Koncern General Motors vyrobil už půl miliardy aut. Nejvíc na světě

GM patřil na první místo v počtu vyrobených aut za rok po dlouhých 77 let. Během své historie přinesl spoustu technických inovací a vylepšení.
Koncern General Motors vyrobil už půl miliardy aut. Nejvíc na světě

Americký automobilový gigant General Motors překonal další milník. Ve své historii, která sahá oficiálně až do 16. září 1908, vyrobil tento koncern už 500 milionů aut. To je víc, než kolik zvládla jakákoli jiná automobilka nebo koncern na světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncern GM se v tiskové zprávě vedle všemožných fotek manažerů
pochlubil i zajímavou infografikou

Koncern General Motors patřil na první místo v počtu vyrobených aut za rok po dlouhých 77 let, od roku 1931 až do roku 2007. V letech 2008 až 2010, tedy v dobách nejtěžší krize, během které koncern GM stihl vyhlásit i bankrot, přesto držel druhou příčku za Toyotou. Na první místo se vrátil opět v roce 2011.

Koncern General Motors se stáhne z ruského trhu spolu se značkou Opel

Koncern General Motors se stáhne z ruského trhu spolu se značkou Opel

Během své historie přinesly automobilky koncernu GM spoustu technických inovací a vylepšení. Ta například v roce 1912 přišel Cadillac s elektrickým startérem a v roce 1915 s prvním osmiválcem do V. V roce 1924 postavil General Motors vůbec první testovací trať na světě.

Rok 1940 znamenal uvedení první automatické převodovky na trh a už v roce 1964 překonal koncern GM metu 100 milionů aut. V roce 1972 začal jako první používat koncern GM figuríny při nárazových testech a v roce 1974 přišel s prvním airbagem (Mercedes ho měl až o deset let později).

General Motors: „americký sen“ v roce 1956

General Motors: „americký sen“ v roce 1956

V roce 1975 uvedl koncern do prodeje první vozy s katalyzátorem na světě. Pak ale sláva amerického automobilového průmyslu upadá a velkým prvenstvím se může GM pochlubit až v roce 2011, kdy začal prodávat Chevrolet Volt, první sériový plug-in hybrid na světě. Zajímavé také je, že k výrobě stovky milionů aut stačilo od roku 1991 koncernu GM pouhých 12 let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků