Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla brzo dočkat nového člena. Jako první se ale musí dohodnout Francouzi a Italové.

Aktualizováno 12:30: Automobilka Renault právě vydala další tiskovou zprávu, ve které se k celé věci vyjadřuje. Podle ní se prý „rozhodla se zájmem prozkoumat tuto podnikovou kombinaci a prostudovat její příležitosti.“ Propojení by prý navíc mohlo zhodnotit celou alianci.

Koncern FCA dnes oznámí něco velkého. Co to přesně bude? Italsko-americká aliance dnes oznámila, že zvažuje spojení sil s francouzským Renaultem. Skupina Renault dnes oznámila, že dnes ráno zahájí zasedání, jehož předmětem bude právě tato spolupráce.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA tak podle všeho čeká pouze na vyjádření Francouzů. Spojení těchto dvou gigantů by vyústilo v jednu z největších automobilek na světě. Spojenectví by bylo navíc 50/50. To znamená, že by si byly společnosti naprosto rovny.

Renault je již součástí aliance s Nissanem a Mitsubishi. Skupina FCA by se tak mohla stát součástí i tohoto automobilového společenství. Nissan se ale k ničemu zatím nevyjádřil. Stejné spojení, které právě Italové s Francouzi chystají navíc tuto alianci před pár lety stvořilo, když se Renault spojil právě s Nissanem, pod vedením Carlose Ghosna.

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Koncern FCA již s Renaultem spolupracuje, ovšem pouze na užitkových vozech. Jedním z hlavních důvodů fúze tak bude zřejmě i sdílení platform pro osobní automobily. Pravdou je, že FCA mají v portfoliu značky s nejasnou budoucností. Pomoc v podobě sdílení by jim tak mohla zachránit krk.

Na oficiální prohlášení si ale musíme ještě počkat. Dojít by k němu mělo ještě dnes.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků