Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

iPace  |  08. 04. 2019 09:48

Fosilni automobilka bude platit Tesle stamiliony eur jen za to , ze vyrabi a prodava elektricka auta, kauf stoleti z toho bude mit runner jiste radost, kor pokud se k FCA pridaj i dalsi automobilky

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 12:19

A pročpak taková bombastická zpráva nezvedá cenu akcií?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 13:29

lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)

V early tradingu je akcia hore o 1,5%, par sto milionov nie inak az tak dolezite cislo ako to aky skutocny dopyt je po Modely 3/Y a pri akej marzi sa ustali vyroba...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 13:41

Aha, oni zprávu naplánovali na neděli. Uvidíme večer. Nevím co je u tebe early trading, akcie jsou 12% nad absolutním minimem a 30 % pod absolutním maximem. Od prosince kontinuální pokles o 20%. Na večer jsem opravdu zvědav.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:13

12% mozno nad rocnym minimom, nie celkovym, kedze Tesla zacala tradovat na 17 USD za akciu, dnes 275 USD. Toto je early trading: https://www.investopedia.com/terms/p/premarket.asp...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 04. 2019 16:13

Ha! A nic. Žádný skok nebo silný pohyb.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 17:03

a kto ten skok alebo silny pohyb predpovedal??? Nikto. Ale ak mate pocit, ze viete veci predpovedat, odporucam pouzit vlastne peniaze a potom sa tesit s velkych ziskov

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:26

Přece ty, když jsi vysvětloval, proč ta "bombastická" zpráva nezvedá cenu akcií. Už jsi zapomněl?
"lebo americke trhy sa otvaraju az o 15:30 stredoeuropskeho casu :)"

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 20:45

Si lepsie precitaj moj prispevok, akcia sa oficialne nemohla posunut nikam lebo sa netrejdovalo, v pre-market ale isla trochu hore, tak isto som povedal, ze ine veci su dolezitejsie, dopyt a marze. Ale ver mi, ak by oficialna informacia bola ze v najblizsich 5 rokoch da FCA Tesle miliardu rocne, tak by to pohlo akciou vyraznejsie, sprava ale bola o par 100 milionoch, cize nic dolezite. Medzi tym je akcia dole lebo bola downgradnuta myslim tromi analytikmi dnes (este dozvuky slabsich cisel za Q1)...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 20:46

Tiez som tu spravu ja nenazval bombastickou, davaj viac pozor pri citani...

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 00:56

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:48

Ty si dobrej chytroprd. Vo kobaltu i lithiu natož vo bateriích víš úplný kulový. Radši se zas vrať k lepení lodiček v lahvích.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:24

Bombastická zpráva nezvedá cenu akcií, protože to není bombastická zpráva, to se jen iPace a Art nachytali.
Systém kreditů a příjmy z něho je dávno znám, spočítaný a v rozvaze Tesly.
A že ho Tesla realizuje za pomoci Fiatu v EU je spíš nutnost daná exportem, ne nějaký nový přínos.
V skutečnosti z toho bude profitovat hlavně Fiat.

A doufám, že i já, ty evropské mr**ové motory už kupovat nehodlám

Odpovědět  |   | 
.oli  |  08. 04. 2019 13:53

runner mít radost bude, čeká na Grand wagoneera a takhle nebude muset řešit individuální dovoz

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2019 19:25

Přesně

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 10:24

A pak ze je racketeering trestnej

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 11:49

Trochu si mylis pojmi a dojmi, ale to tu je bezne...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 12:33

Tak hlavne, ze pojmI a dojmI

Platba Tesle resi neexistujici problem (placeni za emise sodovkoveho plynu). Raketa jak vysita.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 12:55

Na gramatike popracujem, ale ten tvoj sodovkovy plyn sposobuje, ze napriklad Miami bude o par rokov pod vodou, v CZ/SK budeme mat tropicke choroby:

https://www.miamiherald.com/news/local/community/miam... ...

https://www.wired.com/story/by-2080-tropical-di... ...

ale vsak ty vies googlovat...


Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 13:50

Za par (asi 61) let...

A ano, je logicke omezit spalovaci motory, ktere delaji v celkovem mnozstvi par procent a nahradit je elektrem napajenym z velke casti z uhelek

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:17

Hmm, vidim ze rad prekrucas. O 61 rokov na Alijaske, prve tropicke choroby su uz v Chorvatsku, tak isto je to s vyskytom kliestov v nasom regione. Veci sa prudko menia. Uholne elektrarne sa hlavne v EU a USA zatvaraju, este sa musi pridat Cina.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 14:40

Ze bysme se konecne dostavali na podnebi jako ve stredoveku?

Nemci sice slavnostne prisahali, ze uzavrou vsechny jaderne a do dvaceti let i ty uhelne, ale vrabci si cvrlikaji, ze krome otevreni novych uhelnych (Datteln 4) to nebude mozna tak horke ani se zavrenim tech jadernych. Leda by nasli zpusob jak docilit, aby jim neklekla ta slavna bezeemisni energetika.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 04. 2019 14:50

vis ono omezeni spalovacich motoru ale neznamena ze jen prestanou jezdit nektera auta se spalovacim motorem, zaroven s tim prestanou z velke casti fungovat i rafinerie a prestane se ve velkem i na mnoha mistech tezit, coz omezi i spalovani prebytecneho plynu na danych tezebnich vezich, vseho vsudy pak nepujde jen o tech par procent, ale mozna i o desitky procent, je potreba se na celou tu zalezitost divat z vetsi perspektivi, a ne jen zoomovat na samotne fosilni auto na silnici coby finalni produkt

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 04. 2019 20:32

Ano, to je prece znamo, ze ropny prumysl zasobuje jen rafinerie vyrabejici PHM. S vam je kluci sranda. Hlavni je videt to ze stejne perspektivI. Ze vy mate stejnou zakladku?

Odpovědět  |   | 
883ccm  |  08. 04. 2019 14:16

Jenže ten sodovkový plyn vypouští i dehťáky a není to takový nepoměr jako v případě NOx, kdy nás dusí 10:1. Navíc na celkové produkci CO2 se osobní doprava podílí zanedbatelným procentem, do 5% max. Zato sazomety nám nadělují jemných sazí na desítky procent případů rakoviny plic.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 04. 2019 14:33

Podla tohto zdroja to je 14% (nie 5%)

https://www.epa.gov/ghgemissions/global-green... ...


Avsak, ked sa pozrieme na tabulku len USA, je to 28%

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-gree... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2019 11:03

Ropni dinosauri budou sponzorovat Muskuv elektricky sen

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:52

Voni už ho sponzorujou dávno, to jen ty ses zrovna probudil z vopice.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 04. 2019 12:34

"I takto se bojuje proti přísným emisním normám Evropské unie."

No jo, niekto proti nim bojuje (kartelova nemecka trojka Daimler, BMW a VAG), iny ich bez problemov plni.

Odpovědět  |   | 
paradoxy  |  08. 04. 2019 12:45

Takže TESLA jako výrobce elektromobilů bude přispívat k dalšímu znečišťování ovzduší prostřednictvím emisí ze spalovacích motorů jiných automobilek. Tomuto podlému a neekologickému chování firmy TESLA by snad mohlo zabránit jen to, že o jejich výrobky nebude mít nikdo zájem. Všichni opravdu ekologicky smýšlející jedinci by proto měli elektromobily TESLA kvůli takovému chování firmy odmítat!

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 04. 2019 12:54

Som zvedavý, logo ktorej firmy prilepia Tesle na kapotu - Lancia, Alfa-Romeo, Chrysler či dokonca Fiat?
Inak by to bolo veľmi zaujímavé, keby napr. v Európe najviac Tesiel predával Fiat...
Z tohto ale vyplýva jedno ponaučenie: aj predpisy EÚ existujú len na to, aby sa obchádzali.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2019 13:47

Na druhou stranu Tesla s karoserii od Lancie nebo Alfy, hmm...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 04. 2019 21:34

Pod FCA patří i Ferrari a Maserati, ne?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  09. 04. 2019 07:46

Tesla Thesis, to bych bral....

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 00:55

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 
paradoxy  |  11. 04. 2019 08:59

Mě by jenom zajímalo, když bude vnitřní baterie vybitá a přenosná baterie do ní bude "přečerpávat" za jízdy energii, tak na co to vlastně v tu chvíli pojede? Jak velké bude muset být úložište bateríí u "benzínek" a jaký tam by měl být dimenzovaný přívod el. energie, když je energetická hustota baterií podstatně menší než u stávajích PHM? Tzn. pro doplnění stejného ekvivalentu energie, jakou je možné uchovávat v cisternách na PHM, by byl nutný mj. podstatě větší úložný prostor, který by navíc musel řešit i komplikovanější manipulaci s jednotlivými bateriovými krabicemi. A také na dobíjení velkého množství krabic současně by nemusel stačit noční čas, pokud by na to přívod energie nebyl dostatečně nadimenzován. Zkrátka můžeme si představit mnohé technické detaily, kvůli kterým asi neuspěly firmy, které se už v minulosti několikrát pokoušely budovat infrastrukturu pro výměnu baterií v elektromobilech.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 04. 2019 14:54

Ty se hlavně nech vyšetřit ty kaslíku.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  11. 04. 2019 15:06

Kazdy z nas asi zije v nejakej bubline, Omasta vyzera, ze ma jednu galaxiu len sam pre seba...

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  12. 04. 2019 19:26

Co se děje, že splaskával ten elektrický sen?

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-z-fi... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 04. 2019 15:39

Tesla zjistila že stávají linka na baterie vyrobí víc než mysleli, tak proč by cpali víc do rozšiřování.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  13. 04. 2019 16:28

Opradu, není v tom něco jiného?

...Navzdory úspěšnému evropskému tažení Modelu 3 dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí klesly proti předchozím třem měsícům o 30 procent.....
....Panasonic vykázal z výroby baterií pro elektrické vozy Tesly za loňský fiskální rok provozní ztrátu přes 20 miliard JPY (4,1 miliardy Kč)....

Hele kluku a jedno upřesnění, všichni Teslobijci věří tomu, jak Tesla vyrábí baterky.... Leda tak prd. Přesnější formulace je, že koupí od Panasoniku baterky, ten jim milostivě na ně vyrazí logo Tesla a pak je Tesla napere do batrery packu.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 04. 2019 20:41

Dopyt isiel dole len Modelu S/X kvoli znizenej dotacii v USA, ludia skratka nakupili v novembri a decembri. Tsk ist sa caka na verziu s dlhsim dojazdom a novy interier. S Modelom 3 je vsetko ok, len sa ich dost nachadza v tranzite.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 04. 2019 20:44

K tym baterkam, Tesla si dava patentovat veci okolo baterii, kupuje firmu ktora ma tiez nejake patenty, mam pocit, ze Panasonic ide na druhu kolaj, vyzera to, ze v v Cine s nimi uz ani nepocitaju...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 16 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 186 N/A