Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

iPace  |  08. 04. 2019 09:48

Fosilni automobilka bude platit Tesle stamiliony eur jen za to , ze vyrabi a prodava elektricka auta, kauf stoleti z toho bude mit runner jiste radost, kor pokud se k FCA pridaj i dalsi automobilky

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 12:19

A pročpak taková bombastická zpráva nezvedá cenu akcií?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 13:29

lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)

V early tradingu je akcia hore o 1,5%, par sto milionov nie inak az tak dolezite cislo ako to aky skutocny dopyt je po Modely 3/Y a pri akej marzi sa ustali vyroba...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 13:41

Aha, oni zprávu naplánovali na neděli. Uvidíme večer. Nevím co je u tebe early trading, akcie jsou 12% nad absolutním minimem a 30 % pod absolutním maximem. Od prosince kontinuální pokles o 20%. Na večer jsem opravdu zvědav.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:13

12% mozno nad rocnym minimom, nie celkovym, kedze Tesla zacala tradovat na 17 USD za akciu, dnes 275 USD. Toto je early trading: https://www.investopedia.com/terms/p/premarket.asp...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 16:13

Ha! A nic. Žádný skok nebo silný pohyb.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 17:03

a kto ten skok alebo silny pohyb predpovedal??? Nikto. Ale ak mate pocit, ze viete veci predpovedat, odporucam pouzit vlastne peniaze a potom sa tesit s velkych ziskov

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:26

Přece ty, když jsi vysvětloval, proč ta "bombastická" zpráva nezvedá cenu akcií. Už jsi zapomněl?
"lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)"

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 20:45

Si lepsie precitaj moj prispevok, akcia sa oficialne nemohla posunut nikam lebo sa netrejdovalo, v pre-market ale isla trochu hore, tak isto som povedal, ze ine veci su dolezitejsie, dopyt a marze. Ale ver mi, ak by oficialna informacia bola ze v najblizsich 5 rokoch da FCA Tesle miliardu rocne, tak by to pohlo akciou vyraznejsie, sprava ale bola o par 100 milionoch, cize nic dolezite. Medzi tym je akcia dole lebo bola downgradnuta myslim tromi analytikmi dnes (este dozvuky slabsich cisel za Q1)...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 20:46

Tiez som tu spravu ja nenazval bombastickou, davaj viac pozor pri citani...

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 00:56

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:48

Ty si dobrej chytroprd. Vo kobaltu i lithiu natož vo bateriích víš úplný kulový. Radši se zas vrať k lepení lodiček v lahvích.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:24

Bombastická zpráva nezvedá cenu akcií, protože to není bombastická zpráva, to se jen iPace a Art nachytali.
Systém kreditů a příjmy z něho je dávno znám, spočítaný a v rozvaze Tesly.
A že ho Tesla realizuje za pomoci Fiatu v EU je spíš nutnost daná exportem, ne nějaký nový přínos.
V skutečnosti z toho bude profitovat hlavně Fiat.

A doufám, že i já, ty evropské mr**ové motory už kupovat nehodlám

Odpovědět  |   | 
.oli  |  08. 04. 2019 13:53

runner mít radost bude, čeká na Grand wagoneera a takhle nebude muset řešit individuální dovoz

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:25

Přesně

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 10:24

A pak ze je racketeering trestnej

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 11:49

Trochu si mylis pojmi a dojmi, ale to tu je bezne...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 12:33

Tak hlavne, ze pojmI a dojmI

Platba Tesle resi neexistujici problem (placeni za emise sodovkoveho plynu). Raketa jak vysita.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 12:55

Na gramatike popracujem, ale ten tvoj sodovkovy plyn sposobuje, ze napriklad Miami bude o par rokov pod vodou, v CZ/SK budeme mat tropicke choroby:

https://www.miamiherald.com/news/local/community/miam... ...

https://www.wired.com/story/by-2080-tropical-di... ...

ale vsak ty vies googlovat...


Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 13:50

Za par (asi 61) let...

A ano, je logicke omezit spalovaci motory, ktere delaji v celkovem mnozstvi par procent a nahradit je elektrem napajenym z velke casti z uhelek

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:17

Hmm, vidim ze rad prekrucas. O 61 rokov na Alijaske, prve tropicke choroby su uz v Chorvatsku, tak isto je to s vyskytom kliestov v nasom regione. Veci sa prudko menia. Uholne elektrarne sa hlavne v EU a USA zatvaraju, este sa musi pridat Cina.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 14:40

Ze bysme se konecne dostavali na podnebi jako ve stredoveku?

Nemci sice slavnostne prisahali, ze uzavrou vsechny jaderne a do dvaceti let i ty uhelne, ale vrabci si cvrlikaji, ze krome otevreni novych uhelnych (Datteln 4) to nebude mozna tak horke ani se zavrenim tech jadernych. Leda by nasli zpusob jak docilit, aby jim neklekla ta slavna bezeemisni energetika.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 04. 2019 14:50

vis ono omezeni spalovacich motoru ale neznamena ze jen prestanou jezdit nektera auta se spalovacim motorem, zaroven s tim prestanou z velke casti fungovat i rafinerie a prestane se ve velkem i na mnoha mistech tezit, coz omezi i spalovani prebytecneho plynu na danych tezebnich vezich, vseho vsudy pak nepujde jen o tech par procent, ale mozna i o desitky procent, je potreba se na celou tu zalezitost divat z vetsi perspektivi, a ne jen zoomovat na samotne fosilni auto na silnici coby finalni produkt

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 20:32

Ano, to je prece znamo, ze ropny prumysl zasobuje jen rafinerie vyrabejici PHM. S vam je kluci sranda. Hlavni je videt to ze stejne perspektivI. Ze vy mate stejnou zakladku?

Odpovědět  |   | 
883ccm  |  08. 04. 2019 14:16

Jenže ten sodovkový plyn vypouští i dehťáky a není to takový nepoměr jako v případě NOx, kdy nás dusí 10:1. Navíc na celkové produkci CO2 se osobní doprava podílí zanedbatelným procentem, do 5% max. Zato sazomety nám nadělují jemných sazí na desítky procent případů rakoviny plic.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:33

Podla tohto zdroja to je 14% (nie 5%)

https://www.epa.gov/ghgemissions/global-green... ...


Avsak, ked sa pozrieme na tabulku len USA, je to 28%

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-gree... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2019 11:03

Ropni dinosauri budou sponzorovat Muskuv elektricky sen

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:52

Voni už ho sponzorujou dávno, to jen ty ses zrovna probudil z vopice.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 04. 2019 12:34

"I takto se bojuje proti přísným emisním normám Evropské unie."

No jo, niekto proti nim bojuje (kartelova nemecka trojka Daimler, BMW a VAG), iny ich bez problemov plni.

Odpovědět  |   | 
paradoxy  |  08. 04. 2019 12:45

Takže TESLA jako výrobce elektromobilů bude přispívat k dalšímu znečišťování ovzduší prostřednictvím emisí ze spalovacích motorů jiných automobilek. Tomuto podlému a neekologickému chování firmy TESLA by snad mohlo zabránit jen to, že o jejich výrobky nebude mít nikdo zájem. Všichni opravdu ekologicky smýšlející jedinci by proto měli elektromobily TESLA kvůli takovému chování firmy odmítat!

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 04. 2019 12:54

Som zvedavý, logo ktorej firmy prilepia Tesle na kapotu - Lancia, Alfa-Romeo, Chrysler či dokonca Fiat?
Inak by to bolo veľmi zaujímavé, keby napr. v Európe najviac Tesiel predával Fiat...
Z tohto ale vyplýva jedno ponaučenie: aj predpisy EÚ existujú len na to, aby sa obchádzali.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2019 13:47

Na druhou stranu Tesla s karoserii od Lancie nebo Alfy, hmm...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 04. 2019 21:34

Pod FCA patří i Ferrari a Maserati, ne?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  09. 04. 2019 07:46

Tesla Thesis, to bych bral....

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 00:55

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 
paradoxy  |  11. 04. 2019 08:59

Mě by jenom zajímalo, když bude vnitřní baterie vybitá a přenosná baterie do ní bude "přečerpávat" za jízdy energii, tak na co to vlastně v tu chvíli pojede? Jak velké bude muset být úložište bateríí u "benzínek" a jaký tam by měl být dimenzovaný přívod el. energie, když je energetická hustota baterií podstatně menší než u stávajích PHM? Tzn. pro doplnění stejného ekvivalentu energie, jakou je možné uchovávat v cisternách na PHM, by byl nutný mj. podstatě větší úložný prostor, který by navíc musel řešit i komplikovanější manipulaci s jednotlivými bateriovými krabicemi. A také na dobíjení velkého množství krabic současně by nemusel stačit noční čas, pokud by na to přívod energie nebyl dostatečně nadimenzován. Zkrátka můžeme si představit mnohé technické detaily, kvůli kterým asi neuspěly firmy, které se už v minulosti několikrát pokoušely budovat infrastrukturu pro výměnu baterií v elektromobilech.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:54

Ty se hlavně nech vyšetřit ty kaslíku.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  11. 04. 2019 15:06

Kazdy z nas asi zije v nejakej bubline, Omasta vyzera, ze ma jednu galaxiu len sam pre seba...

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  12. 04. 2019 19:26

Co se děje, že splaskával ten elektrický sen?

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-z-fi... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 04. 2019 15:39

Tesla zjistila že stávají linka na baterie vyrobí víc než mysleli, tak proč by cpali víc do rozšiřování.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  13. 04. 2019 16:28

Opradu, není v tom něco jiného?

...Navzdory úspěšnému evropskému tažení Modelu 3 dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí klesly proti předchozím třem měsícům o 30 procent.....
....Panasonic vykázal z výroby baterií pro elektrické vozy Tesly za loňský fiskální rok provozní ztrátu přes 20 miliard JPY (4,1 miliardy Kč)....

Hele kluku a jedno upřesnění, všichni Teslobijci věří tomu, jak Tesla vyrábí baterky.... Leda tak prd. Přesnější formulace je, že koupí od Panasoniku baterky, ten jim milostivě na ně vyrazí logo Tesla a pak je Tesla napere do batrery packu.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 04. 2019 20:41

Dopyt isiel dole len Modelu S/X kvoli znizenej dotacii v USA, ludia skratka nakupili v novembri a decembri. Tsk ist sa caka na verziu s dlhsim dojazdom a novy interier. S Modelom 3 je vsetko ok, len sa ich dost nachadza v tranzite.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 04. 2019 20:44

K tym baterkam, Tesla si dava patentovat veci okolo baterii, kupuje firmu ktora ma tiez nejake patenty, mam pocit, ze Panasonic ide na druhu kolaj, vyzera to, ze v v Cine s nimi uz ani nepocitaju...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 100 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A