Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern FCA Fiat-Chrysler je specialista na svolávací akce. Není měsíce, aby se o nějaké nemluvilo. Letos musel italsko-americký koncern svolat do servisů už okolo 1,1 milionu aut kvůli zmatenému voliči automatické převodovky, kdy to sice vypadalo, že je páka v poloze P, ale byla v poloze R. Po uvolnění brzdy se tak auto dalo do pohybu.

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. Nyní byla svolávací akce rozšířena i na vozy Maserati, konkrétně na 13 092 modelů Quattroporte a Ghibli modelového roku 2014.

Ty mají sice jinak navržený volič osmistupňové automatické převodovky ZF, ale zjistilo se, že pokud se řidič „snaží“, může dojít ke stejnému problému. Koncern FCA nyní pracuje na softwarové úpravě, ale vývoj může trvat ještě několik měsíců.

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Je zvláštní, že Maserati muselo na popud amerického úřadu NHTSA svolat svá auta také, ačkoli používá jiný design voliče převodovky a automobilka neeviduje žádné nehody nebo problémy. Přesto dojde k úpravě převodovky tak, aby v případě, že nebude zvolen režim P, vydal palubní počítač akustický signál a elektronika zabrání autu v pohybu.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků