Koncept VisionC položil základy nejen nového Superbu, ale také nového designového směru značky Škoda. První z konceptů napovídající chystané SUV Yeti byl velmi odvážný otevřený terénní kabriolet. Koncept MissionL byl velmi střízlivý a jednoduchý, také z něj vznikl racionální Rapid. Škoda Tudor stála na základu první generace Superbu. Výroby se nedočkala. Koncept Škoda Ahoj! z roku 2002 byl spíše jen cvičením. Stál na podvozku první Fabie a snad jen aktuální Citigo se dá považovat ze jeho duchovního nástupce. Koncept Škoda Joyster se ukázal v říjnu 2006 a jako crossover mezi kupé, hatchbackem a MPV předběhl svou dobu. Výroby se nedočkal. Aerodynamická Škoda 935 měla motor vzadu podobně jako tehdejší Tatry. Další vývoj zastavila především druhá světová válka. Prototyp Škoda 720 měl motor OHC vpředu a pohon zadních kol. Výroba byla na spadnutí, ale nakonec byl celý projekt začátkem roku 1972 zastaven. Škoda 720 měl být vůz střední třídy. Plánovalo se obchodní značení Škoda 1250 a Škoda 1500. Vedle sedanu vzniklo také toto kombi a dokonce i kupé. Už v 70. letech bylo jasné, že koncepce „všechno vpředu“ je budoucnost. Prototyp Škoda 781 později přešel ve Favorita. Studie Škoda Montreaux napověděla první generaci Superbu a už se do výroby prakticky nezměnila. Sem tam představí Škoda i opravdu šílený koncept, většinou u příležitosti nějaké akce. Jako tento model Citijet pro tuningový sraz Wörthersee. Škoda FunStar je designové cvičení studentů odborného škodováckého učiliště. Na Wörthersee zamířil i tento sportovní Rapid. RS z něj ale nakonec nebylo ani nebude. Škoda Vision D je mix mezi Octavií a Rapidem. Původně se spekulovalo, že vznikne právě zkrácená Octavia. Nakonec zůstalo jen u konceptu a do sériové výroby se dostal projekt MissionL, který dnes známe jako Rapid. Jakkoli podivný se zdál koncept oplastované Fabie Combi, nakonec z něj vznikl model Scout. Koncept sportovně pojaté Škody Fabia Combi Paris nic moc nového nepřinesl. Uvnitř Fabie Paris se objevily nové sedačky a detaily včetně pozměněných přístrojů. Do výroby ale nic z toho nešlo. První generace Škoda Fabia mohla vypadat klidně třeba takto. U první generace Fabie se zvažoval i crossover mezi hatchbackem a MPV, podobně jako u Hondy Jazz. Další skica první Fabie už se více přibližuje výsledné realitě. Kdyby přišel model Škoda Joyster nyní, určitě by se setkal s úspěchem. Škoda Joyster předběhla všechny ty Kie Soul, Hyundaie Veloster a podobné křížence. Koncept Škoda MissionL — předzvěst sériového Rapidu. Škoda experimentovala i s prodlouženou Octavií první generace. Elektrický koncept Škoda Octavie Green E Line se nakonec dostal do fáze testování prototypů. Budoucnost ale patří levným hybridům. Koncept sportovního Rapidu pro sraz ve Wörthersee se nakonec v produkční verzi RS neproměnil. Koncept Škody Roomster byl na poměry konzervativní Škody velmi odvážný. Do sériové výroby se nakonec dostalo asymetrické zadní okno místo toho zkoseného na levé straně konceptu. Zvláštní je, že se sériový Roomster u zákazníků s takovým pochopením nesetkal. Byl asi až moc odvážný. Koncept Škoda Tudor vypadal velmi nadějně, ale v nabité konkurenci by zřejmě neobstál. Výsledná cena Tudoru by se dostala do teritoria, ve kterém by si zákazníci raději koupili vůz prestižnější značky. Koncept VisonC naznačuje, že ani jakýsi Superb CC by nemusel být úplně mimo realitu. Terénní dvoudveřový kabriolet. I tak vypadal první koncept SUV Yeti Zvláštní, že dnes některé automobilky vizi terénního kabrioletu znovu oživují. Výrazná kulatá světla druhého konceptu Yeti se nakonec dostala do výroby a stala se jedním z hlavních poznávacích znaků tohoto SUV. Druhý koncept Škody Yeti už vypadal realističtěji. Interiér konceptu Yeti se výroby nedočkal, Škoda použila konvenční řešení známé třeba z Octavie. 39 Fotogalerie Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo Dalibor Žák 13. listopadu 2015 • 19:36 Kapitoly článku: Koncepty Škoda Fotogalerie: Koncepty Škoda Předchozí Na začátek Škoda Rapid Škoda Rapid vyplňovala v nabídce české značky mezeru mezi Fabií a Octavií. Zákazníky oslovila zejména zavazadlovým prostorem. V nabídce byl pětidveřový liftback nebo stylové kombi Rapid Spaceback. S nástupem modelu Škoda Scala se v České republice, stejně jako ve velké části evropského trhu, Škoda Rapid již neprodává. Dále se vyrábí například pro Rusko a Čínu. Škoda Rapid versus Renault Mégane • Facelift Vstoupit do diskuze (32) AutoRevue.cz RetroŠkodaZajímavostiDesignSUVŠkoda OctaviaŠkoda RapidKonceptŠkoda FabiaŠkoda SuperbHatchbackySedanyŠkoda YetiŠkoda RoomsterKonPrvní motorSUV YetiGiugiaroMěstské miniautoVelký trhVelké kupéStylový hatchbackOdvážný konceptGiorgetto GiugiaroPrvní konceptAuta SUV na Heureka.cz