Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern FCA Fiat-Chrysler je specialista na svolávací akce. Není měsíce, aby se o nějaké nemluvilo. Letos musel italsko-americký koncern svolat do servisů už okolo 1,1 milionu aut kvůli zmatenému voliči automatické převodovky, kdy to sice vypadalo, že je páka v poloze P, ale byla v poloze R. Po uvolnění brzdy se tak auto dalo do pohybu.

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. Nyní byla svolávací akce rozšířena i na vozy Maserati, konkrétně na 13 092 modelů Quattroporte a Ghibli modelového roku 2014.

Ty mají sice jinak navržený volič osmistupňové automatické převodovky ZF, ale zjistilo se, že pokud se řidič „snaží“, může dojít ke stejnému problému. Koncern FCA nyní pracuje na softwarové úpravě, ale vývoj může trvat ještě několik měsíců.

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Je zvláštní, že Maserati muselo na popud amerického úřadu NHTSA svolat svá auta také, ačkoli používá jiný design voliče převodovky a automobilka neeviduje žádné nehody nebo problémy. Přesto dojde k úpravě převodovky tak, aby v případě, že nebude zvolen režim P, vydal palubní počítač akustický signál a elektronika zabrání autu v pohybu.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků