Koncern FCA se nakonec spojí s francouzským PSA. Obě strany už uzavřely dohodu

mpolan  |  31. 10. 2019 11:14

Místo, aby nechali neschopný Fiat prostě zaniknout, tak ho bude PSA zkoušet zachraňovat? Achjo...

Odpovědět  |   | 
xdc  |  31. 10. 2019 12:16

Fiaty budú deriváty od Peugeotov tak ako Opel Corsa je derivát P208, bonitný tam je Chrysler...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 10. 2019 13:09

No jo, ale nestačí jedna problémová značka (Opel)? Proč se starat o celou další řadu problémů (Fiat, Alfa, Chrysler, Lancia...) Vždyť z celého toho italsko-amerického konglomerátu je zajímavý akorát Jeep a Dodge.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  31. 10. 2019 13:22

A co je zajímavé na Peugeotu a Citroenu?

Odpovědět  |   | 
kari  |  31. 10. 2019 13:47

Bohužel to jediné zajímavé už je na Peugeotech a Citroenech jen design (dle chuti každého)
Tím to končí a začíná. A to patří (patřil) Peugeot k mým oblíbeným značkám. Postupně ale začíná v mých očích ztrácet. Spoustu SUV, ale vše předohrab, největší benzín 1,6 a v zanevření na manuální převodovky.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  31. 10. 2019 15:45

ale PHEV 4x4 300HP

Odpovědět  |   | 
kari  |  31. 10. 2019 15:58

Bavíme se o autech s motorem, nikoli o mixéru na zadní nápravě

Odpovědět  |   | 

napiš jaký vlastníš auto? Technologie, které převezmou jiné automobilky...............

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 10. 2019 17:45

Třeba moderní technika nezbytná pro plnění emisních norem. Fiat má kulové a k tomu tisíckrát vyvařenou a už notně okoukanou pětistovku.

Odpovědět  |   | 
tonda  |  31. 10. 2019 17:09

Ale je tam i Ferrari...

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  31. 10. 2019 17:34

v tomhle paketu není

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 10. 2019 17:36

Ferrari už dávno nepatří pod FCA.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  31. 10. 2019 18:12

Tvl. Ty jsi šašek na entou

Odpovědět  |   | 
Roman  |  31. 10. 2019 12:08

Prijde mi to jako znehodnocení značek Jeep a Dodge.

Odpovědět  |   | 

ty si myslíš, že jeep je vrtulník?

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  31. 10. 2019 12:33

To nemůžou spolupracovat bez propojení jako jiné automobilky?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  31. 10. 2019 12:49

Pro Francouze to bude výhodné, že do emisní flotily získají další malé nízkoemisní auta. Otevře to pak mít větší prostor pro něco francouzského silnějšího. Aby aspoň svého prezidenta nemuseli vozit na podvalu.

Odpovědět  |   | 

S tím bych byl opatrný, protože fiat musí vyrábět elektrickou 500 která je pěkně ztrátová a ještě chce přeci získat papírově teslu.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  31. 10. 2019 18:08

Zla sprava pre Teslu.Fiat uz nebude musieť platiť Tesle miliardy eur vypalneho za emisne kredity.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  31. 10. 2019 12:44

Dobrou zprávou je, že Peugeot má teď slušné návrháře, tak by Fiat zas mohl chvíli vyrábět pohledná auta. Nyní je to tragédie. V dodávkách spolupracují léta a funguje to skvěle. Že budou Fiaty na podvozku Peugeotu, mi vůbec nevadí.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  31. 10. 2019 12:49

S Lancii, Maserati a Alfou se PSA mazat nebude. První dva skončí a Alfa dostane PSA techniku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 10. 2019 13:08

Maserati je něco, co PSA chybí do současné nabídky. To by mohli zachovat. Lancia bude asi mrtvá značka. Je něco, co by mohli využít z Alfy? Třeba motory pro DS?
Ale PSA se tím aspoň otevře americký trh, kde zatím v podstatě vůbec nebyli.

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 10. 2019 17:42

Peugeot v USA byl, skončil neslavně a zdrhnul se staženým ocasem. Jen si vzpomeň čím jezdil inspektor Colombo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 08:09

Jasně, to je ale pradávná historie. Beru teď v úvahu současnost, ne pravěk. Na amerických trzích se PSA příliš nevyskytuje, ale Fiat tam má rozšířené a oblíbené zastoupení jak v severní (Chrysler, Jeep, Dodge), tak jižní (Fiat Brasil) polovině kontinentu.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  31. 10. 2019 22:35

Pane vaše myšlenky a názory mě strašně baví

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 08:02

Moudrý pochopí, hlupák se směje. Na více totiž nemá. Tak se klidně smějte dál.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  31. 10. 2019 13:14

Alfa s technikou PSA? Tak to nemá význam držet Alfu při životě.

Odpovědět  |   | 
kari  |  31. 10. 2019 13:50

Na druhou stranu 508 s technikou Giulie by bylo super

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 10. 2019 17:42

Moc drahé na mainstreamové auto.

Odpovědět  |   | 
JK  |  31. 10. 2019 13:51

Tak Lancii zařízl už samotný Fiat, že ještě pořád prodávají doma Ypsilonku na tom asi stejně nic nezmění. Ale kdo ví. Než zaříznout Maserati dává větší smysl zaříznout DS a na Maserati trochu zapracovat. Přece jen bude snazší přesvědčit lidi, že Maserati je vyladěno, než že DS je prémie. Alfa s PSA technikou nemá cenu, to ji můžou raději říznout. 159 se dodnes "nadává do Oplu". Naopak vývoj Giulie by se mohl promítnout do nějakých zábavnějších modelů od PSA a PSA, by zase mohla dodávat dnes tolik potřebné hračky pro děti na paluby. Jsem na to zvědav. Pokud opravdu chtějí spolupracovat, tak by to mohlo mít docela zajímavé výsledky. Pokud do toho ale jdou každý čistě jen s vidinou se na tom druhém ukojit, tak to může skončit i velice nehezky.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  31. 10. 2019 14:09

Kvalita vozů je pouze jedna stránka. Druhá, která též rozhoduje o výběru, to je kvalita prodeje, servisu a celého zastoupení pro daný region. Tady budou muset zapracovat fest, jinak nemají šanci. Němci, Japonci, Korejci, ti všichni mají profesionálnější přístup k zákazníkovi.

Odpovědět  |   | 
Máňa von Schrank  |  31. 10. 2019 17:41

Nakonec je všechny koupí VW a zešrotuje.

Odpovědět  |   | 

VW naopak přemýšlí co prodat, protože jim to velikášství už přerůstá přes hlavu.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Castor  |  31. 10. 2019 17:50

Není to tak dlouho co krachovalo PSA a zachránil jej vstup čínské automobilky Dongfeng. Nyní krachuje FCA. Když se tihle dva žebráci spojí, co může vzniknout? Zase jenom žebrák v područí Dongfengu.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  31. 10. 2019 19:28

A kolik ty žebráku vlastní ten Číňan procent v PSA? A kolik naopak vlastní francouzi procent ve společné fabrice v Číně? Když už se chceš něčím ohánět, tak si to aspoň zjisti, ty plácale. Nazývat někoho žebrákem, kdo zrovna nedávno koupil automobilku, to je slušná debilita.

Odpovědět  |   | 
Astra  |  31. 10. 2019 20:34

Ano, nedávno koupil Opel a protože je to žebrák, tak mu na to musel opět půjčit Číňan.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 10. 2019 21:17

pozri sa , či je PSA žebrák, alebo nie, to je uhol pohľadu, ktorý Ti neberiem. PSA , vo veľmi krátkom čase vytiahla Opel z červených čísiel a opel chrli jeden úspešný model za druhým. ČI sa Ti to páči, alebo nie, PSA v súčasnosti určuje trendy v atomotíve v rámci europy.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  31. 10. 2019 21:46

PSA že určuje trendy? Tak ten byl dobrej

Odpovědět  |   | 
pacho  |  01. 11. 2019 08:50

zrejme si zaspal dobu, ale je to tak a je to dobré. VAG, len dobieha konkurenciu, jedine čo majú dobré, že majú výborny marketing a nemecký trh je najväčší vrámci europy.

Odpovědět  |   | 
Astra  |  01. 11. 2019 09:03

Trendy v Evropě? Možná tak v Litoměřicích. Můžeme si to rozebereme po jednotlivých třídách v mainstreamu.
V kategorii mini určuje trendy Fiat 500, v kategorii malých aut Clio, kompakty Golf, ve střední třídě Passat, malá MPV 500L, střední MPV Scenic, velká MPV Alhambra/Sharan, malé srossovery Captur, střední SUV Tiguan, velké SUV SantaFe.
Ani v jedné kategorii nevidím Peugeot, Opel nebo Citroen.
A v prémii je DS za totálního trotla, který určuje leda to, jak prémii určitě nedělat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 10:12

A podle čeho ty "trendy" stanovuješ? Jestli jen podle prodejů, to opravdu o trendech nic nevypovídá, maximálně tak o oblibě nějakého konkrétního modelu.
Fiat 500 rozhodně ne, 500L už vůbec ne, ostatní výrobci na jimi nastavený "styl" otevřeně kašlou. Jsou to zastaralé kusy mimo současný trend. U velkých SUV udává trend spíš prémiový segment a ostatní se jim snaží přiblížit. Totéž od střední třídy výše v klasických vozech (škrtni si Passat). Souhlasit se dá s Golfem a Cliem, u MPV bych váhal mezi Scénicem a C4 Spacetourer. Scénic byl historicky první, ale teď spíš šel trochu stranou a C4 je více MPV. Dokonce bych si troufl tvrdit, že trend v MPV udává právě PSA s dvojicí Rifter/Berlingo, které u mnoha lidí právě ta MPV nahrazují. Tiguan je taky otazníkem, ostatní na jeho pojetí rovněž zjevně kašlou, tady bych spíš jako nositele trendu viděl Qashqai. A je otázkou, zda 3008/5008 se svým pojetím stylově laděných cross-SUV nejsou více ukazateli trendu, než ten Tiguan. Protože v tom segmentu jedou v prodejích především předokolky. Velká MPV jsou mrtvý segment,
DS si jede jiné pojetí "prémie", které staví více na designu, než na monstrózních motorech a výkonech (a to už u německé prémie taky není pravda).

Odpovědět  |   | 
.  |  01. 11. 2019 10:32

Trendy samozřejmě nastavuje ten, kdo nejvíce prodává v dané kategorii. Je to stejné v televizích, v mobilech, v ledničkách a i v autech.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 11:16

To je, samozřejmě, naprostý nesmysl. Trendy nastavuje ten, kdo zavádí nové technologie, nové směry a myšlení, nebo nové koncepce. Volkswagen je evropsky největší prodejce, a přesto není tím, kdo přichází s nejvíce novými myšlenkami. Bere osvědčené věci a prodává je ve svém tradičním kabátku, ale jen málokdy udává trendy.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  01. 11. 2019 12:44

presne tak, pred rokmi, prišiel Renault s bezklúčovým prístupom, a veľmi sa na tom popálil a teraz je to bežný štandard. v 2013-tom prišiel Peugeot pri 308 s novým rozhraním, kde sa ovládalo všetko, bolo to veľmi kritizované a nakoniec sa toho chytili všetký automobilky a VAG to dotiahol do dokonalosti, že si čudlíkom nenastavíš ani hlasitosť. Pred rokmi prišlo tuším BMW s s voličom jazdných režimov (citroe už dávno používal pačku nad volantom ako volič), Peugeot to zaviedol cca pred troma rokmi, a VAG , teraz s veľkou slávovo ruší voliče ala Kyjak, a zavádza trocha inteligentnejší volič. Premiestnenie rozhrania zo spodnej časti, do zorného poľa už dávno frčí a VAG ho teraz zavádza.Peugeot mal už v roku 2013 v základe led svetlá (vo výbave alure) , Digitálny prístrojový štít tiež frčí už niekoľko rokov, a VAG ho teraz zavádza ako príplatkovú výbavu atd. atd, tak mi napíš kto zavádza nové trendy??: VAG zavádza akorát nove trendy v príplatkových výbavach, kde to pri skále dotiahol k dokonalosti, že sa pripláca aj predpríprava na ťažné.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 13:03

Ano, tohle je přesně, co znamená udávání trendů. VW umí udávat trend v šetření nákladů, na to jsou mistři. Nakonec... jejich marketingová prohlášení o "nových modelech", i když se jedná jen o facelift, to je nejlepší důkaz. Ale vlastně to taky udává trend. Jen ne ten správný.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  31. 10. 2019 19:29

Cajnahudi jsou i v Daimleru.Volvo od doby převzetí každý rok navyšuje prodeje.To jsou fakta.V dnešním globálním světě to tak jednoduše je.Alfa samozřejmě zůstane s Maserati v portfoliu jako luxusní znacky. Spise bych vyřadil pseudo DS. Opel se velice uzko propojí s Peugeotem Citroenem a Fiatem.Jeep si pojede svoji ligu.Propoji to všechno sdílenou technikou a budou mít k dispozici špičkové platformy RWD i FWD. Tohle je dobrý tah. Musi si jen zachovat svou identitu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 11. 2019 08:19

Ve sdílené technice si právě moc nedovedu představit to zachování identity. Tím spíš, když se najednou v té směsi sejdou čtyři značky, které cílí na stejného zákazníka, a tři navíc na stejných trzích. Jediný Opel se bude trochu vymykat, protože je "německý". Ale Fiat soupeří s PSA na domácích trzích a teď by měli spolupracovat? Nedovedu si to představit. Ani jedna ze značek například nemá momentálně nic pro budoucnost v nižší střední třídě. Až skončí Astra, nelze na ni navázat, konstrukčně patří GM. 308 je hezká, ale stará. Tipo lowendové. Citroën nemá nic. A v téhle třídě nelze vsadit jen na SUV. To samé je střední třída, tam mají jen novou 508. Ale navázat s ní na Insignii bude těžké.
Nová vlna v Alfě Romeo se, jak vidno na prodejích, příliš nepovedla. Maserati taky kdovíjak netáhne. Bude mít vůbec PSA sílu ty dvě značky marketingově umístit na trh tak, aby nebyly jen černou dírou na peníze? Tavares je génius, to mu nelze upřít, ale tady si zjevně vzal příliš velké sousto a PSA na tom bude tratit. Naopak, Fiat se vytáhne, protože od PSA bude muset dostat elektrické platformy a komponenty (sám nic nemá).

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  01. 11. 2019 21:11

Můžu se zeptat proč tady pořád píšete o tom co bude dělat PSA s FCA? Kdyz oba koncerny to budou mít rozdělené fifty fifty? Plus to vypadá že tam bude klauzule o tom že o masarati a alfje bude rozhodovat pouze FCA

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

21.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 97 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A