistě dohajzlu.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 07. 2016 08:57

Pouzijeme selsky rozum a zeptame se:
Proc spotrebu dopocitali podle emisi CO2?
Proc se proste nespocita kolik ujedou kilometru a potom kolik litru paliva se tam naleje? (Presnejsi bude hmotnoat paliva)

No protoze by to bylo prilis jednoduche, levne a hlavne presnejsi. Nezbyl by zadny prostor k manipulaci...

Takze proc by najednou automobilka rikala ze jim to zere a jak hrozne moc jim to zere?

No vsechno ma svuj duvod - tentokrat odhaduju, ze potrebuji nasbirat nejaka data (aspon malicko zfalsovana) pro novou metodiku mereni spotreby, ktera jim pak daji v Bruselu...
... takze zrovna ted v tuto chvilku - cim vetsi spotrebu zmeri, tim vyssi spotreba a emise se pak nastavi v te metodice... nejradsi by se jim zrovna prave ted hodilo, aby zmerili u litroveho trivalce 15 litru na sto...

Odpovědět  |   | 
kmarty  |  17. 07. 2016 22:29

Ten kdo vymyslel aby se clanek oteviral v galerii, a to i na mobilu, bych pral aby se mu takhle oteviralo vsechno (hlavne s v kombinaci s nemoznosti z te galerie odejit - na mobilu).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A