Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

43 komentářů

Benzín
12. dubna • 19:26

Co se děje, že splaskával ten elektrický sen?https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-z-fi... ...

Kuk Vykuk
13. dubna • 15:39

Tesla zjistila že stávají linka na baterie vyrobí víc než mysleli, tak proč by cpali víc do rozšiřování.

Benzín
13. dubna • 16:28

Opradu, není v tom něco jiného? ...Navzdory úspěšnému evropskému tažení Modelu 3 dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí klesly proti předchozím třem měsícům o 30 procent.....
....Panasonic vykázal z výroby baterií pro elektrické vozy Tesly za loňský fiskální rok provozní ztrátu přes 20 miliard JPY (4,1 miliardy Kč)....Hele kluku a jedno upřesnění, všichni Teslobijci věří tomu, jak Tesla vyrábí baterky.... Leda tak prd. Přesnější formulace je, že koupí od Panasoniku baterky, ten jim milostivě na ně vyrazí logo Tesla a pak je Tesla napere do batrery packu.

Art Vandelay
14. dubna • 20:41

Dopyt isiel dole len Modelu S/X kvoli znizenej dotacii v USA, ludia skratka nakupili v novembri a decembri. Tsk ist sa caka na verziu s dlhsim dojazdom a novy interier. S Modelom 3 je vsetko ok, len sa ich dost nachadza v tranzite.

Art Vandelay
14. dubna • 20:44

K tym baterkam, Tesla si dava patentovat veci okolo baterii, kupuje firmu ktora ma tiez nejake patenty, mam pocit, ze Panasonic ide na druhu kolaj, vyzera to, ze v v Cine s nimi uz ani nepocitaju...

Omasta
11. dubna • 0:55

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Kuk Vykuk
11. dubna • 14:54

Ty se hlavně nech vyšetřit ty kaslíku.B-]

Art Vandelay
11. dubna • 15:06

Kazdy z nas asi zije v nejakej bubline, Omasta vyzera, ze ma jednu galaxiu len sam pre seba...

paradoxy
11. dubna • 8:59

Mě by jenom zajímalo, když bude vnitřní baterie vybitá a přenosná baterie do ní bude "přečerpávat" za jízdy energii, tak na co to vlastně v tu chvíli pojede? Jak velké bude muset být úložište bateríí u "benzínek" a jaký tam by měl být dimenzovaný přívod el. energie, když je energetická hustota baterií podstatně menší než u stávajích PHM? Tzn. pro doplnění stejného ekvivalentu energie, jakou je možné uchovávat v cisternách na PHM, by byl nutný mj. podstatě větší úložný prostor, který by navíc musel řešit i komplikovanější manipulaci s jednotlivými bateriovými krabicemi. A také na dobíjení velkého množství krabic současně by nemusel stačit noční čas, pokud by na to přívod energie nebyl dostatečně nadimenzován. Zkrátka můžeme si představit mnohé technické detaily, kvůli kterým asi neuspěly firmy, které se už v minulosti několikrát pokoušely budovat infrastrukturu pro výměnu baterií v elektromobilech.

josephko
8. dubna • 12:54

Som zvedavý, logo ktorej firmy prilepia Tesle na kapotu - Lancia, Alfa-Romeo, Chrysler či dokonca Fiat? :-)
Inak by to bolo veľmi zaujímavé, keby napr. v Európe najviac Tesiel predával Fiat...
Z tohto ale vyplýva jedno ponaučenie: aj predpisy EÚ existujú len na to, aby sa obchádzali.

bzzz
8. dubna • 13:47

Na druhou stranu Tesla s karoserii od Lancie nebo Alfy, hmm... ;-)

Lord Owl
9. dubna • 7:46

Tesla Thesis, to bych bral....

Marek71
8. dubna • 21:34

Pod FCA patří i Ferrari a Maserati, ne? :-)

paradoxy
8. dubna • 12:45

Takže TESLA jako výrobce elektromobilů bude přispívat k dalšímu znečišťování ovzduší prostřednictvím emisí ze spalovacích motorů jiných automobilek. Tomuto podlému a neekologickému chování firmy TESLA by snad mohlo zabránit jen to, že o jejich výrobky nebude mít nikdo zájem. Všichni opravdu ekologicky smýšlející jedinci by proto měli elektromobily TESLA kvůli takovému chování firmy odmítat!

Joe Doe
8. dubna • 12:34

"I takto se bojuje proti přísným emisním normám Evropské unie."No jo, niekto proti nim bojuje (kartelova nemecka trojka Daimler, BMW a VAG), iny ich bez problemov plni.

bzzz
8. dubna • 11:03

Ropni dinosauri budou sponzorovat Muskuv elektricky sen ;-)

Kuk Vykuk
11. dubna • 14:52

Voni už ho sponzorujou dávno, to jen ty ses zrovna probudil z vopice. :-D

jozka
8. dubna • 10:24

A pak ze je racketeering trestnej :-D

Art Vandelay
8. dubna • 11:49

Trochu si mylis pojmi a dojmi, ale to tu je bezne...

jozka
8. dubna • 12:33

Tak hlavne, ze pojmI a dojmI :-DPlatba Tesle resi neexistujici problem (placeni za emise sodovkoveho plynu). Raketa jak vysita.

Art Vandelay
8. dubna • 12:55

Na gramatike popracujem, ale ten tvoj sodovkovy plyn sposobuje, ze napriklad Miami bude o par rokov pod vodou, v CZ/SK budeme mat tropicke choroby:https://www.miamiherald.com/news/local/community/miam... ... https://www.wired.com/story/by-2080-tropical-di... ... ale vsak ty vies googlovat...

883ccm
8. dubna • 14:16

Jenže ten sodovkový plyn vypouští i dehťáky a není to takový nepoměr jako v případě NOx, kdy nás dusí 10:1. Navíc na celkové produkci CO2 se osobní doprava podílí zanedbatelným procentem, do 5% max. Zato sazomety nám nadělují jemných sazí na desítky procent případů rakoviny plic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
8. dubna • 14:33

Podla tohto zdroja to je 14% (nie 5%)https://www.epa.gov/ghgemissions/global-green... ...
Avsak, ked sa pozrieme na tabulku len USA, je to 28%https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-gree... ...

jozka
8. dubna • 13:50

Za par (asi 61) let... A ano, je logicke omezit spalovaci motory, ktere delaji v celkovem mnozstvi par procent a nahradit je elektrem napajenym z velke casti z uhelek :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
8. dubna • 14:50

vis ono omezeni spalovacich motoru ale neznamena ze jen prestanou jezdit nektera auta se spalovacim motorem, zaroven s tim prestanou z velke casti fungovat i rafinerie a prestane se ve velkem i na mnoha mistech tezit, coz omezi i spalovani prebytecneho plynu na danych tezebnich vezich, vseho vsudy pak nepujde jen o tech par procent, ale mozna i o desitky procent, je potreba se na celou tu zalezitost divat z vetsi perspektivi, a ne jen zoomovat na samotne fosilni auto na silnici coby finalni produkt ;-)

jozka
8. dubna • 20:32

:-DAno, to je prece znamo, ze ropny prumysl zasobuje jen rafinerie vyrabejici PHM. S vam je kluci sranda. Hlavni je videt to ze stejne perspektivI. Ze vy mate stejnou zakladku?

Art Vandelay
8. dubna • 14:17

Hmm, vidim ze rad prekrucas. O 61 rokov na Alijaske, prve tropicke choroby su uz v Chorvatsku, tak isto je to s vyskytom kliestov v nasom regione. Veci sa prudko menia. Uholne elektrarne sa hlavne v EU a USA zatvaraju, este sa musi pridat Cina.

jozka
8. dubna • 14:40

Ze bysme se konecne dostavali na podnebi jako ve stredoveku?Nemci sice slavnostne prisahali, ze uzavrou vsechny jaderne a do dvaceti let i ty uhelne, ale vrabci si cvrlikaji, ze krome otevreni novych uhelnych (Datteln 4) to nebude mozna tak horke ani se zavrenim tech jadernych. Leda by nasli zpusob jak docilit, aby jim neklekla ta slavna bezeemisni energetika.

iPace
8. dubna • 9:48

:-D Fosilni automobilka bude platit Tesle stamiliony eur jen za to , ze vyrabi a prodava elektricka auta, kauf stoleti :-D z toho bude mit runner jiste radost, kor pokud se k FCA pridaj i dalsi automobilky :-D

.oli
8. dubna • 13:53

runner mít radost bude, čeká na Grand wagoneera a takhle nebude muset řešit individuální dovoz

runner42
8. dubna • 19:25

Přesně :-D

Aladin
8. dubna • 12:19

A pročpak taková bombastická zpráva nezvedá cenu akcií?

runner42
8. dubna • 19:24

Bombastická zpráva nezvedá cenu akcií, protože to není bombastická zpráva, to se jen iPace a Art nachytali.
Systém kreditů a příjmy z něho je dávno znám, spočítaný a v rozvaze Tesly.
A že ho Tesla realizuje za pomoci Fiatu v EU je spíš nutnost daná exportem, ne nějaký nový přínos.
V skutečnosti z toho bude profitovat hlavně Fiat.A doufám, že i já, ty evropské mr**ové motory už kupovat nehodlám :-D

Art Vandelay
8. dubna • 13:29

lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)V early tradingu je akcia hore o 1,5%, par sto milionov nie inak az tak dolezite cislo ako to aky skutocny dopyt je po Modely 3/Y a pri akej marzi sa ustali vyroba...

Aladin
8. dubna • 13:41

Aha, oni zprávu naplánovali na neděli. Uvidíme večer. Nevím co je u tebe early trading, akcie jsou 12% nad absolutním minimem a 30 % pod absolutním maximem. Od prosince kontinuální pokles o 20%. Na večer jsem opravdu zvědav.

Art Vandelay
8. dubna • 14:13

12% mozno nad rocnym minimom, nie celkovym, kedze Tesla zacala tradovat na 17 USD za akciu, dnes 275 USD. Toto je early trading: https://www.investopedia.com/terms/p/premarket.asp...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
8. dubna • 16:13

Ha! A nic. Žádný skok nebo silný pohyb.

Art Vandelay
8. dubna • 17:03

a kto ten skok alebo silny pohyb predpovedal??? Nikto. Ale ak mate pocit, ze viete veci predpovedat, odporucam pouzit vlastne peniaze a potom sa tesit s velkych ziskov :-D:-D:-D

runner42
8. dubna • 19:26

Přece ty, když jsi vysvětloval, proč ta "bombastická" zpráva nezvedá cenu akcií. Už jsi zapomněl?
"lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)":-D

Art Vandelay
8. dubna • 20:45

Si lepsie precitaj moj prispevok, akcia sa oficialne nemohla posunut nikam lebo sa netrejdovalo, v pre-market ale isla trochu hore, tak isto som povedal, ze ine veci su dolezitejsie, dopyt a marze. Ale ver mi, ak by oficialna informacia bola ze v najblizsich 5 rokoch da FCA Tesle miliardu rocne, tak by to pohlo akciou vyraznejsie, sprava ale bola o par 100 milionoch, cize nic dolezite. Medzi tym je akcia dole lebo bola downgradnuta myslim tromi analytikmi dnes (este dozvuky slabsich cisel za Q1)...

Omasta
11. dubna • 0:56

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Kuk Vykuk
11. dubna • 14:48

Ty si dobrej chytroprd. Vo kobaltu i lithiu natož vo bateriích víš úplný kulový. Radši se zas vrať k lepení lodiček v lahvích. :-D

Art Vandelay
8. dubna • 20:46

Tiez som tu spravu ja nenazval bombastickou, davaj viac pozor pri citani...

Doporučujeme

Články odjinud