Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Stamiliony eur a elektromobily Tesla ve flotile koncernu FCA. I takto se bojuje proti přísným emisním normám Evropské unie.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA), pod něhož v Evropě spadají značky jako Fiat, Alfa Romeo, Jeep nebo Maserati, se podle nejnovějších informací deníku The Financial Times dohodl s kalifornskou automobilkou Tesla na zařazení jejích elektromobilů do své modelové flotily. Vše za účelem celkového snížení produkovaných emisí vozů, které koncern v Evropě prodává.

FCA se chce tímto vyhnout tučným pokutám od EU, které by mu hrozily po zavedení nových emisních limitů od roku 2021. Mluvíme přitom o takzvaných „flotilových emisích“, tedy celkových emisích, které společnost FCA vyprodukuje v rámci všech svých modelů prodaných v Evropě. Elektromobily Tesly tak FCA pomohou celkovou hladinu emisí oxidu uhličitého u osobních vozů vyrovnat na přípustnou úroveň.

Tesla má nový bezpečnostní prvek. Evropané ho už ale moc dobře znají

Tesla má nový bezpečnostní prvek. Evropané ho už ale moc dobře znají

Od roku 2021 bude platit nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr pro každé prodané auto, přičemž od roku 2025 budou limity zase ještě nižší. A jelikož FCA nestíhá vlastními silami – uvedením nových hybridů a elektromobilů do prodeje – udržet emise svých vozů na uzdě, došlo podle všeho již v únoru letošního roku k dohodě s Teslou.

EU a její nařízení tento krok FCA a Tesly zcela umožnují. Podobně, avšak interně mezi vlastními automobilkami, již snižuje flotilové emise třeba koncern VW. Dosud však žádná automobilka nesáhla po takto drastickém řešení, aby do své flotily modelů naoko zařadila vozy zcela cizí značky, natož bez licenční výroby.

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Pro FCA se nicméně jedná o velice chytré řešení, které společnosti ušetří hodně peněz. Tesle má sice koncern za dohodu zaplatit řádově stamiliony eur, hrozící pokuty od EU však mohly být pro FCA ještě vyšší. Podle analytiků společnosti Jefferies by FCA v roce 2021 hrozila pokuta až dvě miliardy eur.

Dohodu měla posvětit i Evropská komise a nyní se mají řešit všechny důležité podrobnosti. Tesla chce mimochodem podobný způsob sdílení modelů nabídnout i dalším evropským automobilkám, pokud budou mít zájem.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 100 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků