Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla brzo dočkat nového člena. Jako první se ale musí dohodnout Francouzi a Italové.

Aktualizováno 12:30: Automobilka Renault právě vydala další tiskovou zprávu, ve které se k celé věci vyjadřuje. Podle ní se prý „rozhodla se zájmem prozkoumat tuto podnikovou kombinaci a prostudovat její příležitosti.“ Propojení by prý navíc mohlo zhodnotit celou alianci.

Koncern FCA dnes oznámí něco velkého. Co to přesně bude? Italsko-americká aliance dnes oznámila, že zvažuje spojení sil s francouzským Renaultem. Skupina Renault dnes oznámila, že dnes ráno zahájí zasedání, jehož předmětem bude právě tato spolupráce.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA tak podle všeho čeká pouze na vyjádření Francouzů. Spojení těchto dvou gigantů by vyústilo v jednu z největších automobilek na světě. Spojenectví by bylo navíc 50/50. To znamená, že by si byly společnosti naprosto rovny.

Renault je již součástí aliance s Nissanem a Mitsubishi. Skupina FCA by se tak mohla stát součástí i tohoto automobilového společenství. Nissan se ale k ničemu zatím nevyjádřil. Stejné spojení, které právě Italové s Francouzi chystají navíc tuto alianci před pár lety stvořilo, když se Renault spojil právě s Nissanem, pod vedením Carlose Ghosna.

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Koncern FCA již s Renaultem spolupracuje, ovšem pouze na užitkových vozech. Jedním z hlavních důvodů fúze tak bude zřejmě i sdílení platform pro osobní automobily. Pravdou je, že FCA mají v portfoliu značky s nejasnou budoucností. Pomoc v podobě sdílení by jim tak mohla zachránit krk.

Na oficiální prohlášení si ale musíme ještě počkat. Dojít by k němu mělo ještě dnes.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků