Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Stamiliony eur a elektromobily Tesla ve flotile koncernu FCA. I takto se bojuje proti přísným emisním normám Evropské unie.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA), pod něhož v Evropě spadají značky jako Fiat, Alfa Romeo, Jeep nebo Maserati, se podle nejnovějších informací deníku The Financial Times dohodl s kalifornskou automobilkou Tesla na zařazení jejích elektromobilů do své modelové flotily. Vše za účelem celkového snížení produkovaných emisí vozů, které koncern v Evropě prodává.

FCA se chce tímto vyhnout tučným pokutám od EU, které by mu hrozily po zavedení nových emisních limitů od roku 2021. Mluvíme přitom o takzvaných „flotilových emisích“, tedy celkových emisích, které společnost FCA vyprodukuje v rámci všech svých modelů prodaných v Evropě. Elektromobily Tesly tak FCA pomohou celkovou hladinu emisí oxidu uhličitého u osobních vozů vyrovnat na přípustnou úroveň.

Tesla má nový bezpečnostní prvek. Evropané ho už ale moc dobře znají

Tesla má nový bezpečnostní prvek. Evropané ho už ale moc dobře znají

Od roku 2021 bude platit nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr pro každé prodané auto, přičemž od roku 2025 budou limity zase ještě nižší. A jelikož FCA nestíhá vlastními silami – uvedením nových hybridů a elektromobilů do prodeje – udržet emise svých vozů na uzdě, došlo podle všeho již v únoru letošního roku k dohodě s Teslou.

EU a její nařízení tento krok FCA a Tesly zcela umožnují. Podobně, avšak interně mezi vlastními automobilkami, již snižuje flotilové emise třeba koncern VW. Dosud však žádná automobilka nesáhla po takto drastickém řešení, aby do své flotily modelů naoko zařadila vozy zcela cizí značky, natož bez licenční výroby.

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Pro FCA se nicméně jedná o velice chytré řešení, které společnosti ušetří hodně peněz. Tesle má sice koncern za dohodu zaplatit řádově stamiliony eur, hrozící pokuty od EU však mohly být pro FCA ještě vyšší. Podle analytiků společnosti Jefferies by FCA v roce 2021 hrozila pokuta až dvě miliardy eur.

Dohodu měla posvětit i Evropská komise a nyní se mají řešit všechny důležité podrobnosti. Tesla chce mimochodem podobný způsob sdílení modelů nabídnout i dalším evropským automobilkám, pokud budou mít zájem.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků