Koncern GM uvolnil informace o vznětovém osmiválci Duramax

Americký koncern General Motors uvolnil informace o připravovaném vznětovém osmiválci Duramax o objemu 4,5 litru. Ten slibuje výkon 310 koní (231 kW), přičemž oproti jiným objemově a parametricky porovnatelným zážehovým agregátům by měl spotřebovat až o 25 procent méně paliva.

Tento „revoluční agregát“ se objeví již příští rok a to v modelech Chevrolet Silverado, a GMC Sierra. General Motors chce výrobou tohoto šetrnějšího agregátu dokázat, že i velké pick-upy a užitkové vozy tak charakteristické pro Americký kontinent, mohou být docela levné na provoz.

A v čem hledat výjimečnost tohoto agregátu? Jde v podstatě o první motor s použitím technologie selektivního katalyzátoru pevných částic (SCR), což do značné míry ovlivňuje hodnotu vypouštěných částic. 4,5 litrový Duramax tak nebude mít problém plnit i ty nejpřísnější emisní limity Bin 5 a LEV 2 a tak s ním bude možné jezdit ve všech amerických státech. Samozřejmě není to všechno jen o emisích, nový motor obsahuje až o 70 mechanických častí méně, než jeho předchůdce, a tak bylo docíleno nejen nižší hmotnosti, ale i menší komplikovanosti.

Mohlo by se zdát, že motor svými parametry spojuje téměř vše, po čem může moderní traktorista snít, výrobce totiž slibuje vysoký výkon, nízkou spotřebu a nízké emise. Až realita ukáže, zda nezůstane jen u snů.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků