Koncern FCA se nakonec spojí s francouzským PSA. Obě strany už uzavřely dohodu

48 komentářů

Castor
31. října • 17:50

Není to tak dlouho co krachovalo PSA a zachránil jej vstup čínské automobilky Dongfeng. Nyní krachuje FCA. Když se tihle dva žebráci spojí, co může vzniknout? Zase jenom žebrák v područí Dongfengu.

Assasin
31. října • 19:29

Cajnahudi jsou i v Daimleru.Volvo od doby převzetí každý rok navyšuje prodeje.To jsou fakta.V dnešním globálním světě to tak jednoduše je.Alfa samozřejmě zůstane s Maserati v portfoliu jako luxusní znacky. Spise bych vyřadil pseudo DS. Opel se velice uzko propojí s Peugeotem Citroenem a Fiatem.Jeep si pojede svoji ligu.Propoji to všechno sdílenou technikou a budou mít k dispozici špičkové platformy RWD i FWD. Tohle je dobrý tah. Musi si jen zachovat svou identitu.

mpolan
1. listopadu • 8:19

Ve sdílené technice si právě moc nedovedu představit to zachování identity. Tím spíš, když se najednou v té směsi sejdou čtyři značky, které cílí na stejného zákazníka, a tři navíc na stejných trzích. Jediný Opel se bude trochu vymykat, protože je "německý". Ale Fiat soupeří s PSA na domácích trzích a teď by měli spolupracovat? Nedovedu si to představit. Ani jedna ze značek například nemá momentálně nic pro budoucnost v nižší střední třídě. Až skončí Astra, nelze na ni navázat, konstrukčně patří GM. 308 je hezká, ale stará. Tipo lowendové. Citroën nemá nic. A v téhle třídě nelze vsadit jen na SUV. To samé je střední třída, tam mají jen novou 508. Ale navázat s ní na Insignii bude těžké.
Nová vlna v Alfě Romeo se, jak vidno na prodejích, příliš nepovedla. Maserati taky kdovíjak netáhne. Bude mít vůbec PSA sílu ty dvě značky marketingově umístit na trh tak, aby nebyly jen černou dírou na peníze? Tavares je génius, to mu nelze upřít, ale tady si zjevně vzal příliš velké sousto a PSA na tom bude tratit. Naopak, Fiat se vytáhne, protože od PSA bude muset dostat elektrické platformy a komponenty (sám nic nemá).

Ffff
1. listopadu • 21:11

Můžu se zeptat proč tady pořád píšete o tom co bude dělat PSA s FCA? Kdyz oba koncerny to budou mít rozdělené fifty fifty? Plus to vypadá že tam bude klauzule o tom že o masarati a alfje bude rozhodovat pouze FCA

Jan
31. října • 19:28

A kolik ty žebráku vlastní ten Číňan procent v PSA? A kolik naopak vlastní francouzi procent ve společné fabrice v Číně? Když už se chceš něčím ohánět, tak si to aspoň zjisti, ty plácale. Nazývat někoho žebrákem, kdo zrovna nedávno koupil automobilku, to je slušná debilita.

Astra
31. října • 20:34

Ano, nedávno koupil Opel a protože je to žebrák, tak mu na to musel opět půjčit Číňan.

pacho
31. října • 21:17

pozri sa , či je PSA žebrák, alebo nie, to je uhol pohľadu, ktorý Ti neberiem. PSA , vo veľmi krátkom čase vytiahla Opel z červených čísiel a opel chrli jeden úspešný model za druhým. ČI sa Ti to páči, alebo nie, PSA v súčasnosti určuje trendy v atomotíve v rámci europy.

Astra
1. listopadu • 9:03

Trendy v Evropě? Možná tak v Litoměřicích. Můžeme si to rozebereme po jednotlivých třídách v mainstreamu.
V kategorii mini určuje trendy Fiat 500, v kategorii malých aut Clio, kompakty Golf, ve střední třídě Passat, malá MPV 500L, střední MPV Scenic, velká MPV Alhambra/Sharan, malé srossovery Captur, střední SUV Tiguan, velké SUV SantaFe.
Ani v jedné kategorii nevidím Peugeot, Opel nebo Citroen.
A v prémii je DS za totálního trotla, který určuje leda to, jak prémii určitě nedělat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. listopadu • 10:12

A podle čeho ty "trendy" stanovuješ? Jestli jen podle prodejů, to opravdu o trendech nic nevypovídá, maximálně tak o oblibě nějakého konkrétního modelu.
Fiat 500 rozhodně ne, 500L už vůbec ne, ostatní výrobci na jimi nastavený "styl" otevřeně kašlou. Jsou to zastaralé kusy mimo současný trend. U velkých SUV udává trend spíš prémiový segment a ostatní se jim snaží přiblížit. Totéž od střední třídy výše v klasických vozech (škrtni si Passat). Souhlasit se dá s Golfem a Cliem, u MPV bych váhal mezi Scénicem a C4 Spacetourer. Scénic byl historicky první, ale teď spíš šel trochu stranou a C4 je více MPV. Dokonce bych si troufl tvrdit, že trend v MPV udává právě PSA s dvojicí Rifter/Berlingo, které u mnoha lidí právě ta MPV nahrazují. Tiguan je taky otazníkem, ostatní na jeho pojetí rovněž zjevně kašlou, tady bych spíš jako nositele trendu viděl Qashqai. A je otázkou, zda 3008/5008 se svým pojetím stylově laděných cross-SUV nejsou více ukazateli trendu, než ten Tiguan. Protože v tom segmentu jedou v prodejích především předokolky. Velká MPV jsou mrtvý segment,
DS si jede jiné pojetí "prémie", které staví více na designu, než na monstrózních motorech a výkonech (a to už u německé prémie taky není pravda).

.
1. listopadu • 10:32

Trendy samozřejmě nastavuje ten, kdo nejvíce prodává v dané kategorii. Je to stejné v televizích, v mobilech, v ledničkách a i v autech.

mpolan
1. listopadu • 11:16

To je, samozřejmě, naprostý nesmysl. Trendy nastavuje ten, kdo zavádí nové technologie, nové směry a myšlení, nebo nové koncepce. Volkswagen je evropsky největší prodejce, a přesto není tím, kdo přichází s nejvíce novými myšlenkami. Bere osvědčené věci a prodává je ve svém tradičním kabátku, ale jen málokdy udává trendy.

pacho
1. listopadu • 12:44

presne tak, pred rokmi, prišiel Renault s bezklúčovým prístupom, a veľmi sa na tom popálil a teraz je to bežný štandard. v 2013-tom prišiel Peugeot pri 308 s novým rozhraním, kde sa ovládalo všetko, bolo to veľmi kritizované a nakoniec sa toho chytili všetký automobilky a VAG to dotiahol do dokonalosti, že si čudlíkom nenastavíš ani hlasitosť. Pred rokmi prišlo tuším BMW s s voličom jazdných režimov (citroe už dávno používal pačku nad volantom ako volič), Peugeot to zaviedol cca pred troma rokmi, a VAG , teraz s veľkou slávovo ruší voliče ala Kyjak, a zavádza trocha inteligentnejší volič. Premiestnenie rozhrania zo spodnej časti, do zorného poľa už dávno frčí a VAG ho teraz zavádza.Peugeot mal už v roku 2013 v základe led svetlá (vo výbave alure) , Digitálny prístrojový štít tiež frčí už niekoľko rokov, a VAG ho teraz zavádza ako príplatkovú výbavu atd. atd, tak mi napíš kto zavádza nové trendy??: VAG zavádza akorát nove trendy v príplatkových výbavach, kde to pri skále dotiahol k dokonalosti, že sa pripláca aj predpríprava na ťažné.

mpolan
1. listopadu • 13:03

Ano, tohle je přesně, co znamená udávání trendů. VW umí udávat trend v šetření nákladů, na to jsou mistři. Nakonec... jejich marketingová prohlášení o "nových modelech", i když se jedná jen o facelift, to je nejlepší důkaz. Ale vlastně to taky udává trend. Jen ne ten správný.

Shimi
31. října • 21:46

PSA že určuje trendy? Tak ten byl dobrej :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
1. listopadu • 8:50

zrejme si zaspal dobu, ale je to tak a je to dobré. VAG, len dobieha konkurenciu, jedine čo majú dobré, že majú výborny marketing a nemecký trh je najväčší vrámci europy.

Máňa von Schrank
31. října • 17:41

Nakonec je všechny koupí VW a zešrotuje.

Axel Toronto (xax41)
1. listopadu • 2:38

VW naopak přemýšlí co prodat, protože jim to velikášství už přerůstá přes hlavu.

Kankunen
31. října • 12:49

S Lancii, Maserati a Alfou se PSA mazat nebude. První dva skončí a Alfa dostane PSA techniku.

JK
31. října • 13:51

Tak Lancii zařízl už samotný Fiat, že ještě pořád prodávají doma Ypsilonku na tom asi stejně nic nezmění. Ale kdo ví. Než zaříznout Maserati dává větší smysl zaříznout DS a na Maserati trochu zapracovat. Přece jen bude snazší přesvědčit lidi, že Maserati je vyladěno, než že DS je prémie. Alfa s PSA technikou nemá cenu, to ji můžou raději říznout. 159 se dodnes "nadává do Oplu". Naopak vývoj Giulie by se mohl promítnout do nějakých zábavnějších modelů od PSA a PSA, by zase mohla dodávat dnes tolik potřebné hračky pro děti na paluby. Jsem na to zvědav. Pokud opravdu chtějí spolupracovat, tak by to mohlo mít docela zajímavé výsledky. Pokud do toho ale jdou každý čistě jen s vidinou se na tom druhém ukojit, tak to může skončit i velice nehezky.

Hernandez
31. října • 14:09

Kvalita vozů je pouze jedna stránka. Druhá, která též rozhoduje o výběru, to je kvalita prodeje, servisu a celého zastoupení pro daný region. Tady budou muset zapracovat fest, jinak nemají šanci. Němci, Japonci, Korejci, ti všichni mají profesionálnější přístup k zákazníkovi.

Roman
31. října • 13:14

Alfa s technikou PSA? Tak to nemá význam držet Alfu při životě.

kari
31. října • 13:50

Na druhou stranu 508 s technikou Giulie by bylo super :-D

mpolan
31. října • 17:42

Moc drahé na mainstreamové auto.

mpolan
31. října • 13:08

Maserati je něco, co PSA chybí do současné nabídky. To by mohli zachovat. Lancia bude asi mrtvá značka. Je něco, co by mohli využít z Alfy? Třeba motory pro DS?
Ale PSA se tím aspoň otevře americký trh, kde zatím v podstatě vůbec nebyli.

Ffff
31. října • 22:35

Pane vaše myšlenky a názory mě strašně baví

mpolan
1. listopadu • 8:02

Moudrý pochopí, hlupák se směje. Na více totiž nemá. Tak se klidně smějte dál.

.
31. října • 17:42

Peugeot v USA byl, skončil neslavně a zdrhnul se staženým ocasem. Jen si vzpomeň čím jezdil inspektor Colombo.

mpolan
1. listopadu • 8:09

Jasně, to je ale pradávná historie. Beru teď v úvahu současnost, ne pravěk. Na amerických trzích se PSA příliš nevyskytuje, ale Fiat tam má rozšířené a oblíbené zastoupení jak v severní (Chrysler, Jeep, Dodge), tak jižní (Fiat Brasil) polovině kontinentu.

Karel
31. října • 12:44

Dobrou zprávou je, že Peugeot má teď slušné návrháře, tak by Fiat zas mohl chvíli vyrábět pohledná auta. Nyní je to tragédie. V dodávkách spolupracují léta a funguje to skvěle. Že budou Fiaty na podvozku Peugeotu, mi vůbec nevadí.

k.ik
31. října • 12:33

To nemůžou spolupracovat bez propojení jako jiné automobilky?

Karel
31. října • 12:49

Pro Francouze to bude výhodné, že do emisní flotily získají další malé nízkoemisní auta. Otevře to pak mít větší prostor pro něco francouzského silnějšího. Aby aspoň svého prezidenta nemuseli vozit na podvalu.

petr r. (petrumr)
31. října • 15:20

S tím bych byl opatrný, protože fiat musí vyrábět elektrickou 500 která je pěkně ztrátová a ještě chce přeci získat papírově teslu.

Ďoďo
31. října • 18:08

Zla sprava pre Teslu.Fiat uz nebude musieť platiť Tesle miliardy eur vypalneho za emisne kredity.

Roman
31. října • 12:08

Prijde mi to jako znehodnocení značek Jeep a Dodge.

petr r. (petrumr)
31. října • 15:18

ty si myslíš, že jeep je vrtulník?

mpolan
31. října • 11:14

Místo, aby nechali neschopný Fiat prostě zaniknout, tak ho bude PSA zkoušet zachraňovat? Achjo...

xdc
31. října • 12:16

Fiaty budú deriváty od Peugeotov tak ako Opel Corsa je derivát P208, bonitný tam je Chrysler...

mpolan
31. října • 13:09

No jo, ale nestačí jedna problémová značka (Opel)? Proč se starat o celou další řadu problémů (Fiat, Alfa, Chrysler, Lancia...) Vždyť z celého toho italsko-amerického konglomerátu je zajímavý akorát Jeep a Dodge.

Ffff
31. října • 18:12

Tvl. Ty jsi šašek na entou

tonda
31. října • 17:09

Ale je tam i Ferrari...

.
31. října • 17:36

Ferrari už dávno nepatří pod FCA.

Jedna Bedna
31. října • 17:34

v tomhle paketu není

Roman
31. října • 13:22

A co je zajímavé na Peugeotu a Citroenu?

mpolan
31. října • 17:45

Třeba moderní technika nezbytná pro plnění emisních norem. Fiat má kulové a k tomu tisíckrát vyvařenou a už notně okoukanou pětistovku.

petr r. (petrumr)
31. října • 15:17

napiš jaký vlastníš auto? Technologie, které převezmou jiné automobilky...............

kari
31. října • 13:47

Bohužel to jediné zajímavé už je na Peugeotech a Citroenech jen design (dle chuti každého)
Tím to končí a začíná. A to patří (patřil) Peugeot k mým oblíbeným značkám. Postupně ale začíná v mých očích ztrácet. Spoustu SUV, ale vše předohrab, největší benzín 1,6 a v zanevření na manuální převodovky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
31. října • 15:45

ale PHEV 4x4 300HP :-P

kari
31. října • 15:58

Bavíme se o autech s motorem, nikoli o mixéru na zadní nápravě :-D

Doporučujeme

Články odjinud