Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

34 komentářů

kejkl
24. června • 22:04

Mám 15 let staré auto s automatem, a když nemám P a otevřu dveře, tak píská a houká jako o život. Divil bych se, kdyby dnes a zejména v USA, auta na tohle řidiče neupozorňovala.

rzr
25. června • 7:52

On taky, když nebyl volič na P, obvykle nešel vytáhnout klíč ze zapalování. Jenže kombinace bezklíčového vstupu/startování a evolučního voliče nezachrání ani megafon. Taková ta sekvence - volič vrazím úplně dopředu(nebo nahoru) - vypnu motor - lezu ven - může skončit řidičem zavěšeným na spodní hraně dveří couvajícího auta, které píská a houká jako o život....

Neurotic
24. června • 11:31

Já bych spíše svolal majitele k IQ testu a pokud neprojdou tak odebrat řidičákB-]

rzr
24. června • 20:51

Já bych spíš toto řešení voliče automatu ocenil nějakou pěknou cenou. Třeba Darwin Award by tomu slušela. Přes 70 let se volič chová stejně a teď musí FCA přijít s takovým nesmyslem.

kolemjdoucí
24. června • 11:35

Majitele čeho??? Lidových vozů? ;-)

Neurotic
24. června • 11:49

To může být taky:-D ale pro začátek ty co neumí řadit ani na automatu:-))

Míra
24. června • 11:57

Jistě je spousta věcí, které zase neumíš ty a přesto je děláš.

Neurotic
24. června • 12:13

V takovém případě k tomu ovšem nemám papír, že to umím;-) Navíc to nejspíš nebude ani tak nebezpečné

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
24. června • 12:20

Ten papír neříká že to umíš, ale jen že to dělat můžeš.
Jestli chceš lepší svět, tak místo vysmívání a hloupých návrhů zkus sám někoho něco naučit. Protože to je jediná cesta - učit se, zdokonalovat a zlepšovat. Ne pořád něco zakazovat a odebírat řidičáky. Zakazováním se ještě nikdo nic nenaučil.

Sarcasticus
24. června • 12:32

I zakazováním se lidi učí - jak ty zákazy obcházet? ;-)

Míra
24. června • 12:50

To je fakt :-)
Ale to je jen vedlejší efekt a funguje jen na někoho. A původní problém se tím nijak nevyřeší.

Antiautomat
24. června • 10:43

jezisikriste, klasicka kulisa, PRND21 a basta! Preco zakazdym nieco, co je ludskemu ovladaniu prirodzene, treba za kazdu cenu sk.rvit kadejakymi patvarmi skombinovanymi s este pablbejsimi joystickmi a softvermi...

DDT
25. června • 1:26

ake prd PRND21, "B R I II A N" - mechanický ZF automat dvoukvalt...

colin
24. června • 21:12

Tak jako není nic jednoduššího, aby si ten člověk takový auto nekoupil, když se mu přeci nelíbí, jaký to má řezení.Z toho naděláte. Když nevím, co tam mám zařezeno, tak se podívám, co mi tam svítí ne :)

sokar
24. června • 11:41

PRND znám. To 1 a 2 je tam na co ?

Antiautomat
24. června • 13:12

@sokar: Niektore kusky maju moznost zaradit a drzat najnizsi stupen (maximalny tah), pripadne sa rozbiehat na dvojku (sneh apod), alebo brzdit (dolu kopcom tazke auto)...skratka moznost priamej kontroly volicom. U inych to moze byt zase 'L' (ako low). Ostatne aj preto, ked uz teda takuto prevodovku, radsej by som uvital (okrem tej znamej schemy), aj dodatocne 1+2, pripadne spomenute L (tych kombinacii je tam viac, zalezi od auta). Jednoduche, jasne, ucinne: co tam vrazis, to tam mas a nemusis sa s.rat s nejakymi manualnymi modmi, joystickmi a podobnymi pablbymi zalezitostami. Co je prave v tych obtiaznejsich situaciach vyborne.

sokar
24. června • 18:34

Dik za vysvětlení všem.

Míra
24. června • 11:52
Míra
24. června • 11:47

Na potřebuješ jet malými rychlostmi, nebo používat jen nejnižší stupně. Tím řekneš převodovce kam až smí řadit (buď jen jedničku, nebo až do dvojky). Důvodů je mnoho.

Míra
24. června • 11:48

Pardon, ne Na, ale Když...

Peter
24. června • 12:28

A co takhle například jízda s volnoběžkou nebo bez, a jízda s přívěsem. Je to změna módu řazení rychlostních stupňů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
24. června • 12:53

Moc nerozumím, šlo by to líp vysvětlit?

mex
24. června • 13:12

Drive byly automaty hloupe a kdyz si chtel z kopce brzdit motorem, tak tam automaticky prevodovka nasazela nejvyšší stupen a tys pak lehce uvařil brzdy. Proto tam je 1 a 2, tim te převodovce řekneš, ze výš radit nesmí a ty s přehledem brzdis motorem.

Míra
24. června • 13:15

Tomuhle samozřejmě rozumím, sám o tom přece píšu. Ale ta změna módu řazení a to tažení přívěsu...

Peter
24. června • 14:29

Řídicí jednotka je nastavena na optimální cestovní režim. Když potáhneš přívěs potřebuješ trochu jiný jízdní režim. Je to popsáno v každém manuálu k vozidlům, pokud daný typ má v nabídce i automat.

Míra
24. června • 11:29

Protože byznys, prachy, zisky. Vyrobit jeden univerzální plastový joystick a ten dávat do všech aut a podle typu auta jen měnit ovládací program je "nákladově optimální".

Míra
24. června • 11:44

Že to není ideální asi vidí každý. Problém je jen v tom, že dnešní společnost je tak nějak celkově na "optimalizaci" závislá. Všichni nutně potřebujeme mít práci, vydělávat, abychom mohli splácet nový dům, nové auto, uživit rodinu... a nejen to, chceme stále víc a víc, mít se líp... takže jsme všichni navzájem nuceni se neustále snažit vyrábět víc a levněji, aby se víc prodalo a my dostali výplatu a mohli ji zase hned utratit za nesmysly, aby zase jiní dostali výplatu, a tak dál a pořád dokola. Nejde vystoupit, ani to zastavit. Jde to jen zvyšovat a zrychlovat. Jednou to samozřejmě bouchne. A do té doby všichni budeme věřit, že se to nestane, nebo aspoň ne nám.
Musíme se tedy s joysticky smířit. I díky nim se dnes máme dobře.

Sarcasticus
24. června • 10:14

"Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. "
Nějaké úmrtí se už také vyskytlo - viz http://auto.idnes.cz/zamrel-mlady-herec-z-film... , ale kdoví, jestli nějak souviselo s tímto problémem?

sokar
24. června • 11:40

To sem si taky říkal. Beztak myslel že tam má P a ono to bylo N. :-(

Míra
24. června • 9:55

Moc se mi nelíbí auta, u kterých se vše dá vyřešit změnou softwaru.
Řidiči se sice ještě z nostalgie říká řidič, ale už auto neřídí. Je to jen uživatel, který dává pokyny řídícím jednotkám a ty určují co auto udělá.

Kuk Vykuk
24. června • 10:51

Formule 1 už má dávno plně robotizovaný starty a to se zase nelíbí mě. Mám radši lidskej faktor v podobě řidiče než soupeření programátorů.

Kuk Vykuk
24. června • 10:54

Na druhou stranu, když se ráno probudíte a zjistíte že vám přes noc bezdrátově udělali z vašeho auta nejrychlejší rodinej sedan na planetě tak to si nechám líbit :-D

rzr
24. června • 20:43

Na druhou stranu se Lexusu/Toyote povedl update, který znemožnil použití dotykového displaye. A cesta do práce bez klimatizace, ventilace, rádia a nebo neplánovaně taxíkem není to, z čeho by se člověk radoval.

Kuk Vykuk
26. června • 3:10

Ještě že to nehodilo modrou smrt :-D

Doporučujeme

Články odjinud