Koncern General Motors vyrobil už půl miliardy aut. Nejvíc na světě

GM patřil na první místo v počtu vyrobených aut za rok po dlouhých 77 let. Během své historie přinesl spoustu technických inovací a vylepšení.
Koncern General Motors vyrobil už půl miliardy aut. Nejvíc na světě

Americký automobilový gigant General Motors překonal další milník. Ve své historii, která sahá oficiálně až do 16. září 1908, vyrobil tento koncern už 500 milionů aut. To je víc, než kolik zvládla jakákoli jiná automobilka nebo koncern na světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncern GM se v tiskové zprávě vedle všemožných fotek manažerů
pochlubil i zajímavou infografikou

Koncern General Motors patřil na první místo v počtu vyrobených aut za rok po dlouhých 77 let, od roku 1931 až do roku 2007. V letech 2008 až 2010, tedy v dobách nejtěžší krize, během které koncern GM stihl vyhlásit i bankrot, přesto držel druhou příčku za Toyotou. Na první místo se vrátil opět v roce 2011.

Koncern General Motors se stáhne z ruského trhu spolu se značkou Opel

Koncern General Motors se stáhne z ruského trhu spolu se značkou Opel

Během své historie přinesly automobilky koncernu GM spoustu technických inovací a vylepšení. Ta například v roce 1912 přišel Cadillac s elektrickým startérem a v roce 1915 s prvním osmiválcem do V. V roce 1924 postavil General Motors vůbec první testovací trať na světě.

Rok 1940 znamenal uvedení první automatické převodovky na trh a už v roce 1964 překonal koncern GM metu 100 milionů aut. V roce 1972 začal jako první používat koncern GM figuríny při nárazových testech a v roce 1974 přišel s prvním airbagem (Mercedes ho měl až o deset let později).

General Motors: „americký sen“ v roce 1956

General Motors: „americký sen“ v roce 1956

V roce 1975 uvedl koncern do prodeje první vozy s katalyzátorem na světě. Pak ale sláva amerického automobilového průmyslu upadá a velkým prvenstvím se může GM pochlubit až v roce 2011, kdy začal prodávat Chevrolet Volt, první sériový plug-in hybrid na světě. Zajímavé také je, že k výrobě stovky milionů aut stačilo od roku 1991 koncernu GM pouhých 12 let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků