Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Nissan prohnal vyladěné GT-R50 na slavném belgickém okruhu. Poukázali tak na jeho funkčnost. Stále není jasné, jestli se dočkáme alespoň malosériové produkce.

Koncepty, které se blýskají na autosalonech, jsou většinou velmi omezeně schopné samostatného pohybu. I Nissan GT-R50 od Italdesignu nejprve působil jen jako designérské cvičení. Jenže nyní jej Nissan vytáhl na okruh ve Spa-Francorschamps.

Spatřit jej tak poprvé můžeme v reálném světě. A posuďte sami, že mu to vážně sluší. A nebyla to jen nahodilá akce. Další zastávkou bude okruh Laguna Seca. Na konci srpna se zde účastní velkého srazu fanoušků.

Oficiálně je GT-R50 vedeno stále jako koncept, ovšem stále častější jízdní prezentace naznačují, že s autem může Nissan mít velkolepější plány. Třeba jej uvést do omezené produkce, což Japonci ještě nevyloučili. Spekuluje se však, že maximálně by bylo vyrobeno 50 kusů s cenou kolem milionu dolarů.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Vůz vznikl k padesátému výročí studia Italdesign, které v roce 1968 založil Bertoneho žák Giorgetto Giugiaro. Aktuálně patří do koncernu Volkswagen, který spolupráci s Nissanem překvapivě nebrzdí. Právě půlstoletí slaví i Nissan s modelem GT-R, což bylo unikátní příležitostí.

Technicky je vůz spřízněn s aktuální generací, přesněji verzí Nismo. Konstruktéři snížili linii střechy o 54 mm, kompletně přepracovali příď i záď, použili nově navržená světla a instalovali spoustu spoilerů pomáhajících s přítlakem, stabilitou či chlazením.

Celek doplňují nová 21palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu či dvoubarevné lakování, kombinující šedivou barvu Liquid Kinetic a zlatý odstín Energetic Sigma. Vnitřek tvůrci vyšperkovali karbonem, černou italskou kůží a Alcantarou. I když ani tady nechybí pár zlatých detailů.

Malé Daihatsu se proměnilo v široký Nissan GT-R. Liberty Walk se zase činí

Malé Daihatsu se proměnilo v široký Nissan GT-R. Liberty Walk se zase činí

I když má motor základ v šestisetkoňové verzi Nismo, ani to nestačilo. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 720 koní a maximální točivý moment 780 newtonmetrů.

To dělá větší nároky na pohonný řetězec za motorem. Posílena tudíž byla dvouspojková převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal také podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a brzdový systém Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči vzadu. No zkrátka - tohle automobilový svět nutně potřebuje v sériové produkci!

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků