Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Nissan prohnal vyladěné GT-R50 na slavném belgickém okruhu. Poukázali tak na jeho funkčnost. Stále není jasné, jestli se dočkáme alespoň malosériové produkce.

Koncepty, které se blýskají na autosalonech, jsou většinou velmi omezeně schopné samostatného pohybu. I Nissan GT-R50 od Italdesignu nejprve působil jen jako designérské cvičení. Jenže nyní jej Nissan vytáhl na okruh ve Spa-Francorschamps.

Spatřit jej tak poprvé můžeme v reálném světě. A posuďte sami, že mu to vážně sluší. A nebyla to jen nahodilá akce. Další zastávkou bude okruh Laguna Seca. Na konci srpna se zde účastní velkého srazu fanoušků.

Oficiálně je GT-R50 vedeno stále jako koncept, ovšem stále častější jízdní prezentace naznačují, že s autem může Nissan mít velkolepější plány. Třeba jej uvést do omezené produkce, což Japonci ještě nevyloučili. Spekuluje se však, že maximálně by bylo vyrobeno 50 kusů s cenou kolem milionu dolarů.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Vůz vznikl k padesátému výročí studia Italdesign, které v roce 1968 založil Bertoneho žák Giorgetto Giugiaro. Aktuálně patří do koncernu Volkswagen, který spolupráci s Nissanem překvapivě nebrzdí. Právě půlstoletí slaví i Nissan s modelem GT-R, což bylo unikátní příležitostí.

Technicky je vůz spřízněn s aktuální generací, přesněji verzí Nismo. Konstruktéři snížili linii střechy o 54 mm, kompletně přepracovali příď i záď, použili nově navržená světla a instalovali spoustu spoilerů pomáhajících s přítlakem, stabilitou či chlazením.

Celek doplňují nová 21palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu či dvoubarevné lakování, kombinující šedivou barvu Liquid Kinetic a zlatý odstín Energetic Sigma. Vnitřek tvůrci vyšperkovali karbonem, černou italskou kůží a Alcantarou. I když ani tady nechybí pár zlatých detailů.

Malé Daihatsu se proměnilo v široký Nissan GT-R. Liberty Walk se zase činí

Malé Daihatsu se proměnilo v široký Nissan GT-R. Liberty Walk se zase činí

I když má motor základ v šestisetkoňové verzi Nismo, ani to nestačilo. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 720 koní a maximální točivý moment 780 newtonmetrů.

To dělá větší nároky na pohonný řetězec za motorem. Posílena tudíž byla dvouspojková převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal také podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a brzdový systém Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči vzadu. No zkrátka - tohle automobilový svět nutně potřebuje v sériové produkci!

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků