Koncern GM uvolnil informace o vznětovém osmiválci Duramax

Americký koncern General Motors uvolnil informace o připravovaném vznětovém osmiválci Duramax o objemu 4,5 litru. Ten slibuje výkon 310 koní (231 kW), přičemž oproti jiným objemově a parametricky porovnatelným zážehovým agregátům by měl spotřebovat až o 25 procent méně paliva.

Tento „revoluční agregát“ se objeví již příští rok a to v modelech Chevrolet Silverado, a GMC Sierra. General Motors chce výrobou tohoto šetrnějšího agregátu dokázat, že i velké pick-upy a užitkové vozy tak charakteristické pro Americký kontinent, mohou být docela levné na provoz.

A v čem hledat výjimečnost tohoto agregátu? Jde v podstatě o první motor s použitím technologie selektivního katalyzátoru pevných částic (SCR), což do značné míry ovlivňuje hodnotu vypouštěných částic. 4,5 litrový Duramax tak nebude mít problém plnit i ty nejpřísnější emisní limity Bin 5 a LEV 2 a tak s ním bude možné jezdit ve všech amerických státech. Samozřejmě není to všechno jen o emisích, nový motor obsahuje až o 70 mechanických častí méně, než jeho předchůdce, a tak bylo docíleno nejen nižší hmotnosti, ale i menší komplikovanosti.

Mohlo by se zdát, že motor svými parametry spojuje téměř vše, po čem může moderní traktorista snít, výrobce totiž slibuje vysoký výkon, nízkou spotřebu a nízké emise. Až realita ukáže, zda nezůstane jen u snů.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků