Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern FCA Fiat-Chrysler je specialista na svolávací akce. Není měsíce, aby se o nějaké nemluvilo. Letos musel italsko-americký koncern svolat do servisů už okolo 1,1 milionu aut kvůli zmatenému voliči automatické převodovky, kdy to sice vypadalo, že je páka v poloze P, ale byla v poloze R. Po uvolnění brzdy se tak auto dalo do pohybu.

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. Nyní byla svolávací akce rozšířena i na vozy Maserati, konkrétně na 13 092 modelů Quattroporte a Ghibli modelového roku 2014.

Ty mají sice jinak navržený volič osmistupňové automatické převodovky ZF, ale zjistilo se, že pokud se řidič „snaží“, může dojít ke stejnému problému. Koncern FCA nyní pracuje na softwarové úpravě, ale vývoj může trvat ještě několik měsíců.

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Je zvláštní, že Maserati muselo na popud amerického úřadu NHTSA svolat svá auta také, ačkoli používá jiný design voliče převodovky a automobilka neeviduje žádné nehody nebo problémy. Přesto dojde k úpravě převodovky tak, aby v případě, že nebude zvolen režim P, vydal palubní počítač akustický signál a elektronika zabrání autu v pohybu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků